Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestandgrootte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bestandgrootte

    Sinds een kleine maand ben ik in het bezit van een Canon EOS 300 D. Volgens de handleiding zou bij de beste JPG opnamekwaliteit (3072x2048) de bestandgrootte +/- 3,1 Mb moeten zijn. Dit varieert echter tussen de 1,7 en 4,55 Mb.
    Wat ook opvalt is dat bij een hogere ISO (800 of 1600) de bestanden groter zijn.
    Kan iemand mij vertellen waarom de bestandgrootte zo varieert?
    Bij mijn vorige camera (Olympus E-10) waren de bestanden steeds zo rond de 2,4 Mb. zonder echte uitschieters.

    Andrew

  • #2
    hangt er van af hoeveel informatie er moet gecomprimeert worden, als je bv een egale witte muur fotografeerd zal het bestand heel klein zijn, trek je daarintegen een landschap met heel veel details en kleuren zal het bestand heel groot zijn omdat er veel meer informatie moet opgeslagen worden, bij hogere isowaarden zijn de bestanden idd groter en dit door de ruis, je kan de ruis ook gaan zien als detail en die wordt mee opgeslagen vandaar de grotere bestanden bij hogere isowaardes, je camera geeft dit zelfs aan, als je bv je isowaarde vergroot zal het aantal resterende foto's die je nog kunt trekken verminderen
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Bedankt Frederic, dacht even dat er iets mis was met de camera.

      Andrew

      Comment

      Working...
      X