Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diamanten Huwelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diamanten Huwelijk

    Op 6 mei waren mijn grootouders 60 jaar getrouwd, om dit te vieren vernieuwden ze op 8 mei hun huwelijksgeloften en werd er een heel feest georganiseerd.



    Mijn nonkel had het vervoer voorzien



    Hierna trokken we allen richting kerk, waar de huwelijksgeloften vernieuwd werden



    Hun kinderen zongen voor hen samen met het koor "Bedankt lieve ouders"



    Ze konden hun emoties amper bedwingen



    Op het feest hadden wij, de klein- en achterkleinkinderen, een klein sketchke in elkaar gestoken. Hierbij was mijn nichtje en het zoontje van mijn nicht het jonge bruidspaar



    Onze grootouders hadden voor alle aanwezigen zelf nog een kleine attentie. Op de m&m's staat: Frans & Elisa - 60 jaar getrouwd.



    De cadeau's gingen ook niet onopgemerkt voorbij. Hun kinderen gaven een nieuw grasmachine.



    En dan kwam ons "klein" cadeautje. Doos vol met kleine betekenisvolle en soms grappige cadeaus, met onder andere ook een volledig zelfgemaakte strip van De Rode Ridder en gepersonaliseerde speelkaarten met foto's van heel de familie. Als grote cadeau gaven we hen een digitale fotokader, die we wel eerst moesten opzetten, voor ze doorhadden wat het was!



    En ik zit met volgende foto al aan de 10, spijtig genoeg! Foto's van het aansnijden van de taart en de openingsdans moeten dan maar wegvallen. Hierna volgt mijn favoriete foto van heel de avond. Mijn grootouders op de dansvloer en mijn grootmoeder die weer net 60 jaar jonger lijkt! Ze lijkt hier, vind ik, weer net een verliefd, klein meisje :-)




    Hope you enjoyed it
    Using the camera to defeat the habit of not seeing

  • #2
    Re: Diamanten Huwelijk

    mooie reportage,was wel benieuwd naar het geen er in het pakket zat,deze miste ik er in....misschien eentje van in de kerk er uit....maar wie ben ik he.....
    Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

    Comment


    • #3
      Re: Diamanten Huwelijk

      [QUOTE=doberman100;2672474maar wie ben ik he.....[/QUOTE]

      Iemand die soms gelijk heeft. En soms niet. Maar ach, alles welbeschouwd is dat voor
      iedereen zo.
      Mooie reportage (al treed ik dus mijn voorganger bij).

      Comment


      • #4
        Re: Diamanten Huwelijk

        Oorspronkelijk geplaatst door doberman100 Bekijk bericht
        was wel benieuwd naar het geen er in het pakket zat
        Even korte opsomming

        1) Graszaad --> aangezien onze ouders een grasmachine hadden gegeven
        2) Drankspelletje --> om mijn grootvader zijn borreltje aangenamer te maken
        3) Rozenblaadjes --> hint voor later op de avond, toen we in hun huis een rozenpad hebben gemaakt
        4) Neptheelichtje --> ook hint voor later op avond, waarmee we hun slaapkamer extra romantisch hebben versierd, met ook nog echte rozen op hun bed en via origami een handdoek in hartvorm gemaakt
        5) Pot krieken en doos krenten (=rozijnen) --> mijn grootmoeder heeft mijn grootvader met de zin "Met complimenten van krieken en krenten, dat je nooit niet meer aan mij hoeft te denken" meermaals afgewezen (en toch 60 jaar getrouwd nu )
        6) Erotische chocopasta --> of volgens grootvader "egoïstische" chocopasta, om nog meer plezier te beleven in de intieme momenten
        7) Snoeplingerie voor zowel man als vrouw --> voor de oude snoepers é, ook al zijn ze al rond de leeftijd van 80, wij maken ons geen illusies hoor!
        8) Zout --> als wij een uitleg doen aan onze grootmoeder, vraagt zij altijd achteraf: "Zou't?" (dus van "zou het?")
        9) SD-kaart --> hint voor latere cadeau, al wisten ze natuurlijk totaal niet wat dat was
        10) Gepersonaliseerde kaarten --> speelkaarten met foto's van iedereen van de familie
        11) Strip Rode Ridder --> exclusieve uitgave, helemaal door mijn zus in elkaar gestoken met beetje help van mij voor tekst. Het verhaal begint bij hun ontmoeting en gaat door tot nu (maar wel sterk ingekort )
        12) Handdoeken --> als wij 18 worden, krijgen wij allemaal een grote handdoek, een kleine handdoek en een washandje met onze naam op, now it's payback Zij kregen dus van ons stipt hetzelfde, maar met hun naam op!
        13) Last but not least De digitale fotokader! Met foto's van familiefeesten tot 20 jaar geleden
        Using the camera to defeat the habit of not seeing

        Comment


        • #5
          Re: Diamanten Huwelijk

          Het mooiste wat een mens kan overkomen, 60-jarig huwelijk!
          Knappe foto's en mijn oprechte gelukswensen aan uw grootouders.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Diamanten Huwelijk

            Voila sé..Meer moet dat niet zijn als foto verhaal...Schoon,lieflijk en echt..Om niet te spreken van de techniek of scherpte en bla bla bla..


            Die laatste das een echte klasbak..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Diamanten Huwelijk

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Voila sé..Meer moet dat niet zijn als foto verhaal...Schoon,lieflijk en echt..Om niet te spreken van de techniek of scherpte en bla bla bla..


              Die laatste das een echte klasbak..
              Schoonspikke, ik ga volledig mee met jou. Meer moet dat echt niet zijn en die laatste foto....
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Diamanten Huwelijk

                fotografisch is nummer één een pracht van een beeld.
                maar ... je had een pasje opzij moeten zetten, of de modellen verplaatsen zodat de vlaggetjes niet uit zijn oor kwamen. jammer.
                de rest zijn eerder familiefoto's.

                Comment

                Working...
                X