Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35mm halfkleinbeeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 35mm halfkleinbeeld

    Geacht forum,

    Ik weet dat 't bijna heiligschennis is op deze digitale site maar ik ben redelijk ten einde raad en ik hoop dat er toch nog mensen uit de analoge tijd zijn die mij kunnen adviseren. Ik heb, naast mijn digitale SLR, ook nog heel wat analoge camera's waaronder een Olympus-Pen halfkleinbeeld camera. Tot voor kort kon ik daar gewoon afdrukken van laten maken bij o.a. Hema en Kruidvat.
    Nu blijkt dat echter (zo goed als ?) onmogelijk te zijn en m'n doka heb ik allang niet meer. Ontwikkelen is uiteraard (nog) geen probleem, en de negatieven laten scannen ook niet maar da's erg duur (en daar is halfkleinbeeld nou juist voor uitgevonden, om 2x zoveel foto's uit je rolletje te halen).
    Wie weet raad ??
    P.S. 35mm cine film gebruikt, net als halfkleinbeeld, ook slechts 4 perforaties en dat wordt levensgroot geprojecteerd !

  • #2
    Re: 35mm halfkleinbeeld

    Je kan ze gewoon zelf scannen? Hangt er natuurlijk wel vanaf welke kwaliteit je wil, maar als 't gewoon is om ze op de computer te bekijken en kleine afdrukken (10x15) te maken dan zijn die goedkope scannertjes van een euro of 50 wel goed genoeg.

    Comment

    Working...
    X