Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

houdt uw plaatselijke fotoboer altijd in ere..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • houdt uw plaatselijke fotoboer altijd in ere..

    toegegeven, ook ik koop wel eens via internet, als er es een aanbieding is, die ik echt niet kan laten gaan..

    bij de plaatselijke fotoboer betaal je over het algemeen iets meer, maar soms heb je toch echt wel voordeel met je fotoboer..ieder probleem, wordt op vakkundige wijze opgelost.. respect voor deze mensen!

    vandaag wat 120 en 35mm film gedropt bij mijn ouwe trouwe fotoboer, en hij kwam op de proppen met eea aan klassiek spul, incl. alle accessoires, prachtige en stevige fototas, filters, flitsers, en weet ik nog veel meer...

    kosten? helemaal niks, noppes, nada... justement een goed flesje wijn!

    wat is dat toch mooi zeg! dat dat in deze kille en harde tijden nog steeds kan!

    hij blij, ik blij, en alles werkt nog steeds flawless!



    geen digitaal gedoe ofcourse, en het zal idd niet ieders ding zijn, maar ik ben wel van plan om eea es lekker uit te testen en lekker mee op pad te gaan!

    mooi dat deze mannen, toch altijd klaarstaan met raad en daad, al zijn ze soms net iets duurder dan de internetshop.. maar je krijgt wel vele malen meer terug is mijn ervaring..





























    lang leve de fotoboer! en we moeten deze mannen en vrouwen toch echt eens een hart onder de riem steken hoor!

    (ook met het wat 'nieuwere'spul kunnen ze uit de voeten... kreeg een gratis poetsbeurtje voor mijn sensortje op de koop toe voor mijn dslr-tje..

    super toch?? dit krijg ik niet bij cameranu.nl of fotokonijnenberg.nl...


    groeten, Alex!

  • #2
    Re: houdt uw plaatselijke fotoboer altijd in ere..

    Verniet gekregen of wat ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: houdt uw plaatselijke fotoboer altijd in ere..

      voor niets! (justement 2 flesjes goede wijn, omdat ik eea niet voor nop wide hebben..ik heb behoorlijk staan aandringen, wat ze nu wilden hebben voor het hele spulleke) de minolta was afkomstig van een klant, die er eigenlijk niets voor wilde hebben, en hij had gezegd, ik ben met alles blij, maar als ze er niets voor willen geven, vind ik het ook allemaal best..

      ik wil niet alles voor nop hebben, dus ik heb zowel voor de fotoboer, als de ex/eigenaar van de minolta een hele mooie fles wijn gekocht, want dat vonden ze zelf het allerfijnste..of lekkerste, ik weet het niet..

      de kiev/camera, de canon, de lubitel tlr, en de minolta 16 ( incl. diverse filtertjes in de ori doosjes) heb ik van mijn ouwe trouwe fotoboer gekregen...

      die lomo lubitel tlr is trouwens als nieuw! we hebben de boel in de winkel uitgetest, en alles is zo schoon en clean,en alles werkt prima... (de rest ook btw..) ongelooflijk...!

      de minolta en die tlr ga ik binnenkort es uitproberen.. ben raaazend benieuwd! de canon wordt wat later, en die miolta 16 daar is zowat geen film meer voor te krijgen, dus dat is meer een collectors-itempje, voor wat het waard is...(er ligt nog wel een oud gebruikt rolletje mini-film in de fototas, mss dat het nog ontwikkeld kan worden, ik weet het niet, maar het lijkt wel een soort van een spy-cam, LOL!)

      (de plaatjes zijn trouwens gewoon digi getrokken hoor, a200+ 18-70 kitlesje..ik had niets anders bij mij...)
      Last edited by Sjinouck; 9 mei 2010, 13:38.

      Comment


      • #4
        Re: houdt uw plaatselijke fotoboer altijd in ere..

        Proficiat!

        'k Ben wel een beetje jaloers eigenlijk, vooral dan omwille van die Canon. Ik hoop dat de lichtmeter nog goed werkt (lijkt op een CdS lichtmeter?)

        Veel plezier ermee!

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: houdt uw plaatselijke fotoboer altijd in ere..

          zit hier met tranen in de ogen bij het zien van zo veel moois.
          alleen die laatste zin had er van mij nou net niet bij gehoeven.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: houdt uw plaatselijke fotoboer altijd in ere..

            THX! ik ben nog even van alles en nog wat aan het uitzoeken, wat nu bij wat hoort, want de koffer zat vol met allerlei spul, waar ik gisteren nog niet echt de tijd voor had om te bekijken..

            er zaten wat accessoires in, voor de diverse cameraatjes, zoals bv, een doosje met filtertjes voor die minolta 16, piepklein allemaal, maar wel geinig..

            die canon demi s schijnt ongeveer uit 1964 te stammen, en is een zgn. ´half-frame camera.. geeft een vreemd zicht eigenlijk, als je de camera horizontaal houdt, krijg je een verticaal beeld, en als je de camera verticaal houdt, krijg je een breedhoekbeeld..

            sluiter etc werken nog allemaal lekker soepel, en er zit een origineel canon uv-filtertje voor de lens..

            zo te zien zit er een 30mm f/1.7 lensje op, kun je de iso instellen tusen 25-400, en wat ik verder ook zie, is dat er op 1 van de ringen 'seiko' staat..lichtmeter lijkt me batterij-onafhankelijk, dus met de zgn selenium-cellen..lichtmetertje werkt trouwens nog, maar of ie afwijkt weet ik nog niet.. moet ik even uittesten met een rolletje erin.. originele lederen draagtasje van canon zit er ook bij. sluitertijden zijn instelbaar van bulb tot en met 1/500e , en wat vrij verwonderlijk is, is dat deze camera hier in de buurt verkocht is, door een fotowinkel, die al jaren niet meer bestaat..

            die tlr wordt ook nog even uitvogelen.. hij is eigenlijk nagelnieuw, maar ja, die russen neem ik altijd met een korreltje zout, als het de afwerking betreft, en al zijn de afdichtingen nageltje nieuw, ik denk toch, dat ik voor de zekerheid de boel van buitenaf maar lekker ga dichtplakken met ducktape, just to be sure..en een handheld lichtmeter lijkt me ook wel fijn, maar voorlopig gebruik ik gewoon de dslr als lichtmeter..

            het is lomo he? en wellicht dat lomografen hierop kicken, maar ik ben niet echt fanaat van afdrukjes met allerlei lichtvlekken of effecten erop..

            de kiev camera lijkt erg veel op mijn zenit EM, zij het dan dat deze kiev een ttl-model is, en dat de lensmount blijkbaar een nikon-mount-kopie is, hetgeen voor mij wel makkelijk is, want ik kan mijn lensjes van mijn nikon dus gewoon overzetten.. de zenit heeft m42 draad..

            heb eea even nagevraagd via diverse sovjet-camera-verzamelsites, en het is of een kiev 19 of een kiev 20..

            de minolta kwam met een 50mm f/1.7 md, een minolta 75-200 f/4.5, een teleconverter, een cosina md 28-80 f/3.5-5.6 met macro-functie en nog wat hoya fliters, een originele minolta close-up voorzetlens (nr. 0), en nog een cokin filterhouder met filters en en opsteekflitser..

            wordt veel uitzoeken en uittesten dus..

            die canon demi vind ik wel erg mooi en interessant, en die tlr ben ik ook helemaal weg van..

            ben er voorlopig weer even zoet mee..

            (die koffer is ook echt te gek! leder en aluminium.. lijkt wel zo'n koffer waarmee ze op safari gaan of zo..)

            volgende week schijn ik een of ander philips cameraatje binnen te krijgen.. ik heb geen flauw idee wat het zal zijn, maar het werd me vandaag spontaan aangeboden, dus wie weet...?

            Comment

            Working...
            X