Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd aub

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd aub

    Beste fotografieliefhebbers,

    Sedert deze zomer ben ik bezig als hobby met foto's maken voor mijn website over Hosta's.Ik heb wel groene vingers maar van fotografie heb ik nog geen kaas gegeten.graag zou ik de kwaliteit van mijn foto's veel hoger willen.Daarom doe ik beroep op jullie.Ik veronderstel bij jullie liefhebbers te vinden die me een hele reeks tips kunnen geven.Op mijn site http://WWW.HOSTACOLLECTIE.BE kan U zich een gedacht vormen hoever ik sta.Het is de bedoeling dat ik uit jullie reakties veel bijleer.

    Alvast bedankt op voorhand.
    Vriendelijke groeten,
    Danny Van Eechaute

  • #2
    Misschien is het handig om hier neer te zetten met wat voor camera je fotografeert...Dat kan het voor ons ook een stuk makkelijker maken Wat ik zo snel even zag was , dat sommige foto´s of gedeelten van foto´s overbelicht of onderbelicht waren ... Maar goed , eerst moeten we weten wat voor camera je hebt , anders leg ik misschien dingen uit die helemaal niet op je toestel van toepassing zijn
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      je kan misschien het het 'beoordeel m'n foto'forum eens een foto posten, met een aantal concrete vragen.

      Greetz

      Sam Jae

      edit: niet snel genoeg! nu komt mijn 'bijdrage' wel 'lullig' over

      Comment


      • #4
        Hallo en welkom op BD,

        Jij hebt iets dat ik niet heb, groene vingers.
        Ik ben op bezoek geweest op de site en vind dat
        het allemaal best meevalt. Indien je wenst, gaan we samen
        de technische kanten even doornemen, maar als eerste verbetering
        zou ik de beelden die je plaatst op de site opscherpen.

        Dit is een bewerking in PhotoShop (later gewoon PS geschreven)
        door een toename van scherpte zijn de plantjes duidelijker qua blad
        en andere. Het gebruik van een neutrale effen achter/ondergrond
        kan ook een verbetering geven.

        Mijn mailadres kan je vinden in mijn profiel indien we rechtstreeks gaan mailen
        hoeft alles ook niet over het forum te gaan.

        Wat ik graag geweten had,

        - met welk toestel werk je
        - Wat is de gebruikte resolutie bij opname
        - Doe je nabewerking van je opnames, zo ja volgende vraag
        - welke software heb je voor nabewerking


        Verder veel succes;

        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Ik vind de pagina ook best wel meevallen en ok denk dat er PS heel wat aan de foto's te verbeteren valt. Groetjes Eugene
          Eugene

          Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

          Comment


          • #6
            Hanske,

            Bedankt voor uw snelle reaktie.De foto's zijn voor het grootste deel genomen met een Sony DSC-S70.In het begin onder lage resolutie,later onder hoge resolutie en dan weer samengedrukt(geeft scherpere foto's)Een klein gedeelte zijn genomen met een Nikon D100(de foto's van oa.Theo's Blue,Sky Dancer,June Fever)De foto's zijn niet bewerkt.Ik heb deze toestellen mogen gebruiken om met mijn site te beginnen.Zeer binnenkort koop ik zelf een toestel.Ik denk aan een Canon 300D(goede keuze)
            Het ziet ernaar uit dat ik hier behoorlijk wat goed advies ga krijgen.
            Ik kijk ernaar uit.
            Alvast op voorhand bedankt.
            Danny Van Eechaute

            Comment


            • #7
              Beste Eusie,

              Bedankt voor de positieve reaktie.Advies is altijd welkom.Ik heb dit bericht geplaatst in de hoop zoveel mogelijk nuttige informatie te verzamelen.

              Vriendelijke groeten,
              Danny Van Eechaute

              Comment


              • #8
                foto's op zich zijn nog zo slecht niet, met enige bewerkingen in photoshop zijn ze zeker al een heel stuk te verbeteren, denk dat je je meer zal moeten toespitsen op de nabewerking dan op het fotograferen zelf (behalve dan de foto's die overbelichte stukken hebben, die moeten beter uit de camera komen en dan nog eens via photoshop of iets dergelijks aangepast worden)
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  Beste mensen,

                  De discussie lijkt me stilgevallen.Wie trekt ze weer op gang?

                  Goede avond,
                  Danny Van Eechaute

                  Comment


                  • #10
                    Beste mensen,

                    Bedankt voor jullie reakties.

                    Zijn er onder jullie ,liefhebbers die nog wat meer advies kunnen geven?
                    Heb ook al redelijk veel opgestoken door het lezen van andere berichten.

                    Prettige avond nog,
                    Danny Van Eechaute

                    Comment


                    • #11
                      Tja, Danny... der zijn ook niet veel Hosta's meer te bespeuren in de tuin.

                      Ik zou eens proberen met een tikkeltje meer contrast en/of USM in de foto's te brengen.
                      Hoewel de foto's informatief gezien misschien beter van boven gefotografeerd worden, is het toch mooier om de planten wat meer van de zijkant te laten zien. Dat geeft snel wat meer diepte in het beeld.


                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Beste mensen,

                        Bedankt voor jullie reakties,Begin me al een redelijk beeld te vormen (wat foto's betreft)waar ik allemaal moet aan werken.
                        Zijn er onder jullie ook die me tips kunnen geven over de werking vormgeving,enz...van de site zelf? http://www.hostacollectie.be
                        Alle suggesties,raadgevigen worden ernstig in overweging genomen.

                        Bijvoorbaat dank en een goed weekend toegewenst,

                        Danny Van Eechaute

                        Comment

                        Working...
                        X