Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

backup van externe harde schijf --> pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • backup van externe harde schijf --> pc

    Overal vind ik hoe je een bvb een wekelijkse back up moet maken van je foto's of en back up maken van je pc naar een externe harde schijf.
    Ik bewaar mijn foto's steeds onmiddellijk op mijn externe harde schijf omdat ik op verschillende pc's werk.
    Ik vind echter nergens terug hoe ik van mijn externe harde schijf een backup kan maken naar mijn pc.
    Ik kopieer nu regelmatig telkens mijn volledige foto-bestanden naar mijn pc maar dit vergt natuurlijk heel wat tijd.
    Iemand die mij kan helpen (ik werk met vista)?
    Alvast bedankt.
    Last edited by RBOOM; 5 mei 2010, 10:52.
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

  • #2
    Re: backup van externe harde schijf --> pc

    zelfde als pc naar schijf.
    in de meeste programma's werk je van schijf A (C schijf meestal) naar schijn B (externe) als je nu A en B omdraait is dat toch gebeurd? en als je met synchronisatie werkt, moet je enkel de gewijzigde bestanden vervangen, wat nog sneller gaat ook
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #3
      Re: backup van externe harde schijf --> pc

      In geval van Windows;

      Gebruik SyncToy (van MS) of iets gelijkaardigs. Daarin kun je instellen welke source en welke destination zijn.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: backup van externe harde schijf --> pc

        Ik gebruik Freefilesync, daarmee kan je mappen op verschillende harde schijven zonder problemen synchroniseren.

        De foto's zet ik op de "C" in de map "mijn afbeeldingen", op mijn externe harde schijven staat een kopie van die map. Als ik dan nieuwe foto's in de ene map zet, dan kan ik met die Freefilesync de mappen synchroniseren zonder dat ik ergens iets vergeet.
        Ik heb twee backup-schijven, de ene is altijd aan de pc gekoppeld, de andere ligt in de garage en wordt alleen aangesloten om er foto's bij te zetten.

        Het maakt daarbij niet uit of je bestanden van een externe schijf naar een map op je pc wil synchroniseren of omgekeerd.

        Freefilesync is gratis, en het werkt hier prima (Windows 7 is het besturingsprogramma dat er op mijn pc zit).
        Vroeger keek ik altijd al die mappen met foto's een voor een na, en toch vergat ik wel eens een mapje op de externe harde schijf te zetten, dat probleem heb ik nu niet meer.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: backup van externe harde schijf --> pc

          ok, bedankt allemaal voor de reacties.
          Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

          Comment


          • #6
            Re: backup van externe harde schijf --> pc

            nog een tip voor synchronisatiesoftware: www.alwaysync.com
            Werkt netjes

            G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment

            Working...
            X