Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CVO Aarschot of Heusden-Zolder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CVO Aarschot of Heusden-Zolder

    Is er iemand die de cursus Digitale Fotografie deel 1 gevolgd heeft in CVO Aarschot? En wat was uw indruk? Of zijn er leerlingen van Heusden-Zolder, die deze cursus zeer goed vonden?
    Dank U,

    Raf

  • #2
    Re: CVO Aarschot of Heusden-Zolder

    de cursus Foto deel 1 in Aarschot ken ik goed. De helft van de cursus is wat ik noem het leggen van een goede fotografische basis : er wordt heel begrijpelijk de technische basis van fotografie uitgelegd zoals de belichtingsdriehoek van ISO/sluitertijd/diafragma, je krijgt tips voor het maken van betere foto's (compositie, standpunt, beeldhoek, ...) etc. Er wordt kort ingegaan op het bewerken van digitale foto's, maar wie daar specifiek meer van wilt wordt doorverwezen naar de cursus "Photoshop voor fotografen" of "lightroom". De tweede helft van die cursus foto deel 1 gaat over wat je met je digitale foto's kan doen, Er wordt dan een multimediale presentatie gemaakt met je foto's.

    Comment


    • #3
      Re: CVO Aarschot of Heusden-Zolder

      bij CVO hageland te Aarschot heb ik ook goede ervaringen met fotografie deel 1 & deel 2. In september starten ze met Lightroom, ga ik me zeker voor inschrijven

      Comment


      • #4
        Re: CVO Aarschot of Heusden-Zolder

        Ik heb er fotografie 2 gevolgd: zeer leerrijk. Zonet ingeschreven voor Lightroom. Ik ben benieuwd
        Comfortably numb with my Pentax

        Comment


        • #5
          Re: CVO Aarschot of Heusden-Zolder

          yep, bij http://www.cvohageland.be gevolgd; niet te verwarren met die andere CVO in Aarschot

          Comment


          • #6
            Re: CVO Aarschot of Heusden-Zolder

            En for the record: ook de digifoto in Heusden Zolder is een erg goede reeks lessen. Het nieuwe semester start daar binnen een week of 2. Ik ben er via een 'toelatingsexamen' in de hogere modules gestart, maar van mensen die lager zitten hoor ik ook niets dan goede commentaar. (site: cvohz.be)

            "Ja wir sind hochmodern, wir dreh'n auf SUPER 8!"(welle:erdball)

            Comment


            • #7
              Re: CVO Aarschot of Heusden-Zolder

              Oorspronkelijk geplaatst door Bees Bekijk bericht
              En for the record: ook de digifoto in Heusden Zolder is een erg goede reeks lessen. Het nieuwe semester start daar binnen een week of 2. Ik ben er via een 'toelatingsexamen' in de hogere modules gestart, maar van mensen die lager zitten hoor ik ook niets dan goede commentaar. (site: cvohz.be)
              Bedoel je met die hogere modules dat je 1 of 2 kan overslaan en bijvoorbeeld meteen aan 3 kan beginnen, of dat je de cursus voor professionele fotografen gaat volgen.
              Waar ik dus nog steeds niet aan uit kan wat ze daarmee bedoelen. In de brochure verwijzen ze naar de amateurcursus voor de compactcameragebruikers, naar de professionele cursus voor spiegelreflexgebruikers, en tenslotte naar aanvullende projecten voor na de basiscursus. Op de website verwijzen ze bij de professionele cursus meteen naar de projecten.

              En wat houdt zo'n toelatingsexamen in? Foto's tonen, mondelijk of schriftelijk?

              Merci alvast voor eventuele info!

              Comment


              • #8
                Re: CVO Aarschot of Heusden-Zolder

                Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                Bedoel je met die hogere modules dat je 1 of 2 kan overslaan en bijvoorbeeld meteen aan 3 kan beginnen, of dat je de cursus voor professionele fotografen gaat volgen.
                Waar ik dus nog steeds niet aan uit kan wat ze daarmee bedoelen. In de brochure verwijzen ze naar de amateurcursus voor de compactcameragebruikers, naar de professionele cursus voor spiegelreflexgebruikers, en tenslotte naar aanvullende projecten voor na de basiscursus. Op de website verwijzen ze bij de professionele cursus meteen naar de projecten.

                En wat houdt zo'n toelatingsexamen in? Foto's tonen, mondelijk of schriftelijk?

                Merci alvast voor eventuele info!
                Ik ben vorig jaar ingestapt in module 4 nadat ik op opendeur met een leerkracht aan de praat was geraakt, ik wilde helemaal geen foto gaan doen . Toen ik hem vertelde dat ik toch al wel lang fotografeer zei die 'ga dan naar module 4 via toelatingsexamen' = foto's maken+tonen die aan bepaalde criteria voldoen (een silhouette, actie, etc., gewoon om te tonen dat je een camera kan bedienen).

                Intussen hebben ze hun cursus gereorganiseerd, in amateur en pro, en na module 3 komt nu 'project 1+2'. In project behandel je wat losse thema's, wellicht veel in de studio.
                Waarom hebben ze verschil tussen amateur en pro gemaakt? Ze hadden de indruk dat het voor velen allemaal wat te gemakkelijk was, met de pro willen ze aan de veeleisende amateur tegemoetkomen. Ik denk dat de amateur vooral bejaarden zal aantrekken die foto's willen van de kleinkinderen..., als BD-lezer moet je zeker voor de pro gaan. (De bedoeling is dat daar ook eens wat 'geschiedenis' aan bod komt + meer achtergrond, maar daar kan ik niet over oordelen.)

                Het klopt dat de uitleg in hun folder zeer sumier is (website weet ik zo niet, die zal niet zoveel beter zijn). De lessen zelf zijn grotendeels interessant, hoewel in de 'project' de term 'les' minder belangrijk is: het is meer van 'laat ons dat eens doen', waarbij de lesgevers eerder begeleiden en tips geven.

                Ik ben al in meerdere CVO's gepasseerd. Dit is het eerste dat ik echt zou aanraden. Ook sfeer zit goed, we zijn zelfs een weekend naar Parijs geweest.

                "Ja wir sind hochmodern, wir dreh'n auf SUPER 8!"(welle:erdball)

                Comment


                • #9
                  Re: CVO Aarschot of Heusden-Zolder

                  merci voor de duidelijke info!

                  Comment

                  Working...
                  X