Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een dringende vraag.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een dringende vraag.

    Mijn zwager heeft een prachtige reportage gemaakt van een restauratie van een kerk, maar er is een fors probleem ontstaan.

    Een klein maar een noodzakelijk deel is verdwenen, tenminste niet meer oproepbaar, van het album is één foto zichtbaar en de andere zijn niet meer op te roepen, terwijl ze er nog wel als jpg staan incl. het aantal mb's.
    Ook als ze worden overgezet op cd worden ze voledig gebrand maar zijn ook bij mij niet zichtbaar te maken.

    Wie weet raad er is spoed bij omdat hij binnenkort een presentatie moet geven en de foto's van een belangrijke periode in de restauratie zijn.

    Bij voorbaat dank,
    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

  • #2
    Er is hier onlangs een topic geweest over een klein progje dat foto's kon recoveren op een beschadigde schijf(je) Ik heb dat gedownload maar ondanks dat het anderen wel heeft geholpen heeft het voor mij niets kunnen doen. Ik ga ff kijken op een andere pc of ik het nog heb staan! Momentje...

    Het heet PHOTORECOVERY en een demo staat op de site http://www.lc-tech.com Misschien ben je er mee geholpen Omega een betere oplossing weet ik niet. Succes
    Eugene

    Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

    Comment


    • #3
      http://www.belgiumdigital.com/links/#Photo-recovery

      Comment


      • #4
        Alvast bedankt voor de eerste snelle reackties ,

        Nog even ter aanvulling de schijf is heel, er zijn daarna nog gewoon nieuwe foto's opgezet en daar is niets mee aan de hand, van een bepaalde periode is er spontaan het één en ander verdwenen of althans niet meer zichtbaar te maken.
        Ook op virussen nagekeken en niet gevonden.
        Groeten Omega.

        www.digiwaart.nl

        Comment


        • #5
          Enige tijd hier op het forum gelezen (dacht ik toch) :
          www.digitalkamera.de/Tip/18/79.htm
          Zelf nog niet geprobeerd, maar de link wel behouden, voor het geval dat....
          Succes !

          Comment


          • #6
            Digital Image Recovery, heeft al vele BDers geholpen. Het was vroeger freeware, nu niet meer geloof ik. Maar mail me even en ik stuur je meteen de freeware versie die ik nog heb liggen.
            Ga vooral niet sleutelen aan die bestandjes, laat dit programmaatje eerst zijn werk doen.
            D I R zal ook zelf niets aan het bronbestand veranderen, dus veiligheid is maximaal.

            Comment


            • #7
              @plofkop
              Ik durf het bijna niet te vragen
              Eugene

              Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

              Comment


              • #8
                Originally posted by Eusie
                @plofkop
                Ik durf het bijna niet te vragen
                Zet je icq effe aan of mail me, want direct mailen vanuit de BD gaat niet met attachments

                Geld trouwens voor iedereen die iets bijna niet durven te vragen

                Comment


                • #9
                  Helaas, windows XP vind het niet heel erg leuk, als ik recover vanaf cd-rom hangt na een tijdje het systeem en blijft de cd-rom 'locked' wat zich vervolgt in een crash

                  we zoeken gewoon verder evengoed bedankt !
                  Groeten Omega.

                  www.digiwaart.nl

                  Comment


                  • #10
                    En als je de bestanden even vanaf cd naar een tijdelijke folder op je harddisk plaatst? of zijn ze ook niet meet te kopiëren?

                    Comment


                    • #11
                      de bestanden zijn te kopieeren, maar bij het programma kan je geen map kiezen op je harddrive (geen losse map) wel je hele C schijf bijvoorbeeld (je moet helaas een drive kiezen).

                      je cardreader is wel een drive (daar is het programma ook op gebaseerd) dus helaas
                      Groeten Omega.

                      www.digiwaart.nl

                      Comment


                      • #12
                        je hebt mail...

                        Comment

                        Working...
                        X