Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raw- bestand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raw- bestand

    Hoi, ik heb een paar foto's genomen ik het formaat raw.
    Zo staat het op mijn harde schijf "crw_6784.crw 3,929kb crw-bestand"
    Ik kan dit bestand niet geopend krijgen in PS7, deze herkent hem ook niet op mijn harde schijf.
    Weet iemand hoe dit komt.
    Groeten sambal.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    RAW bestanden worden idd niet herkent door de pc of door photoshop, tenzij je een plug-in hebt geinstalleerd in photoshop.
    Wat jij nodig hebt is een prog om je raw bestand om te zetten naar een JPG of TIFF file, daarvoor heb je bij je canon G3 de breezebrowser software meegekregen, installeer die en die software kan de raw bestanden omzetten naar JPG files, of je kan capture one gebruiken (al weet ik niet of die een G3 ondersteunt)
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by fredericrom
      RAW bestanden worden idd niet herkent door de pc of door photoshop, tenzij je een plug-in hebt geinstalleerd in photoshop.
      Wat jij nodig hebt is een prog om je raw bestand om te zetten naar een JPG of TIFF file, daarvoor heb je bij je canon G3 de breezebrowser software meegekregen, installeer die en die software kan de raw bestanden omzetten naar JPG files, of je kan capture one gebruiken (al weet ik niet of die een G3 ondersteunt)
      Bedankt fredericom, het is gelukt met de bijgeleverde software van mijn camera
      Groeten Sambal
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Wil niet vervelend doen, maar even een kleine correctie:

        *De soft die bij Canon wordt meegeleverd is "zoombrowser".


        *Breedzebrowser (ondertussen versie 2.7c) kan men hier vinden: http://www.breezesys.com/BreezeBrowser/

        Mvg,

        Kodaksken.
        Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

        Comment

        Working...
        X