Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doen jullie ervoor ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat doen jullie ervoor ??

    Vandaag reed ik weer eens rond om een geschikte lokatie te vinden om wat foto's te schieten en toen vroeg ik mij eigenlijk af....

    Wat doen jullie er zoal voor om een mooie foto te schieten?
    Ga je ook een beetje (soms een beetje veel) rondrijden (of wandelen) of maak je je foto's meestal dicht bij huis. Zijn sommige van je mooiste foto's puur geluk of heb je er zorgvuldig over nagedacht?
    That's the question
    Eugene

    Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

  • #2
    nu, soms eens naar een evenement gaan zoals, moto- en autoraces, vliegshows enz...
    Ook dus gewoon eens een klein uitstapje met de auto en soms doelloos rondrijden, dit gaat dan gepaard met een hele reeks foto's waarvan het meestal gebeurd dat als ik ze thuis bekijk dat ze allemaal de prullenbak binnenvliegen.
    Maar soms speur ik eens het net af, nu heb je bv mooie herfstkleuren, dus wil ik een bos, evenhet net afgezocht en schik morgen ('t is nu toch schoon weer) eens naar het heidebos te gaan (voor 't zelfde geld heb ik ook geen enkele deftige foto hoor), dat bos heb ik gevonden via natuursites in belgie.
    Reizen is natuurlijk de top, maar duur en je hebt er veel verlof voor nodig (kan je dus niet het gehele jaar door doen),
    voor de rest, beetje in de buurt blijven, bv in de zomer kan je al een heleboel beestjes vinden in je eigen tuin voor wat macroshots, ook bloemetjes en dergelijke in overvloed, in de winter kan je maar wat hopen op sneeuw of een bevrozen landschap.
    soms moet je dus ook eens vroeg opstaan.
    Hier af en toe eens kijken in de waarheen vandaag kan ook een pak opbrengen.
    Sommige Belgische steden zijn ook echt de moeite (Gent, Brussel, Antwerpen, Brugge, enz...)
    en soms weet je het gewoon niet mer wat te fotograferen en dan fotografeer je maar wat mensen

    vraag me eigenlijk af hoe de rest het hier zo allemaal doet
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Mijn onderwerpen bieden zich aan, ik doe voor 95% modellenfotografie in mijn eigen studio.
      Altijd dezelfde lokatie, maar t'is er warm en k'zen der thuis.

      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Als je , zoals ik , nog maar vrij kort bezig bent met ( digitale ) fotografie , dan ga ik op zoek naar dingen die mijn interesses hebben. In mijn geval is dat vaak natuurfoto´s of foto´s van mijn hond / kat . Ben helaas niet erg mobiel en moet het dus doen met dingen die in mijn directe omgeving voor handen zijn.

        Zeker de laatste tijd probeer ik me te focussen op de technische aspecten van de fotografie , en het leuk tentoonstellen van mijn foto´s. Waar ik in het begin maar wat weg schoot , ben ik op dit moment daadwerkelijk rekening aan het houden met sluitertijden , diafragma , etc etc .

        Vaak zijn mijn foto´s niet hetgeen ik ervan verwacht , maar dat zal een algemeen probbleem zijn denk ik

        Hoe dan ook , dankzij de vele adviezen die ik hier op BD gekregen heb , denk ik dat ik in sommige foto´s een daadwerkelijke verbetering heb kunnen toepassen.
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Ik heb altijd m'n digi mee, je weet nooit van tevoren wie of wat je pad kruist.
          Verder ga ik eind november meedoen met de SD....en ik ben van plan dit vaker te doen. De kans veel te leren van meer geoefende fotografen qua fotograferen maar ook van hoe een ander naar iets kijkt!
          ***Canon 300D * kitlens * ...

          Comment


          • #6
            Net als Annetje heb ik altijd de camera bij me, sinds twee jaar fietsen we veel en wat je onderweg dan aan prachtige dingen tegenkomt heeft me doen besluiten om een digi aan te schaffen, ik kom dan ook altijd met veel foto's thuis .

            Soms valt het tegen maar veel vaker ben ik dik tevreden.
            Deze herfst bv zijn we veel gaan wandelen in het bos, veel leuker als vroeger want nu zoek je naar onderwerpen om te fotograferen en word je veel bewuster van de omgeving en de schoonheid daarvan.

            De informatie die ik hier op BD krijg gebruik ik natuuurlijk ook.
            Dus gewoon op pad gaan en je ogen goed de kost geven.

            Groeten Omega.

            www.digiwaart.nl

            Comment

            Working...
            X