Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

notebooks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • notebooks

    weet er iemand een (travel)laptop die compact en licht ( scherm van een 11 inch bv) die fotobewerkingen aankan. het is enkel om photoshop erop te installeren en bewerkingen in photoshop te kunnen doen. Dus hij moet wel krachtig genoeg zijn.

    Je vind er al van een 300 euro maar vraag me af of deze geschikt zijn.

    Welk merk en type kunnen jullie mij aanraden. Ik werk voor de pers en moet mijn beelden terplaatse kunnen bewerken en doorsturen. Mijn macbook pro (laptop) is daar een beetje te groot voor en ook te duur.
    Last edited by Franciskine; 1 mei 2010, 22:19.

  • #2
    Re: note books

    Een macbook dan?

    Comment


    • #3
      Re: note books

      ik heb er ééntje van Asus ( LED ) waarop ik Photoshop Elements 3.0 gezet heb , om niet te zwaar te belasten...ik gebruik het om op reis de foto's eens te bekijken via een kaartlezer en een eerste schifting uit te voeren.Gekocht in een Mobistar-shop.
      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

      Comment


      • #4
        Re: note books

        Hallo,

        Ik heb al een tijdje de Acer Aspire1 met 11" scherm in gebruik en die voldoet prima.
        Hij gaat steeds mee op vakantie - en ik draai er PS op (CS2).
        Dat vliegt niet vooruit maar is wel goed doenbaar voor op vakantie: eventjes foto inladen, wat bijwerken, aanpassen en verkleinen en dan online zetten.
        Op die manier houd ik mijn blog up to date en kan ik via een kaartlezer de CF en MS Pro geheugenkaartjes overzetten.
        Batterijduur is +5 uur, dus dat is ook mooi meegenomen.
        Kortom, ik ben er zeer tevreden over (over al de 5 Acers hier in huis ).

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: note books

          Acer Aspire 3810 ca. 600€, ik gebruik het op reis met lightroom en photoshop... super licht, batterij gaat +8uur mee...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: note books

            Hey.

            Ik heb daarvoor de Acer Timeline 1810TZ gekocht.
            -> dual core cpu, in tegenstelling to al die "light" atom spullen die net genoeg zijn voor windows xp + wat surfen
            -> 4GB ram
            -> 500GB hd
            -> hdmi out -> leuk als je foto's in HD op een HD tv wil bekijken.
            -> Acer "Timeline" reeks, dus tot 8u op batterij (zwaardere batterij dan standaard)
            -> 11,6" scherm, 1366x768
            -> 1,4kg

            Ben er best wel tevreden van. :-)
            (en als ik reclame mag maken -> 4notebook.nl)
            mvg,

            Hiawatha
            What if...

            Comment


            • #7
              Re: note books

              Chit chat?
              pixelpusher

              Comment

              Working...
              X