Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D60 of D100

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D60 of D100

    Voor de Slr fans: de testbeelden van de Nikon D100 zijn er. http://www.dpreview.com/news/0205/02051504nikond100gallery.asp
    Wat denken de D60-ers ervan?
    Graag van de professionals een commentaartje.
    Dank!
    Miel


    Miel
    Canon G1
    Miel

  • #2
    Miel,

    Ik ben geen Pro, amateurke wel. Maar als ik zou kunnen kiezen, vrij van bezit van lenzen/accesoires, zou ik serieus de nikon bekijken. Een van de redenen is bijvoorbeeld, dat als je de echte pros ziet lopen, deze bijna altijd met nikon rondlopen. Wilt iets zeggen hé. En natuurlijk de legendarische nikon lenzen...
    Ik moet ook eerlijk toegeven, dat de Jaja d60 pics uitermate goed zijn, maar dat ligt niet alleen aan de camera. Dat weten we ondertussen al.
    Niet eenvoudig hé?
    Misschien nog even de g1 bijhouden tot de d100 ook eens getest is door ...ja, je weet wel wie??
    Groetjes
    Rudy



    Edited by - rudy on 18 May 2002 08:23:10

    Comment


    • #3
      Pieters1,

      Ik ben geen pro, maar vooralsnog kun je nog niet zo heel veel zeggen. Het betreft hier foto's van een zogn. beta-versie. Kortom er wordt klaarblijkelijk nog wat gesleuteld! Nog even geduld om de foto's af te wachten die komen van produktie-modellen. De eerste indruk is zeker niet slecht.
      Ik verwacht eerlijk gezegd dat de verschillen tussen beide camera's, qua foto-kwaliteit, niet zo heel groot zullen zijn; hooguit nuance verschillen, maar nogmaals dat is m'n inschatting. Wat mij overigens wel opvalt is de prijs van de D100, je kunt al intekenen op een D100 voor een prijs beneden de 2600 euro (een maand of 2 terug kostte een S1 nog meer dan dat!?). Daarmee heeft Nikon wel een heel scherpe prijsstelling bijv. t.o.v. de D60. Voor mensen die Nikon-lenzen bezitten zal de keuze dan denk ik ook gauw gemaakt zijn.