Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

idiote reclame voor 300D in humo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • idiote reclame voor 300D in humo

    net gezien in humo(tijdschrijft)
    reclame voor de canon 300D met bijschrift "professionele digitale fotografie niet alleen voor voor professionals"

    maar wat is er zo idioot aan ?
    je ziet iemand die bij een voetbalwedstrijd met het toestel in zijn hand ..heeft net een foto genomen en op het lcd scherm zie je een perfecte foto ...alleen ... de flash is omhoog !!!!

    moet een geweldige flash zijn die een bereik heeft van meer dan 30 meter.

  • #2
    Had het ook gezien
    En die lens kan zo ver helemaal niet zoomen
    En ik vind ook dat het precies is of hij maakt de foto via het LCD scherm.
    Ik had dus ook mijn bedenkingen.

    Groeten,
    Kristof

    Comment


    • #3
      Kristof DC wie weet heeft hij wel de juiste ISO ingesteld (grapje)
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Originally posted by spooky
        Kristof DC wie weet heeft hij wel de juiste ISO ingesteld (grapje)
        LOL

        Ja ik heb deze cam nog maar net en op mijn vorige kon ik geen iso's instellen. Daarmee dat ik er waarschijnlijk niet aan gedacht had, moet nog zoveel leren aan dit ding (en over fotografie in het algemeen ook )

        Groeten,
        Kristof

        Comment


        • #5
          tja, idiote reclames bij de vleet zeker, net zoals die gsm's die foto's kunnen nemen, er hing een tijd geleden op verschillende plaatsen een reclameboard met daarop die gsm en op het lcd schem van die gsm een foto van een vrouw, alsof die foto door die gsm getrokken was, ik betwijfel of ik dezelfde kwaliteit kon behalen met men 10D plus superscherpe lens
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            haha,

            sinds wanneer is reclame realistisch ?

            wat dan met al die autoreclames. die rijden altijd in woestijnen of andere betoverende landschappen, mooi blinkend met een coole kerel of knappe griet erin.

            de realiteit is dat ie, vuil door regenweer, tegen een sukkeldrafje naar de lokale GB tuft..
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

            Comment


            • #7
              Originally posted by tom314
              ... mooi blinkend met een coole kerel of knappe griet erin.
              Hoe ? Dat is toch écht ?

              Trouwens, die gast op de reclame in Humo ziet niet al te best denk ik... zoals hij zijn fototoestel nu houdt, zal hij een perfecte close-up krijgen van het achterhoofd van zijn vriend die een trapje lager staat...
              Jan
              www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

              Comment


              • #8
                ja, het klopt wel, die reclame is idioot, ik had ook direct zoiets van "yeah right"

                ik denk dat er ook wel een leuke pastiche op te maken valt
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment


                • #9
                  Heeft er niemand opgemerkt dat IEDEREEN in het stadion een 300d heeft en dat IEDEREEN foto's aan het nemen is? (zie flashes)

                  Tom
                  --Canon PS A40--
                  --BD0180BE--

                  Comment


                  • #10
                    Trouwens, die gast op de reclame in Humo ziet niet al te best denk ik... zoals hij zijn fototoestel nu houdt, zal hij een perfecte close-up krijgen van het achterhoofd van zijn vriend die een trapje lager staat...
                    Die gast is geen foto aan het maken maar beoordeelt een gemaakte foto op de LCD.
                    Mark (300D)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by PhilippeVDP
                      net gezien in humo(tijdschrijft)
                      reclame voor de canon 300D met bijschrift "professionele digitale fotografie niet alleen voor voor professionals"

                      maar wat is er zo idioot aan ?
                      je ziet iemand die bij een voetbalwedstrijd met het toestel in zijn hand ..heeft net een foto genomen en op het lcd scherm zie je een perfecte foto ...alleen ... de flash is omhoog !!!!

                      moet een geweldige flash zijn die een bereik heeft van meer dan 30 meter.

                      het staat er toch, niet alleen voor professionals!!!!
                      Kijk eens op een voetbalwedtrijd, in de tribunes gaan duizenden flashes af, lach lach!!! gewoonlijk dan nog minuscule teostellen die in het beste geval het hoofd en schouders van de rij ervoor correct belichten!!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Rudy

                        het staat er toch, niet alleen voor professionals!!!!
                        Kijk eens op een voetbalwedtrijd, in de tribunes gaan duizenden flashes af, lach lach!!! gewoonlijk dan nog minuscule teostellen die in het beste geval het hoofd en schouders van de rij ervoor correct belichten!!

                        Zwijg mij ervan! Ik moest daar in 't begin ook mee lachen, maar in feite is het in en in triestig. Je kan je soms niet voorstellen wat je tegenkomt. Een kleine greep uit de fotografen in ons reisgezelschap tijdens onze Z-Afrika rondreis:

                        -Subject 1 neemt volgens de familie "sublieme foto's". Groot is haar verbazing als ik haar toon dat haar toestel ook W(ide) en T(ele) toetsen heeft.

                        -Subject 2 presteert het om zijn flash te laten afgaan recht in de tronie van onder andere een kudu, een impala, een baviaan en last but not least: een leeuw. De meeste dieren kijken verschrikt, en vluchten weg. De leeuw had gelukkig (of misschien "jammergenoeg" ) al gegeten. Ik heb er soms kort bij gestaan om die sukkel een saflet op zijn bakkes te geven, want het heeft me een pak goeie shots gekost.

                        -Subject 3 koopt een Sony (zo'n klein 3Mp dingetje), maar weet geen bal van digitale fotografie en heeft niet eens de moeite gedaan om de handleiding eens door te nemen (laat staan ze mee te brengen). Wel verwacht ze dat ik alles weet en uitleg ("a ja want gij zijt toch precies ne pro"). Straffer nog, ze begint op den duur zelfs te vragen dat ik voor haar fotografeer (daar heb ik snel een eind aan gemaakt). Groot is ook haar ontgoocheling als er op haar 64Mb kaartje slechts zo'n 40 pics kunnen ("wat een bedriegerij is dat!"). Zucht...

                        -Subject 4 neemt UIT DE HAND foto's in een zéér slecht verlichte grot, en dat met een toestel van grootvader. Als we hem aanraadden om zijn toestel ergens stabiel te zetten en dan af te drukken, dan slaat hij die raad in de wind, en ...LACHT ONS IN ONS GEZICHT UIT ("gijle onozelaars met ullen digitalen brol...") .

                        En dan spreken we nog niet van al die sukkels die op safari gaan met hun FIXED LENS filmtoestelletje van 50€! Als er een dier wordt gespot VLIEGEN ze allen naar die kant van de jeep, gaan voor je lens hangen, zitten een half uur te proberen, om dan vast te stellen dat "het dier te ver zit" (al zijn er idioten die dan toch nog een kiekje nemen, je weet maar nooit). Als jij dan eindelijk een kans krijgt, roepen ze naar de chauffeur "rij maar door, het gaat toch niet".

                        "L'enfer c'est les autres"

                        Versta me niet verkeerd: de reis WAS de max, de foto's ZIJN mooi, maar het had nog véél beter gekund. Ik heb nu al beslist dat ik een dezer jaren de Serengeti ga doen, maar dan in een select gezelschap, met een persoonlijke gids, en minimum 4 dagen IN het park (liefst zelfs 7 dagen of meer)
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          Reclame moet een bepaalde doelgroep bereiken.
                          En jullie kunnen toch wel snappen dat het grootste deel van de doelgroep afgaat op de presentatie van de reclame, het concept waarin deze word geplaatst.
                          Voor meer info zullen ze wel naar een handelaar trekken.
                          Er staat trouwens ook duidelijk vermeld dat de beelden op het lcd scherm gesimuleerd zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Jochen,

                            de haren rezen me al ten berge bij het horen van deze verhalen..
                            ToM.___ //Fuji s602.
                            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                            It goes to 11 you know? 1 louder.

                            Comment


                            • #15
                              @jochen : mijn medeleven, ik krijg het er al van als je een foto van iets wil trekken en iedereen blijft maar voor je lens lopen , had ik in dat jeepke gezeten met die bende zou ik er misschien wel eentje van voor de leeuwen gesmeten hebben (letterlijk)
                              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                              Comment

                              Working...
                              X