PDA

Volledige versie bekijken : 5D Mark III

Nella84
31 mei 2010, 11:48
Ik ging mij deze week de 5D mark II halen...
Maar nu vertelde iemand mij dat er waarschijnlijk volgend jaar de 5D Mark III zou uitkomen...

Dus ik zit met twijfels zou ik beter met dat geld nog een goede lens halen of gewoon de Mark II halen??

Ik shoot nu ongeveer een jaartje, en gebruik nog steeds de 450D
Het is dus tijd om te veranderen...maar onlangs nog een 85mm f 1.2 lens gekocht en die zit nog in doos omdat ik ze echt op de nieuwe camera wou gebruiken.

Wat zouden jullie in mijn plaats doen??
wachten of niet? :D

xx

nevermore
31 mei 2010, 12:11
En als je dan volgend jaar de Mk III koopt dan brengt men mss anderhalf jaar later de Mk IV uit en zo blijf je bezig...

Ik hou me er niet meer mee bezig. Heb ik iets nodig en ik heb er budget voor dan schaf ik me dat aan. Heb ik het geluk dat 2 maand later er een nieuwe versie van uit komt dan kan ik de huidige versie waarschijnlijk wat goedkoper kopen en that's it.

Matthias
31 mei 2010, 12:15
ik zou om die 5DmkII lopen:G
en snel!

Hans Swolfs
31 mei 2010, 12:20
ik zou om die 5DmkII lopen:G
en snel!zeker :G is een heerlijke camera die ik zelf ook wel zou willen :G

bouk
31 mei 2010, 12:23
zou wachten op de Mark 4.
grt,bouk.

Weirddoc
31 mei 2010, 12:35
Je kan altijd blijven wachten. Bij release ligt de prijs dan te hoog, dus moet je weer wachten tot die een beetje daalt, maar dan... dus je blijft bezig. Dan moet je nog kijken of die nieuwe features het extra geld waard zijn. Misschien idd beter in nieuwe lenzen investeren.

Als ik naar je site kijk en de resultaten zie die je met je 450D haalt na 1 jaar ervaring (:love:), dan hoop ik dat je snel kan upgraden. Ik kijk er al naar uit wat dat gaat geven!

Nella84
31 mei 2010, 12:36
haha dat is wat ik ook dacht...zowieso komen er altijd nieuwere modellen uit...dat is commerce.
De 5D mark II is echt een toestel waarvoor ik al een tijdje aan het sparen ben :)

Jer0en
31 mei 2010, 12:40
potverdekke, wat een foto's op je site!
Ga van BD af en ga die mark II halen, NU !!!!

Nella84
31 mei 2010, 12:40
Je kan altijd blijven wachten. Bij release ligt de prijs dan te hoog, dus moet je weer wachten tot die een beetje daalt, maar dan... dus je blijft bezig. Dan moet je nog kijken of die nieuwe features het extra geld waard zijn. Misschien idd beter in nieuwe lenzen investeren.

Als ik naar je site kijk en de resultaten zie die je met je 450D haalt na 1 jaar ervaring (:love:), dan hoop ik dat je snel kan upgraden. Ik kijk er al naar uit wat dat gaat geven!

Ja idd zo kan zo blijven wachten :), ik lig al alle dagen te dromen van wat ik zou willen doen met de nieuwe camera :D lijk net een klein kind :D

Echt erg bedankt :D ik kan zelf ook niet meer wachten om ze te hebben :D
Ik heb enorm veel plezier gehad aan mijn 450d maar de mark II is echt mijn droom toestel :D

Nella84
31 mei 2010, 12:46
potverdekke, wat een foto's op je site!
Ga van BD af en ga die mark II halen, NU !!!!

hehe dankjewel :love: Ja ik ga nog 3 dagen geduld moeten hebben :)
ik ga waarschijnlijk niet meer slapen tot ik ze heb hahaha ik spaar al een tijdje daarvoor :D

Dan nog wat sparen voor nog paar goeie lenzen (dat is ohh zooo duuur :( )

Hans Swolfs
31 mei 2010, 13:04
hehe dankjewel :love: Ja ik ga nog 3 dagen geduld moeten hebben :)
ik ga waarschijnlijk niet meer slapen tot ik ze heb hahaha ik spaar al een tijdje daarvoor :D

Dan nog wat sparen voor nog paar goeie lenzen (dat is ohh zooo duuur :( )onthoud wel dat een 5D2 CF-kaarten gebruikt en je 450D SD-kaarten he maar waarschijnlijk wist je dat al wel :)

Jer0en
31 mei 2010, 13:11
Daarom die 3 dagen extra sparen. ;-)

Red Falcon
31 mei 2010, 13:45
zou wachten op de Mark 4.
grt,bouk.

Yepse, dan kan je er wellicht mee telefoneren. :clown:
Ik heb de eerste versie gekocht alhoewel ik heel goed wist dat de MarkII mpinder dan een maand later op de markt ging verschijnen.
Heb er nog geen seconde spijt van gehad, super toestel (alleen al geluid van het opklappen van de spiegel klinkt als muziek in mijn oren).

Grtz, RF

Nella84
4 juni 2010, 17:03
Zaaaaaalliiggggg vandaag mijn 5d mark II gekregen!!!
EINDELIJK!!! Zoo gelukkig !!!
Heb de kit met 24-70mm lens genomen!
Die memory cards zijn verdomd duur moet ik zeggen..

Spijtig dat ik ermee niet kan gaan shooten nu :(
gisteren van de trappen gevallen en moet super lang rusten door enkelverzwikking :( :(
nu heb ik ze eindelijk en kan ik er niet eens mee spelen!!!

Weirddoc
4 juni 2010, 17:08
Veel plezier met je nieuw machien en ik ben heel benieuwd naar de eerste resultaten.
Voor je voet geldt maar 1 ding:
RICE
Rest
Ice
Compression
Elevation

Black B@ndit
4 juni 2010, 21:55

Wat noem jij duur?
Ik heb ooit nog 6.000 frank betaald voor een CF van 128 MB...

Red Falcon
4 juni 2010, 22:18

gisteren van de trappen gevallen en moet super lang rusten door enkelverzwikking :( :(

Met deze kunt ge niet bellen maar daar ga je enorm veel plezier aan beleven.
Ik wens je snel beterschap toe zodat de leute van het fotograferen met een FF kan beginnen, je heb er trouwens nog een fameus lenske bij gekocht ook zie ik.
Maar nu je toch niet op stap kunt heb je tijd om de handleiding te lezen en uw FF beter te leren kennen.

Grtz, RF

Digitalclickx
4 juni 2010, 23:15
Hier ook binnen afzienbare tijd een 5Dm II. Kan eigenlijk ook al niet meer wachten.

PDH65
4 juni 2010, 23:16

zal ik hem anders ff uittesten? lol

Grapje.

Spoedig herstel en veel fun met je nieuwe aanwinst ;-)