Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vrieskoude !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vrieskoude !!

    Misschien een stomme vraag, maar als je tijdens deze koude 'winter'dagen (achtereen toch zeker als het begint te vriezen overdag) met je camera buitenopnames maakt en daarna terug binnenkomt, loop je dan geen gevaar voor condensatie in je toestel ? (bv op je lenzen of electrische componenten) Of is dit te verwaarlozen ?

    Groetjes
    Canon Powershot G5 !

  • #2
    Gewoon goed inpakken met een stuk doek als je weer terug gaat naar binnen. Condensatie treed op wanneer verse lucht in contact komt met koude gedeelte.
    Groetjes, Blord

    Canon 7D en wat lenzen.

    Comment


    • #3
      De flits van mijn eerste digitale camera (Casio QV-3000) is op kerstdag 2000 stuk gegaan na enkele uren in de sneeuw. Waarschijnlijk door interne condens. Tijdens het transport naar de hersteller is hij dan bij UPS verdwenen (lees gestolen). Gelukkig was hij verzekerd.
      Nu stop ik de camera steeds in een plastic zak voor ik binnenga en haal hem er eerst na enkele uren weer uit. Voorkomen is beter dan genezen.
      Mork

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de tips
        Canon Powershot G5 !

        Comment


        • #5
          Hoe zit het met lenzen verwisselen in de kou
          #Dyslexie#
          Fotoacademie Amsterdam Digitaal

          Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

          Comment

          Working...
          X