Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer is een foto "Knap" ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wanneer is een foto "Knap" ?

    De reden waarom ik dit vraag, is omdat ik bij een heleboel reacties op de meest uiteenlopende (soms heel simpele, doodnormale en niet eens zo heel moeilijk te maken) foto's het woordje "knap!" zie staan...

    Een voorbeeld: mijn foto van het veertje (zie showcase) vind ik persoonlijk absoluut niet knap, integendeel, het was heel gemakkelijk om er een foto van te maken... Je ziet het liggen, pakt je camera en maakt een foto; wat is hier dan zo knap aan?
    Een waterskier in volle actie (een foto van JAJA een tijdje geleden)vind ik zelf vele malen knapper gemaakt dan het veertje....

    In dit geval krijgt dus de foto van JAJA voor mij de bestempeling "Knap" en het veertje niet...

    Ik wil met deze vraag niet uilokken dat mensen het woordje "knap" niet meer gaan gebruiken, maar ik vroeg het me gewoon af....

    Groeten,

  • #2
    Het is onmogelijk om hierover een discussie aan te gaan ... altijd kom je tot hetzelfde besluit --> smaken verschillen.

    Comment


    • #3
      En je hebt nog knap, knapper en knapst

      Comment


      • #4
        vraag het eens aan otto ... als die het niet weet ...

        hoe zeggen ze dat nu weer ??
        " It's all in the eye of the beholder " ??
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #5
          En knapperig niet te vergeten

          Originally posted by teddy-bear
          En je hebt nog knap, knapper en knapst


          Groeten,
          Ronald
          http://fotografie.jouwweb.nl/

          Comment


          • #6
            Een foto maken doe je door op het knopje te drukken. Wát je in beeld breng en hoe kan knap zijn of het nu een veertje is of een waterskier.
            Groeten,
            Ronald
            http://fotografie.jouwweb.nl/

            Comment


            • #7
              Laten we nu niet al te makkelijk Gijs z'n opmerking belachelijk maken hè! Want ik denk dat ie best wel een punt heeft, maar al te vaak gaan opmerkingen niet verder dan mooi, knap, leuk enz., maar waarom mooi, knap, leuk enz. dat wordt vaak niet vermeldt. Natuurlijk is dat lastig, want zoals al gesteld smaken verschillen, evenzo kennis en wat dies meer zij. Wat Gijs probeert aan te stippen, althans dat denk ik, is dat veel reacties oppervlakkig zijn. Op termijn zou dat dan kunnen betekenen dat je geen (als individu) vooruitgang boekt. Maar goed dit zeg ik als betrekkelijke leek (geen kunstzinnige opleiding), in de wetenschap dat je ook nog eens verschillende disciplines hebt. Kortom als ik eea goed interpreteer, best iets om eens nader over van gedachten te wisselen.

              Jan
              You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Misschien kan dit je helpen




                Je hebt niet alleen het technische aspect van het fotograferen, fotograferen is in de eerste plaats leren kijken.

                Als je iets moois hebt opgemerkt waar velen achteloos aan voorbij gaan is dat op zich ook al "knap". Daarna komt het in beeld brengen.
                Je kan dus knap zijn in één of meerdere gebieden van de fotografie.

                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jamonadap
                  Laten we nu niet al te makkelijk Gijs z'n opmerking belachelijk maken hè! Want ik denk dat ie best wel een punt heeft, maar al te vaak gaan opmerkingen niet verder dan mooi, knap, leuk enz., maar waarom mooi, knap, leuk enz. dat wordt vaak niet vermeldt. Natuurlijk is dat lastig, want zoals al gesteld smaken verschillen, evenzo kennis en wat dies meer zij. Wat Gijs probeert aan te stippen, althans dat denk ik, is dat veel reacties oppervlakkig zijn. Op termijn zou dat dan kunnen betekenen dat je geen (als individu) vooruitgang boekt. Maar goed dit zeg ik als betrekkelijke leek (geen kunstzinnige opleiding), in de wetenschap dat je ook nog eens verschillende disciplines hebt. Kortom als ik eea goed interpreteer, best iets om eens nader over van gedachten te wisselen.

                  Jan
                  Je slaat de spijker op z'n kop !

                  Comment


                  • #10
                    Ik vind dit eigelijk wel een leuk onderwerp om eens aan te kaarten... Ik vermoed dat het 'knap' zijn van een bepaalde foto voor iedereen verschillend zal zijn. Persoonlijk vind ik ook dat een actiefoto niet echt vergeleken kan worden met een foto van een veertje, het is natuurlijk veel moeilijker om een actiefoto te nemen, maar een veertje op een bepaalde manier fotograferen kan ook knap zijn... (ik bedoel dan de manier om een bepaald onderwerp te benaderen, belichting...)
                    Voor mij persoonlijk is een foto knap als er een emotie uit naar voor komt en dat kan zowel een stilleven zijn als een actieshot. Het is best wel moeilijk om te omschrijven wat knap zijn inhoudt.

                    tot daar mijn filosofische bui

                    Comment


                    • #11
                      Ah zeg dat dan, dat je gewoon meer uitleg wilt bij zulke woorden ...

                      Comment


                      • #12
                        Ach ik begrijp hem ook wel best en wou u zeker niet kwetsen of zo hoor .

                        Toch een iets meer uitleg dan...
                        Kijk, ik vind dat als een foto die ik zie me persoonlijk aanspreekt, ik op 3 manieren kan/wil reageren:

                        -1°Ik reageer uitvoerig, met opmerkingen van zaken die mij extra hebben beroerd of opgevallen zijn.

                        -2° Ik reageer kort, om de poster een reactie te gunnen en "in het kort mijn mening te geven"

                        -3° Ik reageer totaal niet.

                        Gelet dat er hier op BD enorm veel foto's/topics zijn per dag, is het een echte full-time bezigheid om er op te (kunnen)antwoorden.
                        Ik "moet" dus selectief te werk gaan, anders is het echt niet meer te doen...

                        Op mijn eigen postings heb ik ook graag commentaar/reactie van andere BD'rs en daarom posten we toch met ze'n allen hier.

                        Ik ben blij dat er leden zijn die op mijn posting een berichtje achterlaten, hoe kort dat dat ook mag zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Jaded
                          Ah zeg dat dan, dat je gewoon meer uitleg wilt bij zulke woorden ...
                          Het gaat in dit geval om het woordje "Knap" en op een post hoef je niet te reageren hoor, het mag !

                          Groeten,

                          Comment


                          • #14
                            Het gaat in dit geval om het woordje "Knap" en op een post hoef je niet te reageren hoor, het mag !
                            Ik ben smiley's vergeten zetten, dat is al.

                            Comment


                            • #15
                              Wanneer is een foto knap ?
                              Een foto is knap als JIJ hem knap vindt.
                              Jan
                              www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                              Comment

                              Working...
                              X