Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

html proggy of php script

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • html proggy of php script

    hoi hoi

    Ik ben bezig aan mijn site versie 3.0 voor seizoen 2004.
    ZOals sommigen weten hou ik me bezig met triathlon fotografie.
    Kheb +/- 5000 actie foto's staan op mijn site. www.leietriathlon.be

    Nu ben ik een beetje geschrokken van het succes.
    Ik zou mezelf beetje willen beschermen. Heel wat mensen maken misbruik van mijn goedheid en stelen de foto's zonder vragen.

    Nu ben ik geen erkende fotograaf en denk daar niet veel tekunnen aan doen.

    Maar misschien toch.
    Ik gebruik op dit moment 2 programma's om mijn foto gedeelte aan te maken.
    Arles image web creator: foto's resizen en logo brandmerken (full automatic )
    Breesebrowser: automatisch aanmaken van de html (moet immers snel gaan, en anders huzarenstuk programmeren)

    Ik ben op zoek naar een programma of een script waardoor ik op eenvoudige manier het volgende kan:

    - html aanmaken, liefst beetje in de stijl zoals het nu is, proper en met niet te veel tirlantijntjes
    - foto's beschermen tegen stelen, geen rechtermuisknop "afbeelding opslaan als"

    Ik heb van Danny (Canonians) een script gekregen om rechtermuisklik te disablen, maar dan moet ik dat op iedere html pagina appart doen.
    Stuk of 10 000, niet te doen dus.

    kan iemand mij helpen?

    PS iets zoals pbase of zo, zoek ik ook niet. Moet meegaan met mijn site www.leietriathlon.be

    alvast bedankt.

    mvg
    Orc@

    http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

    Canon EOS 10D
    Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

  • #2
    als je je site in php ofzo schrijft, kun je dat javascript dynamisch includen.

    Comment


    • #3
      Orc@,

      Tegen het stelen van de foto's kan je bitter weinig doen vrees 'k. Hert javascriptje is makkelijk te omzeilen (ff broncode bekijken/screenshot nemen ...).

      Je kan eventueel je foto's in "mindere" kwaliteit online zetten of in kleiner formaat + brandmerk.

      Comment


      • #4
        Originally posted by mdr
        Orc@,

        Tegen het stelen van de foto's kan je bitter weinig doen vrees 'k. Hert javascriptje is makkelijk te omzeilen (ff broncode bekijken/screenshot nemen ...).
        Right! In mijn geval zet ik altijd een flink logo op de foto!
        Niet echt mooi maar alles went, ook voor de bezoeker. Dieven nemen meestal niet de moeite om logo's te verwijderen.
        Eugene

        Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

        Comment


        • #5
          Hallo,

          ik weet niet of je er iets mee bent maar als je bij een goede host zit die je toelaat om .htaccess bestanden te beheren dan kan je met dit script het direct linken tegengaan.

          RewriteEngine on
          RewriteOptions inherit
          RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
          RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://subdomein.domein.tld/.*$ [NC]
          RewriteRule .(gif|jpg|jpeg|png|bmp)$ http://subdomein.domein.tld/een_prentje_dat_wel_weergegeven_mag_worden_als_ver vanging_.gif [R,L]

          maar dit blijft te omzeilen...

          Greetz Wouter

          Comment


          • #6
            Originally posted by Orc@
            Heel wat mensen maken misbruik van mijn goedheid en stelen de foto's zonder vragen.

            Nu ben ik geen erkende fotograaf en denk daar niet veel tekunnen aan doen.
            De foto's zijn jouw eigendom, en jij behouw ten alle tijden de rechten.
            Het blijft natuurlijk wel de vraag of het intresant is om het misbruik gerechtelijk aan te vechten. (mischien te overwegen wanneer het echt te goor word)

            Fotobeveiliging werkt spijtig genoeg niet echt, want er bestaat steeds nog printscreen ea.

            En zoals reeds beschreven is .htaccess een goede manier om het stelen van bandbreedte tegen te gaan.

            Comment


            • #7
              hmmm

              die htacess lijkt mij wel wat.

              www.netpeopl.be is mijn hostingfirma.
              maar hun site is ah vernieuwen, damn.
              kan niet zien ok ik dat kan gebruiken.

              kga eens wat experimenteren zie met alle tips.

              bedankt voor alle reacties.

              mvg
              Orc@
              http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

              Canon EOS 10D
              Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

              Comment

              Working...
              X