Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online foto's delen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online foto's delen

    Hallo allemaal

    Ik post niet zo heel vaak op het forum, maar ik denk dat ik deze vraag best hier kan stellen...
    Ik ga me over enkele dagen mijn eerste reflexcamera halen (waarover ik wel al een draadje opende erges op het forum), en nu ben ik op zoek naar de beste online dienst voor photosharing.
    Ik ken natuurlijk wel Flickr, Picasa web albums enz..., maar zijn er nog andere die jullie gebruiken? of welke raden jullie het meeste aan? Ik ben hier al een tijdje naar op zoek om ook de foto's te delen die ik met mijn compactje maak.

    Ik persoonlijk wilde me eerst aanmelden bij Flickr, maar ik ben absoluut niet voor Yahoo , ik zou me veel liever gewoon ergens willen registreren met mijn gmail adres (dan lijkt picasa de meest logische keuze, maar ik wilde gewoon even weten of er betere diensten zijn).

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Online foto's delen

    Gebruik sinds kort flickr en heb geen last van het Yahoo account (gebruik hem alleen om in te loggen)

    Comment


    • #3
      Re: Online foto's delen

      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
      Gebruik sinds kort flickr en heb geen last van het Yahoo account (gebruik hem alleen om in te loggen)
      Gebruikte lang Picasa (en nu ook nog wel voor een aantal private albums en voor blog-directory), ook omdat ik yahoo zo 'yahoo' vond, maar sinds ik uiteindelijk toch voor Flickr gezwicht ben.. ik vind het super. Je moet een keer inloggen en that's it, voor de rest geen 'yahoo'-last.

      Nikon lanceerde ook ooit iets, Mypicturetown of zo, met ook vrij veel space, maar ik vond het toch maar niks.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Online foto's delen

        Eens je je flickr hebt aangemaakt, kan je gewoon in je account settings een 2e (en 3e, 4e, ...) email aan je account linken en als primary instellen...
        Ik krijg zo alle flickr mails op mijn gmail account en moet nooit iets doen met mijn yahoo account behalve inloggen.
        Canon 50D

        Comment


        • #5
          Re: Online foto's delen

          Oorspronkelijk geplaatst door snert Bekijk bericht
          Eens je je flickr hebt aangemaakt, kan je gewoon in je account settings een 2e (en 3e, 4e, ...) email aan je account linken en als primary instellen...
          Ik krijg zo alle flickr mails op mijn gmail account en moet nooit iets doen met mijn yahoo account behalve inloggen.
          Ahzo ja da's natuurlijk wel handig, dit wist ik niet
          misschien toch maar een flickr'tje openen dan...

          Als iemand nog andere sharing diensten weet mag je die uiteraard ook nog steeds vermelden. Alvast bedankt voor voorgaande de reacties!

          Comment


          • #6
            Re: Online foto's delen

            www.atpic.com
            www.fotopic.net
            ....
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Online foto's delen

              Ik ben bij http://www.fototime.com/
              al bijna 10 jaar, en de kracht zit in het private dat deze site en zijn software je kan bieden. Je maakt op maat aan wat je wenst te delen, met wie je het wenst te delen.
              Ook daarna heb je controle en kan bepaalde links verwijderen zodat deze geen toegang meer hebben tot de beelden. De site geeft je voor $23,95 per jaar een ruimte van 4 giga en een maandelijkse trafiek van 20 giga. Extra ruimte kan worden gekocht mocht je met 4 giga niet voldoende hebben
              Je kan dus ook bepalen of de beelden kunnen en mogen gedownload worden, aldus kan je de beelden ook verdelen onder de vrienden.
              Ik gebruikt het als mijn online portfolio op maat, en ook voor het plaatsen van beelden op fora. Je kan zelf kiezen hoe groot je de beelden der op plaatst, hangt af voor welk doel uiteraard, maar het is dus perfect mogelijk om een beeld op volle grote aan te bieden, en aldus te verdelen.
              Der is ook een printservice maar das niet echt interessant voor Europa.

              MVG, Jeff C.

              Er is een gratis proefperiode mogelijk. Dus kan je is gaan kijken.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Online foto's delen

                Als je ACDsee gebruikt, kun je foto's zo uit de viewer uploaden naar Flickr, zonder te verkleinen ed. Eerste keer even inloggen op je Flickr account en je eigenschappen instellen, klaar.....

                Je kan ook hele reeksen in één keer uploaden.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X