Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe een fotograaf de wedstrijd kan beïnvloeden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe een fotograaf de wedstrijd kan beïnvloeden

    Het volgende verhaal is er een van het BK skicross in les 2 alpes vorige week.
    Skicross werkt als volgt: er gaan 4 of 6 riders tegelijk door het parcours met bochten en sprongen en de eerste 2 of 3 gaan door naar de volgende ronde. Onnodig te vertellen dat dit een zeer spectaculaire sporttak kan zijn. In dit geval gaan er 2 naar de volgende ronde.
    Ik stond op het einde van het parcours aan de achter laatste bocht op opgesteld met een mooi zicht op toch een dikke 100m van de het traject.

    Het begint bij de kwart-finales van de heren ski, ik zie Benjamin Declerq comfortabel aan de leiding passeren, gevolgd door Kevin Wery en Mitch Boermans. Mitch Schuift uit en neemt zo Kevin mee die los door de veiligheidsnetten vliegt. Van de 4de skier ontbreekt nog elk spoor.





    Na een spectaculaire crash liggen beide riders versuft in de sneeuw.



    Aangezien ik Mitch beter ken dan Kevin en hij rijdt voor het team waar ik zelf het meeste mee ski roep ik zo hard ik kan: "Lopen Mitch!!!"
    De 2de plaats is immers nog niet opgeëist.
    Van zodra Mitch begint aan zijn spurt van toch wel een 100m op grote hoogte en met skibotten volgt Kevin, tot groot vermaak, spanning en hilariteit van het publiek die alles goed kunnen volgen.



    Uitgeput naderen deze sympathieke sportievelingen de finish, luidkeels aangemoedigd door alle aanwezigen. (wat goed te zien is aan de gezichten van de personen in de achtergrond)



    Mitch beseft dat Kevin hem alsnog aan het inhalen is en beslist van een "alles of niets duik" in te zetten en zet zich schrap voor de sprong.



    Kevin reageert en springt ook maar net te laat, Mitch gaat door naar de volgende ronde, uitgeput en lachend liggen beide atleten nog even broederlijk naast elkaar voor Kevin zijn plaats tussen het publiek inneemt om te supporteren voor de volgende ronde.
    Uiteraard supportert hij voor Mitch



    Nadat Mitch en Kevin over de finish gelopen zijn komt de 4de skier rustig aangegleden, op dat ogenblik totaal obewust van het feit dat als hij na zijn val boven alles had gegeven hij het was geweest die doorging naar de volgende ronde...

    Hopelijk hebben jullie er evenveel plezier aan beleefd als ik en het live publiek in les2alpes.
    Moraal van het verhaal: pas op wat je als fotograaf zegt, mensen zouden het nog kunnen doen ook
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

  • #2
    Re: Hoe een fotograaf de wedstrijd kan beïnvloeden

    tof verhaal zal wel spektakel zijn ja!

    je sneeuw is wel wat aan de blauwe kant dus aan de foto's kan nog gesleuteld worden...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Hoe een fotograaf de wedstrijd kan beïnvloeden

      hilarisch gewoon

      Comment


      • #4
        Re: Hoe een fotograaf de wedstrijd kan beïnvloeden

        grappig

        Comment

        Working...
        X