Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaapse grondeekhoorn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kaapse grondeekhoorn

    De Kaapse grondeekhoorn, gespot op een middag in 1 van de basiskampen van Etosha NP.
    Ze waren zo tam dat ik tot op 30 cm kon naderen.

    *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

  • #2
    Re: Kaapse grondeekhoorn

    leuk beest en mooie pose.
    vind hem wel te veel verscherpt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Kaapse grondeekhoorn

      Mooie zachte kleuren en mooie pose. Het versherpen weet ik niet zo goed, op mijn motitor lijkt het in orde maar het blijft altijd moeilijk te beoordelen op dit formaat
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

      Comment


      • #4
        Re: Kaapse grondeekhoorn

        Zelfde idee...teveel verscherpt...en dat was volgens mij helemaal niet nodig ook, want hij is origineel scherp zat zo te zien. Zou benieuwd zijn naar een versie met max 10% verscherping
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Kaapse grondeekhoorn

          Jullie hadden absoluut gelijk : het vinkje 'verscherpen' in BDSizer stond nog aan.


          Ik heb de betere versie erover gezet.
          *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

          Comment


          • #6
            Re: Kaapse grondeekhoorn

            Da's een hele mooie.

            Groetjes,
            Jolien
            Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

            Comment


            • #7
              Re: Kaapse grondeekhoorn

              Hele mooie, met een hoge aaibaarheidsfactor
              http://www.photogenique.be

              Comment


              • #8
                Re: Kaapse grondeekhoorn

                Prima shot, typische pose voor dit diertje. Licht is wat aan de harde kant, en persoonlijk vind ik het jammer van die paar grassprietjes voor zijn rechterpoot. Veel mensen vinden dat mierenneuken, en dat is het waarschijnlijk ook wel, maar ik probeer dat soort dingen altijd zoveel mogelijk te voorkomen. Dat doet verder niets af aan het shot trouwens. Welk kamp zat je in Etosha?
                Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                Comment


                • #9
                  Re: Kaapse grondeekhoorn

                  Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                  Prima shot, typische pose voor dit diertje. Licht is wat aan de harde kant, en persoonlijk vind ik het jammer van die paar grassprietjes voor zijn rechterpoot. Veel mensen vinden dat mierenneuken, en dat is het waarschijnlijk ook wel, maar ik probeer dat soort dingen altijd zoveel mogelijk te voorkomen. Dat doet verder niets af aan het shot trouwens. Welk kamp zat je in Etosha?
                  Tja, dat gras ervoor ... dat is nu eenmaal wildlife.
                  Foto genomen in Okaukuejo.
                  Safari2Go offers a booking service for all accommodation establishments in Namibia. On these pages we have included a few of our favourite guest houses, lodges, hotels, pensions and game farms around Namibia.
                  *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kaapse grondeekhoorn

                    Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
                    Tja, dat gras ervoor ... dat is nu eenmaal wildlife.
                    Tuurlijk, maar het is - voor mij persoonlijk dan - de uitdaging om een foto te maken waarin zo weinig mogelijk storende elementen voorkomen (voor zover je grassprietjes storende elementen kunt noemen, ook dat is heel persoonlijk). Mijn fotografiestijl is heel helder en schoon met zo weinig mogelijk elementen in het beeld die elkaar aanraken of overlappen, tenzij dat een heel duidelijke functie heeft. Met die ogen kijk ik dus ook naar andermans werk, en vanuit dat perspectief moet je mijn commentaar ook zien. Dat wil uiteraard niet zeggen dat ik het bij het rechte eind heb en een ander niet - verre van dat. Fotografie is een kunstvorm, en kunst is subjectief. Wat de een mooi vindt, hoeft de ander niet ook mooi te vinden. Ik probeer de chaos in de natuur te rangschikken, te organiseren op een manier die mij aanstaat - dat er veel mensen zijn die de natuur nemen zoals ie is besef ik, en respecteer ik. Hopelijk verklaart dat mijn opmerking iets beter.
                    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                    Comment

                    Working...
                    X