Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto gepost in SC niet scherp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto gepost in SC niet scherp

    Ik probeer uit te zoeken hoe het komt dat de foto gepost in showcase onscherp overkomt, en als ik de foto op Photobucket bekijk is die wel scherp.

    Wat mij opvalt is dat de grootte van de foto gepost op BD groter is dan de foto op Photobucket.

    Zou het kunnen dat de foto hier vergroot wordt, en daardoor aan scherpte verliest ?

    1) dit is de bewuste foto


    2) dit is de link naar dezelfde foto op Photobucket, waarnaar bovenstaande foto gelinkt is
    http://i744.photobucket.com/albums/x...der_resize.jpg

    3) Dit is de post in SC, waar ik ook dit probleem even aanhaal
    http://forum.belgiumdigital.com/f40/...on-308379.html
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Foto gepost in SC niet scherp

    De software van BD maakt de foto zichtbaar die op jouw webruimte staat.
    Als op jouw website een foto staat die jij bent vergeten te verscherpen (ná het verkleinen), dan staat hier een onscherpe foto.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Foto gepost in SC niet scherp

      De foto die je hier laat zien is op mijn scherm wel scherp zenne.....helemaal niks mis mee.
      Als dit een voorbeeld is van een onscherpe foto....dan wil ik voor de rest nog enkel softe foto's maken
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Foto gepost in SC niet scherp

        Ik bekijk meestal via Firefox browser en daar heb ik een licht verschil tussen de foto op BD en de photobucket
        Als ik de foto bekijk met I Explorer zit alles ok zowel op BD als photobucket
        Ik heb dit al een tijdje gemerkt bij alle foto's op BD...en dat ook al eens door gevraagd aan anderen of ze dat ook merken..
        Bij deze dan..zijn er nog mensen, die surfen met firefox , die dus bovenstaande foto onscherp hebben (althans minder scherp dus) op BD dan op photobucket?
        Enzoja, hoe zou dat dan komen?
        alvast bedankt
        Last edited by zaipow; 29 april 2010, 22:49.

        Comment


        • #5
          Re: Foto gepost in SC niet scherp

          Nu, ik surf en bekijk dus met Firefox. Ik heb deze zien staan en van een commentaartje
          voorzien, maar niet opgemerkt dat er iets met de scherpte mis is. (Wat natuurlijk niet
          wil zeggen dat het daarom ook zo is.)

          Comment


          • #6
            Re: Foto gepost in SC niet scherp

            Ja, zaipow, ik denk dat je een punt hebt en dat we op de goede weg zijn...

            Ik surf inderdaad ook met Fire"soft" ; als ik kijk met explorer is de foto scherp EN beide foto's even groot.

            Met Firefox is de foto gepost op BD groter dan in het venster van Photobucket.

            Zie printscreens achter de link :

            FireSOFT

            Explorer

            Je ziet duidelijk het opgeblazen formaat van Firefox, en de onscherpte.

            Ik gebruik firefox omwile van widegamut monitor en kleurbeheer.

            Zijn er nog die hetzelfde vaststellen ? En vooral, hoe is dit op te lossen ?
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Foto gepost in SC niet scherp

              misschien staat de 'zoom'-functie ingeschakeld niet alleen voor tekst in Firefox ??

              Firefox : View : Zoom : Zoom Text Only aanklikken.
              werkte bij mij toen m'n foto's in firefox op de botten trekten... en niet scherp waren.
              firefox vergroot gewoon de foto's mee met de tekst... nie gezond.



              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              Ja, zaipow, ik denk dat je een punt hebt en dat we op de goede weg zijn...

              Ik surf inderdaad ook met Fire"soft" ; als ik kijk met explorer is de foto scherp EN beide foto's even groot.

              Met Firefox is de foto gepost op BD groter dan in het venster van Photobucket.

              Zie printscreens achter de link :

              FireSOFT

              Explorer

              Je ziet duidelijk het opgeblazen formaat van Firefox, en de onscherpte.

              Ik gebruik firefox omwile van widegamut monitor en kleurbeheer.

              Zijn er nog die hetzelfde vaststellen ? En vooral, hoe is dit op te lossen ?
              www.loft6.be

              Comment


              • #8
                Re: Foto gepost in SC niet scherp

                Idd appelmooz,
                voor mijn probleem (ff onscherpte) was het dit..stond niet herinitialiseerd na het zomen
                bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: Foto gepost in SC niet scherp

                  Dat is het inderdaad !
                  Bedankt voor deze tip, appelmooz !
                  Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
                  misschien staat de 'zoom'-functie ingeschakeld niet alleen voor tekst in Firefox ??

                  Firefox : View : Zoom : Zoom Text Only aanklikken.
                  werkte bij mij toen m'n foto's in firefox op de botten trekten... en niet scherp waren.
                  firefox vergroot gewoon de foto's mee met de tekst... nie gezond.
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto gepost in SC niet scherp

                    Loste bij ook de onscherpe foto's binnen Firefox op. De tekst van BD is me zonder vergroting wat klein om te lezen...
                    De foto's waren ook allemaal onscherp, of dat leken ze toch. Maar nu niet meer! Schitterend! Bedankt!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto gepost in SC niet scherp

                      Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                      Loste bij ook de onscherpe foto's binnen Firefox op. De tekst van BD is me zonder vergroting wat klein om te lezen...
                      De foto's waren ook allemaal onscherp, of dat leken ze toch. Maar nu niet meer! Schitterend! Bedankt!

                      ik heb er ook een aantal weken mijn hoofd over gebroken hoe het kwam.
                      dan toevallig tegengekomen...
                      www.loft6.be

                      Comment

                      Working...
                      X