Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

    Begin deze week zegt een vriending van ons " Er komt een professionele fotograaf een hele dag een fotoshoot doen en ik krijg daar 90 euro voor, is zelfs met contract ! " ... Allez cool, ze weet nog niet echt dat ik mij daar ook mee bezig hou , dus ik vraag of ik dan eens mag passeren tijdens de dag ( een échte pro aan het werk zien , misschien leer ik hier vanalles bij )... OK dus..

    't is geen misse, 28 jaar, een bijna perfect lijf, maar om het zacht uit te drukken, nogal goedgelovig... Er hadden er haar al een paar gezegd dat ze wel 'fotomodel' zou kunnen zijn , dus hare vent ( al even goedgelovig) had een paar foto's van haar op " modellenet.be " gezet blijkbaar met zo goed als direct reacties van "fotografen" die in haar vanalles zagen.

    Ik spring daar dus binnen in de late namiddag, staat daar een late dertiger.. met een EOS450d met plastieken kitlensje, en NIETS anders, zelfs geen externe flash. ( Niets tegen consumer kitmateriaal, maar daar loop je toch niet mee als "professionele fotograaf" Uw portfolio mee te schieten ? Maar ja, je weet nooit, misschien kent hij écht zijne **** en zouden het wel eens mooie foto's kunnen zijn, Hij stond juist op punt te vertrekken dus was iets te laat om hem bezig te zien..

    Zij, dolenthousiast uiteraard, wat weet zij hoe een "pro" hoort te handelen, HIJ had in haar een megamodel ontdekt , en nog een heleboel andere beloftes ... Hij had beloofd ' s avonds de foto's in kleine jpg's door te sturen zodat zij ze eens kon zien...

    Wij gaan kijken 's avonds...

    Oh my God...

    300 foto's van een kwaliteit dat ik ze nog op facebook niet zou durven zetten, onderbelicht, overbelicht, compositie nul, blijkbaar een geluk dat hij toch in de goeie richting getrokken heeft, maar... ons vriendin vind ze fantastisch ...

    En dan toont ze een reeks, waarvan ik me écht moest gaan zetten... Hij had ze blijkbaar, door zijn "professioneel geslijm" na een halfuur al volledig in hare nakie gekregen... ( zogezegd artistiek naakt, yeah right )...

    Allez, da kind toont compleet schaamteloos die foto's omdat een "model" dat moet kunnen, en ik ging daar nu écht niet tegenin gaan .. maar om de liefde Gods toch, ik was eigenlijk echt wel stomverbaasd ..

    Ik vraag me af hoeveel van die zogegezegde professionals er zo rondstruinen op zulke sites en zomaar ieder goedgelovig fotogeniek meisje binnendoen... Heel érg vind ik het....

  • #2
    Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

    ik zou haar zelf es vragen voor foto's.
    en ze het verschil laten zien.

    er zullen er nog wel zijn hoor die dergelijke dingen doen, wees gerust.
    zolang er mensen in trappen (niet persoonlijk bedoelt) dan gaan die blijven bestaan.
    Last edited by david_ve; 25 mei 2010, 16:08.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

      Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
      En dan toont ze een reeks, waarvan ik me écht moest gaan zetten... Hij had ze blijkbaar, door zijn "professioneel geslijm" na een halfuur al volledig in hare nakie gekregen... ( zogezegd artistiek naakt, yeah right )...

      Allez, da kind toont compleet schaamteloos die foto's omdat een "model" dat moet kunnen, en ik ging daar nu écht niet tegenin gaan .. maar om de liefde Gods toch, ik was eigenlijk echt wel stomverbaasd ..

      Ik vraag me af hoeveel van die zogegezegde professionals er zo rondstruinen op zulke sites en zomaar ieder goedgelovig fotogeniek meisje binnendoen... Heel érg vind ik het....
      Hoop dat deze foto's niet op een verkeerde site terecht komen,
      en met contract..... zei ze zelf....
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

      Comment


      • #4
        Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

        Een moraal van dit verhaal (en er zijn er vele), is dat mensen die niet met fotografie bezig zijn (in casu model), het verschil niet zien tussen een goede en een minder goede foto.

        Net zoals wij een hele week de kon. Elisabeth wedstrijd aanhoren, en die klinken alle 12 precies hetzelfde

        Vandaar ook dat mensen tevreden zijn met huwelijksalbums die kant noch wal raken. Ze weten gewoon niet beter. Ze vergelijken met hoe ze het zelf zouden gedaan hebben.

        Het is inderdaad pas als je een goede foto naast een minder goede toont, dat men misschien een verschil ziet. Dat is precies hetzelfde als "mijn lensje is scherp...", tot je een echte scherpe ziet.

        Dpaul

        PS; maar de overredingstechnieken van de "pro" fotograaf zullen toch wel heel goed geweest zijn.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

          Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht

          Wij gaan kijken 's avonds...
          Oh my God...
          maar... ons vriendin vind ze fantastisch ...
          nou dan ist toch OK.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

            Man man....vind het eigenlijk enorm spijtig voor dat naïeve meiske...wie weet hoeveel keren gaat ze zo nog gedupeerd worden? Goh, ik denk toch dat ik haar een verduidelijkend mailke gedaan had ze. Sommige mensen moeten imo een beetje tegen zichzelf beschermd worden...
            Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

              Eens zulke foto's op t internet geraken, blijven die circuleren.

              Wel tof als ze eens van job moet veranderen en de toekomstige werkgever googelt haar naam ...

              Op datingsites als bv Netlog zitten er ook zulke perverten en dan gaat het vaak nog om mannen die contact zoeken met minderjarigen.

              Ondertussen zal die 'fotograaf' zich wel af******* op die gratis naaktfoto's.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Eens zulke foto's op t internet geraken, blijven die circuleren.

                Ondertussen zal die 'fotograaf' zich wel af******* op die gratis naaktfoto's.
                Leren lezen Johan. Topicstarter zegt toch dat de fotograaf 90 euro heeft betaald

                Comment


                • #9
                  Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Leren lezen Johan. Topicstarter zegt toch dat de fotograaf 90 euro heeft betaald
                  yep, die heeft zich dan goed ingedekt.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

                    Ik snap het niet. Als hij naaktfoto's of zelfs filmpkes wil, dan vindt hij die toch zat op het net. Waarom zou die sukkelaar daar nu 90€ voor geven?

                    En als een model dit wil doen voor 90€ zonder controle over wat ze nadien met die foto's doen, dat is dan haar probleem. Laat ons hopen dat ze een 'artiestennaam' gebruikt heeft.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

                      Wat is het probleem? Fotograaf vraagt model, model wil graag. Model betaalt, model is tevreden met foto's.

                      Al de rest is subjectiviteit.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

                        Preuts was de vriendin dan niet. Wel heel naïef.
                        Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

                          ik snap eigenlijk niet goed wat hier mis is??
                          fotograaf is gelukkig...
                          model is gelukkig, en heeft nog wat eurokes extra ook...

                          enne ...ik denk dat een vrouw van 28 wel weet wat ze doet zeker....
                          trouwens wat is er mis met naaktfoto's als het zoals ik lees een mooie vrouw is?

                          waarom word ze "naief" genoemd eigenlijk????

                          een toekomstige werkgever die daar zou over struikelen....ik zou dan maar beter uitkijken naar een andere toekomstige werkgever....

                          enne btw....modellennet zit vol met fout volk langs beide kanten....
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            ik snap eigenlijk niet goed wat hier mis is??
                            fotograaf is gelukkig...
                            model is gelukkig, en heeft nog wat eurokes extra ook...

                            enne ...ik denk dat een vrouw van 28 wel weet wat ze doet zeker....
                            trouwens wat is er mis met naaktfoto's als het zoals ik lees een mooie vrouw is?

                            waarom word ze "naief" genoemd eigenlijk????

                            een toekomstige werkgever die daar zou over struikelen....ik zou dan maar beter uitkijken naar een andere toekomstige werkgever....

                            enne btw....modellennet zit vol met fout volk langs beide kanten....
                            Hier heb ik nog meer problemen mee dan het probleem wat de ts aanhaalt. Sorry.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zogezegde pro fotografen en goedgelovige modellen....

                              Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                              Hier heb ik nog meer problemen mee dan het probleem wat de ts aanhaalt. Sorry.
                              waarom, vertel, ben echt benieuwd nu wat je te zeggen hebt....
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X