Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kievit op 1 poot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kievit op 1 poot

    Deze kievit zat te baden aan de kant van de weg in een plas staande op 1 poot.
    Grt. Jef



    Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 400,00 mm
    Shutter Speed: 1/1000 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/3

  • #2
    Re: Kievit op 1 poot

    'k vind het enkel jammer dat de kievit wat verloren zit door de te drukke achtergrond.

    Comment


    • #3
      Re: Kievit op 1 poot

      Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
      'k vind het enkel jammer dat de kievit wat verloren zit door de te drukke achtergrond.
      hier volg ik
      de omgeving rond het vogeltje vraagd te veel aandacht
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: Kievit op 1 poot

        Vonkske en Lilybie, bedankt voor jullie spontane reacties. Ik was al blij dat die kievit er mooi scherp op stond, maar ja die achtergrond, daarin moet ik jullie wel gelijk geven.
        Daarom had ik gedacht aan een crop om de aandacht meer naar de kievit te brengen, zo iets als deze: http://users.telenet.be/vhjodeverrekijker/kievit2
        Is deze beter?
        Grt. Jef

        Comment


        • #5
          Re: Kievit op 1 poot

          Hofie,

          ipv te croppen is het veel beter om dichter bij de vogel te gaan (kruipen) en met volle opening te fotograferen. Op die manier vervaagt de achtergrond.
          Andersom werkt het ook: een kleine vogel, bvb roodborst, van op een paar meter levert problemen op door te weinig scherptediepte. Je kan dan wat meer afstand nemen en croppen waardoor je meer scherptediepte (maar minder pixels) overhoud. Beter is uiteraard om je diafragma wat dicht te draaien, maar daarvoor heb je niet altijd licht genoeg.

          Eric

          Comment


          • #6
            Re: Kievit op 1 poot

            Archi (Eric), bedankt voor deze zeer nuttige tips. Hier kan ik zeker mee verder en ik zal dit zeker proberen.
            Grt. Jef

            Comment


            • #7
              Re: Kievit op 1 poot

              Mooi scherp met detail
              Maar het plaatje is een beetje druk

              Johan

              Comment


              • #8
                Re: Kievit op 1 poot

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                Mooi scherp met detail
                Maar het plaatje is een beetje druk

                Johan
                Johan, ik moet je gelijk geven. Dezelfde kievit in een rustigere omgeving was beter geweest. (ofwel zorgen dat de achtergrond vaag is)
                Grt. Jef

                Comment

                Working...
                X