Volledige versie bekijken : Veel discussies over de maand april
Laura111
19 april 2010, 08:54
Ik merk dat er toch veel discussie is op de volgende challengemaand. Voldoet deze niet of wel aan de opdracht of is het voldoende duidelijk of niet. Om nog meer discussies te vermijden op ee foto zelf kan dit beter hier gebeuren.
De opdracht luid:
"Maak een foto op een door U gekozen uur van de dag. Met als doel dat het gebrachte beeld voldoende klaarheid schept voor de kijker om zonder enige toelichting uit te maken op welk tijdstip van de dag de foto werd genomen."
De opdracht kan letterlijk genomen worden of figuurlijk. Bij een letterlijke invulling is dit geen probleem, dit is duidlijk. Bij een figuurlijke invulling berust het al dan niet voldoen van de challenge bij de puntengever. Het is de interpretatie die het natuurlijk moeilijk maakt. Volgens mij hebben deze inzenders het moeilijker om goed beoordeeld te worden.
Ik interpreteer het ook letterlijk en moet dikwijls moeite doen om de figuurlijke inzendingen te beoordelen op juistheid
Bedoel jij met "letterlijk interpreteren" dat er een klok in beeld moet zijn, waarop je het juiste uur kunt aflezen?
Wat dat zijn precies de minst boeiende foto's in mijn ogen. Ik geloof nooit dat dat de bedoeling van de opdracht was.
Laura111
19 april 2010, 09:31
Bedoel jij met "letterlijk interpreteren" dat er een klok in beeld moet zijn, waarop je het juiste uur kunt aflezen?
Wat dat zijn precies de minst boeiende foto's in mijn ogen. Ik geloof nooit dat dat de bedoeling van de opdracht was.
Zie je wel dat smaken verschillen. Iedereen kan dan een foto met het blauwe uurtje brengen. Iemand die een horloge of klok orgineel in beeld brengt krijgt daarvoor meer punten omdat dit het duidelijkst is en niet voor interpretatie vatbaar is
saphi
19 april 2010, 09:42
Boeiende fotografie is naar mijn mening een foto die een verhaal vertelt zonder dat er uitleg bijhoort. Je krijgt maar een beperkt deel van het geheel dat de fotograaft zag te zien en ervaart ook z'n belevenissen van dat moment niet, dus die foto moet dat bij jou oproepen en dit betekend meestal dat er interpretatie mogelijk/noodzakelijk is. Een ganse uitdaging voor de fotograaf.
Een foto die geen interpretatie toelaat is imo enkel een vastlegging van de feiten, goed voor sommige gevallen/onderwerpen.
Ik vind die challenge van de maand net goed omdat het 'het technisch correct instellen en knopjes drukken' overstijgt en de fotograaft veel artistieke vrijheid gunt.
gilpet71
19 april 2010, 11:02
Volledig mee eens :)
Zo had ik de opdracht trouwens ook geïnterpreteerd... je moet aan de FOTO kunnen afleiden welk tijdstip het is, niet aan de KLOK die op de foto staat.
Maar dit is een interpretatie, stond niet expliciet in de opdracht omschreven...
Grtz,
Peter
lilybie
19 april 2010, 14:23
klok of geen klok
je moet van je gevoel uit kunnen opmaken welk tijdstip van de dag word weergegeven;)
een ontbijt ,dan weet ik dat het meestal toch wel vroeg in de dag is of je moet een langslaper zijn:D:D
zons opgang op ondergang dan weet je ook hoe laat het is
dan is enkel de opdracht om hier creatief uit de hoek te komen;)
bepaalde soorten eten eet je ook maar alleen op een bepaald tijdstip van de dag.:D
dingen die een tijdstip van de dag oproepen kunnen ook boeiend zijn het is enkel hoe JIJ het bekijkt.
en zoek er niet verden achter, van dit kan de hele dag door:(
het is immers de eerste indruk van de foto die een bepaald tijdstip oproept en beoordeel dan ook hier naar:G;)
anders zitten we in een straatje zonder einde en nodelose discussies die de foto waar deze gevoerd worden niet ten goede komen:rolleyes:
ik beoordeel de foto's deze maand vanuit mijn buikgevoel, dus wat wil men ons vertellen en op welk tijdstip gebeurt dit voor mij:D:D
voor de een kan slapen gaan al op 21 uur zijn voor de ander 2 uur in de nacht dus is het moeilijk beoordelen deze maand:D:D
het is maar hoe JIJ het bekijkt;)
gilpet71
19 april 2010, 14:30
klok of geen klok
je moet van je gevoel uit kunnen opmaken welk tijdstip van de dag word weergegeven;)
Van uit je gevoelens opmaken welk tijdstip van de dag het is, kan alleen zonder klok in beeld. Anders heeft het niets meer met gevoel te maken, maar met vastgelegde feiten.
Voor de rest van je toelichting zitten we volledig op dezelfde lijn ;)
Grtz,
Peter
lilybie
19 april 2010, 14:53
Van uit je gevoelens opmaken welk tijdstip van de dag het is, kan alleen zonder klok in beeld. Anders heeft het niets meer met gevoel te maken, maar met vastgelegde feiten.
Voor de rest van je toelichting zitten we volledig op dezelfde lijn ;)
Grtz,
Peter
tja ik bedoelde hier dan ook de foto's zonder klok;)
met een klok vindt ik het een te makkelijke deelname deze maand:o
t.billy
19 april 2010, 15:40
het is immers de eerste indruk van de foto die een bepaald tijdstip oproept en beoordeel dan ook hier naar
anders zitten we in een straatje zonder einde en nodelose discussies die de foto waar deze gevoerd worden niet ten goede komen
ik beoordeel de foto's deze maand vanuit mijn buikgevoel,
hier kan ik mij bij aansluiten .... trouwens deze discussie dient tot niet veel want op het einde van de rit zal de som van de beoordelingen/quoteringen weer leiden tot een verdiende winnaar!
rooman
19 april 2010, 20:14
Ik vind het spijtig dat er soms challenge foto's verdwijnen wegens onterecht of niet echt opbouwend commentaar :rolleyes: Dus challenge deelnemer laat je niet ontmoedigen !
Erven
19 april 2010, 21:24
Ik vind het spijtig dat er soms challenge foto's verdwijnen wegens onterecht of niet echt opbouwend commentaar :rolleyes: Dus challenge deelnemer laat je niet ontmoedigen !
Misschien het moment om de foto's die volgens jou (niet persoonlijk bedoeld aan rooman, maar in het algemeen) wel goed zijn en bij het thema aansluiten een positieve comment te geven en onterrechte kritiek te weerleggen. Ik lees al hoofdzakelijk negatieve dingen en bij deze die dan wel iets origineels weten te brengen soms muggezifterij.
Persoonlijk heb ik ook mijn bedenkingen bij sommige inzendingen die meer over "tijd" in het algemeen gaan dan over het "uur (of moment) van de dag". Als ik naar de slager om worst ga dan moet hij me ook geen biefstuk geven onder het voorwensel dat het ook vlees is. Een uurwerk in beeld kan voor mij, maar dan niet het "uurwerk voor het uurwerk" maar dan als deel van een veel ruimer bekeken foto.
Volgende keer stemmen voor iets gemakkelijks:clown:
Misschien het moment om de foto's die volgens jou (niet persoonlijk bedoeld aan rooman, maar in het algemeen) wel goed zijn en bij het thema aansluiten een positieve comment te geven en onterrechte kritiek te weerleggen.
aha..mijn stokpaardje:
geen comments meer in Challenge, het beïnvloed tè veel de inzendingen.
Challenge is niet om te leren, daar zijn genoeg andere fotoonderdelen op BD voor.
grt,bouk.
PS:
Spooky Van Harte.
gilpet71
20 april 2010, 07:06
aha..mijn stokpaardje:
Challenge is niet om te leren, daar zijn genoeg andere fotoonderdelen op BD voor.
Zo simpel is het :G
De score die je inzending krijgt... daar kan je dan misschien nog iets uit leren :)
Grtz,
Peter
aha..mijn stokpaardje:
grt,bouk.
PS:
Spooky Van Harte.
Daar is niet iedereen het over eens. Integendeel: de Challenge heeft altijd een educatief karakter gehad, en is NIET zoals andere wedstrijden, waar dure prijzen aan verbonden zijn. De Challenge is ook typisch een BD activiteit die beginnende fotografen aantrekt, precies omdat zij daar kunnen leren van een aantal oudere, meer ervaren collega's.
Het is niet omdat enkelen zich gedragen alsof het om een op-leven-of-dood concours gaat met een Ferrari als hoofdprijs, dat het ook zo is.
Wat betreft het feit dat comments invloed (kunnen?) hebben op de scores, daar ben ik het mee eens. Helaas heeft een/de Moderator (omwille van de specifieke Challenge-software) niet de macht/mogelijkheid om in te grijpen.
Je weet dat een werkgroep zich gebogen heeft over de huidige en de toekomstige Challenge. De gesprekken waren min of meer afgerond, maar omwille van andere prioriteiten vond de RvB van BelgiumDigital het wijs om een haalbaarheidsonderzoek en eventuele uitvoering van de geformuleerde suggesties uit te stellen. (Tot wanneer?)
Daar is niet iedereen het over eens.
daarom is mijn eerste zin dan ook: aha.."mijn" stokpaardje!.
grt,bouk.
filipo
20 april 2010, 11:30
Integendeel: de Challenge heeft altijd een educatief karakter gehad, en is NIET zoals andere wedstrijden, waar dure prijzen aan verbonden zijn. Vergeet niet dat er intussen een (paginagrote) publicatie in Shoot bijgekomen is. Die is wel gratis maar voor sommigen toch wel wat "prestigieuzer" dan enkel die vergroting voor aan je eigen muur...
Zo simpel is het :G
De score die je inzending krijgt... daar kan je dan misschien nog iets uit leren :)
Was het maar zo simpel... Ik heb in al die jaren nog niets bijgeleerd uit de lage scores die ik soms kreeg zonder de daarbij horende commentaren :rolleyes:
Ligt het aan de opdrachtbeschrijvingen of aan de deelnemers ? Maar gezien de commentaren bij de inzendingen die ik al gelezen heb, weet ik nauwelijks nog welke foto ik kan maken die zonder twijfel/discussie aan de opdracht voldoet.
Een uurwerk in beeld vormt een probleem, gebeurtenissen die op meerdere momenten van de dag kunnen gebeuren zijn niet exact genoeg qua tijdstip, ...
Het is misschien een persoonlijk gevoel maar ik heb meer en meer het gevoel dat ik beter eerst een groep experten raadpleeg om de juiste betekenis van de challenge-opdracht te kennen, om dan een foto te kunnen maken die aan de opdracht voldoet. Het lijkt meer een taalopdracht dan een foto-opdracht... Mijn motivatie van begin dit jaar zit al terug in de koelkast. Deze opdracht laat ik heel waarschijnlijk aan mij voorbijgaan. :(
chris
20 april 2010, 18:52
Ligt het aan de opdrachtbeschrijvingen of aan de deelnemers ? Maar gezien de commentaren bij de inzendingen die ik al gelezen heb, weet ik nauwelijks nog welke foto ik kan maken die zonder twijfel/discussie aan de opdracht voldoet.
Een uurwerk in beeld vormt een probleem, gebeurtenissen die op meerdere momenten van de dag kunnen gebeuren zijn niet exact genoeg qua tijdstip, ...
Het is misschien een persoonlijk gevoel maar ik heb meer en meer het gevoel dat ik beter eerst een groep experten raadpleeg om de juiste betekenis van de challenge-opdracht te kennen, om dan een foto te kunnen maken die aan de opdracht voldoet. Het lijkt meer een taalopdracht dan een foto-opdracht... Mijn motivatie van begin dit jaar zit al terug in de koelkast. Deze opdracht laat ik heel waarschijnlijk aan mij voorbijgaan. :(
Hey,
dat vind ik nu echt spijtig. Ik heb altijd erg genoten van jouw inzendingen. 'k Heb mij vaak afgevraagd waar je de inspiratie bleef halen.
Niets aantrekken van die negatieve commentaren....
Groetjes,
Chris
filipo
21 april 2010, 12:01
Bedankt Chris :o
Ik hoop op nog een ultiem sprankeltje inspiratie maar de motivatie is er momenteel niet echt... we zien wel ;)
spooky
21 april 2010, 12:02
Ik begrijp filipo volkomen.
Het verbaasd me niet dat filipo voor deze Challenge afhaakt. Het is vaak erg demoraliserend als men op goede inzendingen een moedwillig gemanipuleerde lage scores ziet. Zeker voor deze Challenge waar de commentaren meer inspelen op het taalgevoel dan op de kwaliteit van de foto zelf.
Het strekt zich meer tot eer om een oneervolle plaatst in de rangschikking te bekleden, dan zich te kunnen beroepen op een niet verdiende gelobbyde onnatuurlijk plaats in de rangschikking.
Ook ik ben een groot bewonderaar van filipo, zowel als fotograaf en als mens .
Filipo kenmerkt zich als iemand met een positief menselijk en sociaal inzicht. Zijn commentaren op de foto’s in de Challenge en zijn reacties in de BD forums zijn altijd eerlijk, correct en goed afgewogen.
Ik zou het dan ook erg jammerlijk vinden, dat de Challenge een ervaren fotograaf om deze reden moet verliezen.
hé Spooky....leuke dag gehad.
grt,bouk.
spooky
21 april 2010, 12:10
Ja hoor bouk.:D
filipo
21 april 2010, 15:19
@spooky : ik bloos niet snel, maar nu wel :o :o :o
Bedankt voor je mooie woorden.
Er zijn gelukkig nog genoeg andere enthousiaste deelnemers, dus maak je om mij maar geen zorgen ;)
En volgende maand is weer een andere maand ... :p
rooman
21 april 2010, 18:31
Vergeet niet dat er intussen een (paginagrote) publicatie in Shoot bijgekomen is. Die is wel gratis maar voor sommigen toch wel wat "prestigieuzer" dan enkel die vergroting voor aan je eigen muur...
Was het maar zo simpel... Ik heb in al die jaren nog niets bijgeleerd uit de lage scores die ik soms kreeg zonder de daarbij horende commentaren :rolleyes:
Alléé jong, laat je niet doen :( Toch niet door die comments en onterechte cijfertjes :rolleyes: Zonder de goeikes is er straks geen spanning meer in ;
Uit de koelkast dus, die motivatie :cool:
Grts Maddy
Erven
22 april 2010, 12:51
Toch blijkbaar weer een heel moeilijk thema deze maand.
Ik heb zopas de foto's nog eens overlopen en wat boekhouding gedaan en ik beoordeel er 22 van de 59 tot nu toe,die niet aan de omschrijving van het thema voldoen. Ik vind dit eigenlijk erg jammer voor degen die zich zoals ik zich doorgepiekerd hebben hoe men een foto kan maken waaruit men het beste kon opmaken waneer deze gemaakt is. Een pluim voor degenen die het aangedufd hebben om zich wel aan de omschrijving te houden.
gilpet71
22 april 2010, 13:07
Toch blijkbaar weer een heel moeilijk thema deze maand.
Ik heb zopas de foto's nog eens overlopen en wat boekhouding gedaan en ik beoordeel er 22 van de 59 tot nu toe,die niet aan de omschrijving van het thema voldoen. Ik vind dit eigenlijk erg jammer voor degen die zich zoals ik zich doorgepiekerd hebben hoe men een foto kan maken waaruit men het beste kon opmaken waneer deze gemaakt is. Een pluim voor degenen die het aangedufd hebben om zich wel aan de omschrijving te houden.
Eigenlijk maakt het toch allemaal niet uit... de opdracht is voor interpretatie vatbaar, dit zal zo zijn bij de deelnemers, maar ook bij de mensen die scores geven. Uiteindelijk gaat die foto winnen, waar de meerderheid voor kiest.
Ik heb de opdracht - volgens mij - op de juiste manier geïnterpreteerd... dat gevoel heb jij ook over jouw interpretatie. Als op 't einde van de rit mijn inzending helemaal aan de staart van het klassement bengelt, moet ik gewoon even nadenken en toegeven dat mijn interpretatie niet die van de meerderheid was... :)
Wat moet je dan doen? In elk geval niet bij de pakken blijven zitten en op naar de volgende challenge :D De challenge heeft voor mij als eerste doel plezier beleven aan het nadenken en interpreteren en delen van het resultaat met anderen, en niet keihard focussen op die eerste plaats.
En laat er wat discussies zijn over bepaalde foto's en tussen bepaalde deelnemers... dat is volgens mij ook een kenmerk van een 'levendig' forum.
Grtz,
Peter
de opdracht is voor interpretatie vatbaar
Ik heb de opdracht - volgens mij - op de juiste manier geïnterpreteerd...
ja dat vind ik ook.
grt,bouk.
filipo
23 april 2010, 17:32
Alléé jong, laat je niet doen :( Toch niet door die comments en onterechte cijfertjes :rolleyes: Zonder de goeikes is er straks geen spanning meer in ;
Uit de koelkast dus, die motivatie :cool:
Grts MaddyThx Maddy :o
Ik laat de motivatie nog zeker een weekje in de koelkast, daarna zien we wel ... ;)
rooman
23 april 2010, 19:23
Thx Maddy :o
Ik laat de motivatie nog zeker een weekje in de koelkast, daarna zien we wel ... ;)
We houden dat in ' t oog :G
Planet13
23 april 2010, 23:52
Het lijkt meer een taalopdracht dan een foto-opdracht...
Persoonlijk vind ik de omschrijvingen meer dan duidelijk genoeg.
Alleen heb ik gevoel dat er te hard gefocust wordt op een technisch perfect plaatje en niet op de creatieve kant van de zaak.
Ik heb het reeds eerder aangehaald: blijkbaar kan eender welke foto voor eender welke challenge dienen als den uitleg maar klopt :(
Echt, als één van de maanden het thema "blauw" is, stuur ik een "rode foto" in met als titel "blauw ontbreekt hier" en klaar is klara.:B
Misschien een tip voor al diegenen die de omschrijving te moeilijk vinden: vóór je je foto instuurt, lees de opdracht nog eens opnieuw en vraag aan een vriend, kennis, familielid of je foto aan de opdracht voldoet.
Zo voorkomen we ...
Ik heb zopas de foto's nog eens overlopen en wat boekhouding gedaan en ik beoordeel er 22 van de 59 tot nu toe,die niet aan de omschrijving van het thema voldoen. ;)
Greetz
de Fille
Mriya
24 april 2010, 00:01
Hey juppekes
Ik heb zopas de foto's nog eens overlopen en wat boekhouding gedaan en ik beoordeel er 22 van de 59 tot nu toe,die niet aan de omschrijving van het thema voldoen.
Je kan dit hel simpel oplossen met lage punten te geven ;)
En als iedereen dit een beetje volgt zul je wel zien dat de beste aan de top staan :G
filipo
24 april 2010, 08:24
Persoonlijk vind ik de omschrijvingen meer dan duidelijk genoeg.Ik dacht ook dat de opdrachten duidelijk waren, maar ik lees blijkbaar niet hetzelfde...
De opdracht : "Op het uur van de dag
Maak een foto op een door U gekozen uur van de dag. Met als doel dat het gebrachte beeld voldoende klaarheid schept voor de kijker, om zonder enige toelichting uit te maken op welk tijdstip van de dag de foto werd genomen."
Hierin zie ik toch niet staan dat er geen uurwerk of klok mag gebruikt worden om het tijdsgevoel te versterken. :confused:
Tandenpoetsen, douchen, ... : doe je dat continu de hele dag door ? Nee, dat doe je op welbepaalde momenten/uren van de dag. De fotograaf mag voor de opdracht kiezen welk moment hij in beeld brengt...
Ik ben wel akkoord dat een inzending zonder uitleg ook al voor zich moet spreken en dat de uitleg niet noodzakelijk mag zijn om zich binnen het kader van de opdracht te kunnen "wringen". :green:
spooky
24 april 2010, 11:07
Graag even het argument van filipo ter staving aanvullen.
In het Topic “Thema's voor de maand Apr 2010” (permalink 4) maakte plaatwerker de volgende opmerking ik citeer plaatwerker:
Wanneer daarbij tevens een uurwerk in beeld wordt gebracht wordt de opdracht wellicht wel erg makkelijk.
In permalink 7 reageerde ik op de opmerking van plaatwerker als volgt ik citeer mezelf:
Inderdaad een foto brengen met een klok in beeld lijkt, de opdracht "Op het uur van de dag" zoals plaatwerker beweert, te vergemakkelijken. Maar de moeilijkheid ligt, nog in veel andere facetten verscholen, zoals originaliteit, creativiteit, compositie, kleur of zwart wit, gebruik of geen gebruik van DOF enz...
Erven stelde in permalink 35 een bijkomende vraag ik citeer Erven:
Klein vraagje: het thema luid "uur van de dag" maar in de omschrijving staat "......die een bepaald tijdstip weergeeft" .Ik vermoed dat het vooral gaat om een tijdstip (ochtend ,avond, bedtijd, enz... ) en niet dat je er een bepaald uur moet in zien?
Kwestie van niet verkeerd te oordelen. (veroordelen)
Als antwoord op de gestelde vraag van Erven was ik In permalink 36 nog duidelijker wat betreft of in de foto een klok mag voorkomen. Ik citeer mezelf:
De interpretatie van Erven klopt en Erven ziet de opgave perfect in de goede context..
Niets belet dat men iets in elkaar steekt die een illusie creëert, waardoor men door het aangeboden beeld zich waant op een bepaald tijdstip van de dag. Met andere woorden het tijdstip welke voorkomt in de EXIF is NIET de referentie van het beoogde doel. Niets belet natuurlijk voor zij die het willen dat men in het gebrachte beeld een klok of uurwerk opneemt of verwerkt.
Uit mijn antwoord kon men niet alleen afleiden dat een klok in beeld toegelaten was, ik verduidelijkte zelfs dat men ook een illusie mocht wekken.
Uit bovenstaande is het duidelijk dat de toelichting van filipo helemaal terecht is wanneer hij zegt ik citeer
Hierin zie ik toch niet staan dat er geen uurwerk of klok mag gebruikt worden om het tijdsgevoel te versterken.
Tandenpoetsen, douchen, ... : doe je dat continu de hele dag door ? Nee, dat doe je op welbepaalde momenten/uren van de dag. De fotograaf mag voor de opdracht kiezen welk moment hij in beeld brengt...
Spijtig genoeg heb ik ( door een groot tijdsgebrek ) deze topic veel te laat gezien. Ik hoop alvast dat Filipo toch nog de moed heeft gevonden om toch nog deel te nemen. Ik weet dat het soms wat moeilijker is en dat er bepaalde situaties zijn waardoor je soms de moed laat zakken. Weet in ieder geval dat er ook heel wat mensen wel achter je staan en je waarderen voor wie je bent. ;)
Mijn mening over het al dan niet voldoen van een foto aan de opdracht ligt eigenlijk vrij rechtlijnig in de zin van eigen interpretatie. Als de foto echt niet voldoet aan de opdracht is het aan de moderator ( Spooky ) om deze te weigeren. Wat niet wil zeggen dat deze foto daarom in de ogen van een andere deelnemer wel voldoende voldoet aan de opdracht. In dit geval vind ik dat deze persoon, mits opbouwende kritiek wel voor zijn mening mag uitkomen via comments. Liever zo dan iemand die niets zegt en de foto door middel van zijn punten helemaal afbreekt. In het geval van het geven van een comment, kan de inzender zijn foto of de doelstelling van zijn foto wel verdedigen, of zelfs in sommige gevallen een verbetering aanbrengen. Als men niets zegt en het enkel laat merken in de punten heeft de deelnemer zijn doelstelling niet kunnen verdedigen of verbeteren en heeft hij er ook niets uit geleerd.
Het is natuurlijk niet de bedoeling om de foto onterecht te gaan afbreken om de andere deelnemers te beïnvloeden. Daarom is het niet voldoende om enkel te zeggen dat hij niet goed is. Je moet dan ook zeggen wat er specifiek volgens jou mening niet goed aan is en wat eventueel zou kunnen helpen om hem te verbeteren. Opbouwende kritiek !!!!!!
Wat ik ook ten zeerste betreur in deze topic is, dat Bouk zich weeral voor de zoveelste keer heeft laten kennen om de situatie te misbruiken om zijn oude conservatieve, niets beduidende en onterechte mening over het weg laten van de comments op de challenge naar voor te brengen. Elke gelegenheid is precies goed genoeg om jezelf elke keer op te dringen. Deze o zo negatieve en achterbakse houding brengt telkens weer een donkere wolk boven heel het challenge gebeuren en maakt het er niet gemakkelijker op voor de mensen die er iets leuk van willen maken.:mad::mad::mad: Het is niet omdat je de tijd hebt om 75000 berichten te sturen, dat je het recht hebt om telkens te proberen de boel op stelten te zetten of te verzieken. Stop hier aub mee. Je maakt het de mensen beu!!!! ( of is dat je bedoeling ???? )
En ga nu weer niet schermen met "Flameware" of dergelijke. Dit is geen persoonlijke belediging naar u toe, maar wel het opkomen van "mijn" mening over uw gedrag. Jij komt ook altijd op voor jou mening, dus .....
filipo
25 april 2010, 12:24
@tigo : thx, maar heb deze maandopdracht toch maar links laten liggen...
Voor volgende maand zien we nog wel.... ;)
Misschien nog dit (ivm je laatste paragraaf) : ik weet dat het soms sterker is dan jezelf en dat je graag man en paard noemt maar als iemand graag paardrijdt, dan laat je hem maar rijden, je moet er niet altijd zelf gaan op zitten (op dat (stok)paard) want voor je het weet val je er af... en dat zou jammer zijn. :p
Mijn mening over het al dan niet voldoen van een foto aan de opdracht ligt eigenlijk vrij rechtlijnig in de zin van eigen interpretatie.
en ik zou mijn mening niet mogen geven.....kom nou.
wat jij hier doet is duidelijk op de man spelen, iets wat ik niet doe.
heb respect voor ieders mening en dat verwacht ik ook van anderen.
woorden als: onterechte, oude conservatieve, negatieve, achterbakse bewoordingen en dat ik hier de boel op stelten zou willen zetten gaat me toch te ver.
van mij geen last meer in Challenge en zal me ook verder van punten toe kennen in Challenge weerhouden, wat ik altijd met veel plezier en aan IEDERE inzender heb gedaan.
succes verder aan alle deelnemers aan Challenge voor nu en in de toekomst.
grt,bouk.