Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AV/SD Blankenberge door de stad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AV/SD Blankenberge door de stad

    Na een weekje ook de hoogste tijd om ook eens wat foto's te tonen.

    Na de AV had ik er voor gekozen de stadswandeling te doen samen met de stadsfotograaf 'De Fonz'. Fonz is in Blankenberge de fotograaf die bij iedere activiteit in Blankenberge de foto's neemt voor de brochure's uitgegeven door het gemeentebestuur, de verschillende internet sites, ....., enz. Het beloofde dan ook een wandeling te worden door de stad met maar één bedoeling de mooiste hoekjes te laten zien en te fotograferen in plaats van elle langen verhalen te horen over de geschiedenis en de waarom van sommige gebouwen. Ik moet zeggen, en hopelijk de andere deelnemers ook, dat de Fonz er meer dan in gelukt is.

    Vanuit de Floreal werden we met het toeristisch treintje, nadat we eerste de Chit-chatters hadden afgezet aan de Pier, naar het ons vertrekpunt 'Het stadhuis' gebracht. Het was daar dat de Fonz ons zou opwachten.

    Het was dan ook het ideale vertrekpunt met een eerste bezoek aan de vissers kerk 'Sint Antonius'. Deze al niet te grote kerk was een eerste prachtstuk om te fotograferen.


    Daarna trokken we via het stationsplein naar de 'Bell Epoque' van Blankenberge. De stad is hier rijk aan en de drie gevel woningen met overdekt balkon die zo typisch zijn aan Belle Epoque deze zijn vooral opgetrokken rond de Sint Rochuskerk. Ook typisch aan deze Belle Epoque woningen zijn de prachtige tekeningen in/op tegels.


    Die Sint Rochuskerk is destijds opgetrokken om één dat de Sint Antonius kerk te klein werd en twee omdat de rijkere toeristen zich ook niet graag tussen de vissers lieten zien tijdens de misvieringen. Deze kerk is rijk aan glasramen die destijds door de rijkere toeristen geschonken werden.


    Daarna zijn we verder getrokken naar de haven en de dijk, maar daar vertel ik morgen meer over.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

  • #2
    Re: AV/SD Blankenberge door de stad

    Drie beeldige beeldjes, Patric!

    De schoonste plaatjes zitten inderdaad soms in het detail...
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

    Comment


    • #3
      Re: AV/SD Blankenberge door de stad

      Mooi details vastgelegd.

      groetjes

      moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: AV/SD Blankenberge door de stad

        Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
        Mooi details vastgelegd.

        groetjes

        moniq
        Volledig mee eens.
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #5
          Re: AV/SD Blankenberge door de stad

          Vooral de glasramen vind ik uitstekend geslaagd! Niet simpel.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: AV/SD Blankenberge door de stad

            Patrick,

            Voorkeur gaat naar foto 1. Mooi beeld met de lichtinval van de brandglazen.
            groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

            Comment


            • #7
              Re: AV/SD Blankenberge door de stad

              zo te zien was de stadswandeling best wel mooi om te doen
              was blijkbaar meer te zien dan gedacht
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: AV/SD Blankenberge door de stad

                Knappe reeks!

                Comment

                Working...
                X