Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIEUWE Centre Pompidou IN METZ

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIEUWE Centre Pompidou IN METZ

    Een paar dagen terug was ik in Metz aan het nieuwe (pas geopende) Centre Pompidou.
    Ik geef hierna een reeks foto's van de buitenzijde. De rij wachtenden om naar binnen te gaan was net iets te lang .....





















    PS Het zijn mijn eerstelingen met mijn 50d + 17-55 2.8
    Jammer dat er geen blauwe lucht was, want het gebouw is spierwit.
    Misschien kon ik er meer uitgehaald hebben maar ik ben nog aan het oefenen.

  • #2
    Re: NIEUWE Centre Pompidou IN METZ

    goeie reek hoor, maar wat is het verhaal?
    als deze beelden het verhaal zelf moeten vertellen, vind ik het niet geslaagd voor in dit forumonderdeel.
    maar meer een gelegenheid gegrepen om meer dan 3 opnamen te posten!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: NIEUWE Centre Pompidou IN METZ

      Fotogeniek gebouw, maar het weer zat duidelijk niet mee.
      Ik ga wel akkoord met Bouk : weinig "verhaal"

      greetz
      Cheeta
      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: NIEUWE Centre Pompidou IN METZ

        Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
        Ik heb op dit forum onder "Fotoverhalen" - HET NIEUWE CENTRE POMPIDOU in Reims een reeks foto's geplaatst. Misschien kunnen enkele kenners mij eens vertellen wat ik had moeten doen om ze scherper te krijgen en/of wat ik verkeerd doe , of hoe ik ze kan verbeteren ??
        Dank bij voorbaat en groetjes.
        Je doet niks verkeerd...de foto's zijn qua scherpte in orde. Het is enkel door ze hier te posten dat er aan kwaliteit verloren gaat, heb ik ook al ervaren. Door ze hier te posten, worden de foto's nog es vergroot (uitgerokken). Je moet de foto's es apart bekijken met je windows image viewer en die naast het forum zetten.

        Comment


        • #5
          Re: NIEUWE Centre Pompidou IN METZ

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          goeie reek hoor, maar wat is het verhaal?
          als deze beelden het verhaal zelf moeten vertellen, vind ik het niet geslaagd voor in dit forumonderdeel.
          maar meer een gelegenheid gegrepen om meer dan 3 opnamen te posten!
          grt,bouk.
          Je hebt ergens gelijk Bouk, een verhaal zit er niet in, ik zag het eerder als een reeks, maar ik wilde deze plaatsing eveneens gebruiken als een antwoord op een ander topic, gaande over de AF van de Canons. Dit omdat ik niet helemaal tevreden ben over de scherpte van mijn foto's. Ik had het beter in dit topic gedaan dan, maar van sommigen krijg je dan direct de reactie van 'leer eerst fotograferen' of 'je hebt een macro ajustment van je hersenen nodig' dixit Telekees bvb.
          Ik het het reeds meermaals gezegd/geschreven, sommigen gebruiken dit forum precies als een uitlaatklep voor bepaalde frustraties, ze zitten voortdurend op dit forum om mensen te bekritiseren of af te breken ipv raad te geven. Ze zijn blijkbaar superfotoman/vrouw en op iedereen die iets minder is kijken ze neer. Ze zouden beter van dit forum wegblijven en hun frustraties elders uiten.

          Ik kan nog tonnen goede raad gebruiken, maar als je gewoon kritiek krijgt... zonder enige raad of uitleg hoe het wel moet.... dan vraag ik me nogmaals af : wat doen ze op dit forum .

          PS Ik heb geen kritiek op jou hé Bouk, hetgeen jij schreef over dit "verhaal", daar heb je dus 100 % gelijk in.

          Comment


          • #6
            Re: NIEUWE Centre Pompidou IN METZ

            Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
            Ik heb op dit forum onder "Fotoverhalen" - HET NIEUWE CENTRE POMPIDOU in Reims een reeks foto's geplaatst. Misschien kunnen enkele kenners mij eens vertellen wat ik had moeten doen om ze scherper te krijgen en/of wat ik verkeerd doe , of hoe ik ze kan verbeteren ??
            Dank bij voorbaat en groetjes.

            [Mod]Ik ben ook vanuit het BD-subforum "Camera's" naar hier gestuurd, waar ik nochtans zelden of nooit kom.
            Ik sluit me aan bij de commentaren van hierboven. Echt 'slecht' (dus onscherp, of wat dan ook) zijn deze foto's niet. Je had het juiste weer (of de juiste tijdstip van de dag?) niet echt mee. Maar op een aantal foto's toon je toch dat je oog hebt voor compositie en zo meer.

            Alleen... als je problemen hebt met scherpte (of wat dan ook), dan post je beter 1 (of max 3 foto's MET EXIF) in een ander subforum (en dat zou zelfs Fotobeoordeling Architectuur -voor deze foto's althans- kunnen zijn, of waarom niet in de Beginnershoek? -je moet je daar echt niet voor generen, hoor- waar we dan commentaar (ter verbetering) op kunnen geven.
            Hier in Fotoverhalen dien je dan weer een verhaal te vertellen, en dat doe je met deze reeks eigenlijk niet.[/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: NIEUWE Centre Pompidou IN METZ

              Is dit dan niet het verhaal van dat je kunst in een gewijde tempel moet onderbrengen,
              liefst een zo abstract mogelijk gebouw, louter en alleen omdat het kunst is? Met liefde
              en immens genoegen zou ik die heilige gebouwen slopen en de werken tentoonstellen in
              café's, op de grote markt hier en daar, en bijvoorbeeld in een gebouw van de RVA.

              Comment


              • #8
                Re: NIEUWE Centre Pompidou IN METZ

                Thanks LesC en Doudeke voor de reacties en dat het me niet al te kwalijk genomen wordt.
                Ik zal in het vervolg eens wat meer nadenken waar en hoeveel foto's ik plaats .
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: NIEUWE Centre Pompidou IN METZ

                  De voorlaatste en derde laatste foto vind ik goed, omdat je daar een duidelijk overzicht hebt van het onderwerp.
                  Die foto's vertellen meer dan de details van de andere beelden, welke eerder technisch en documentair zijn.
                  De laatste met het hek ervoor, vind ik een misser.

                  Je zegt jammer dat er geen blauwe lucht was, ik zou zeggen net goed want nu blijven het zachte beelden, met een zonnige blauwe lucht wordt het te fel.
                  Bovendien krijg je dan diepe schaduwen onder die koepel.

                  ( schreeuwlelijk gebouw, maar dat is een kwestie van smaak zekers? En dan die vlag zo plompverloren erop )

                  Comment


                  • #10
                    Re: NIEUWE Centre Pompidou IN METZ

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    De voorlaatste en derde laatste foto vind ik goed, omdat je daar een duidelijk overzicht hebt van het onderwerp.
                    Die foto's vertellen meer dan de details van de andere beelden, welke eerder technisch en documentair zijn.
                    De laatste met het hek ervoor, vind ik een misser.
                    Je zegt jammer dat er geen blauwe lucht was, ik zou zeggen net goed want nu blijven het zachte beelden, met een zonnige blauwe lucht wordt het te fel.
                    Bovendien krijg je dan diepe schaduwen onder die koepel.
                    ( schreeuwlelijk gebouw, maar dat is een kwestie van smaak zekers? En dan die vlag zo plompverloren erop )
                    Deze met het oude hek nam ik voor het contrast tussen oud en nieuw. Men heeft gebouwd op een terrein van de spoorwegen, alles afgebroken, maar de oude omheining behouden, ook waarschijnlijk om het verschil tussen oud en hypermodern te benadrukken.

                    Het is volgens mij ook een miskleun. Tijdens een passage door Metz zag ik de wegwijzers er naar toe en besloot even te gaan kijken. Ik had nog geen enkele foto of zo gezien en vond het bij aankomst aan het gebouw ook teleurstellend.

                    Wat wel spectaculair is wanneer je vlakbij staat zijn de "hangende dozen" en de massa's gebogen houten spanten.

                    Enne die vlag...... Fransen en chauvinisme hé

                    Groetjes

                    Comment

                    Working...
                    X