Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie, doen of niet doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantie, doen of niet doen?

    Beste BD-ers,

    Ik ben vrij nieuw hier, heb reeds enorm veel gezien en vooral geleerd.
    Ik zal hier binnenkort eens een aantal foto's posten om wat reactie uit te lokken. (site nog in opmaak)

    Ik heb echter volgend vraagje.

    Ik bezit sinds januari 2003 een bescheiden Sony DSC-P7.
    (nieuwe aankoopprijs €530, met 1 jaar garantie)

    Je kan bij Sony een formule kiezen waar je de garantieperiode van je toestel met 4 jaar kan verlengen. Hiervoor dien je éénmalig €100 te betalen.

    Ik moet wel 'ns nalezen wat juist allemaal onder deze 'garantie' valt en wat niet, maar je bent vlug een aantal euro kwijt indien er iets aan je toestel scheelt.

    Nu, ik ga niet eeuwig met die sony blijven shooten (als ik ooit 'ns meer geld heb ), maar de komende 2 jaar toch nog wel.

    Wat is jullie bedenking bij mijn vraag?
    Al iemand ervaring hierin?

    Alvast bedankt.

    Groeten,
    Kristof.

  • #2
    Nou bescheiden....een cam is een cam hé
    Wat die garantie betreft: beetje eigen keuze hé, wil je op zeker spelen, wat doe je met cam, hoe ga je er mee om...Een beetje herstelling kost al snel 200 euro....
    Peter

    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

    Comment


    • #3
      Stoffel,

      Je zou eerst goed moeten weten wat er precies in garantie blijft, ik kan me voorstellen dat memorystick en batterijen daar niet bijhoren.

      25 euro per jaar (100/4jaar) lijkt me niet overdreven veel, ik denk dat elke mogelijke herstelling je meer zal kosten.
      Je zou ook eens moeten checken of die garantie overdraagbaar is naar een volgende eigenaar.

      My 2 cents,
      ToepelJef

      Comment


      • #4
        En dan moet je ook al zeker zijn dat je het toestel 4 jaar zal houden...
        Gezien de snelle evolutie in de digicam wereld, zal je na een jaar (of 2) misschien al iets anders willen ?
        Allez, ik ben toch zo...
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment

        Working...
        X