Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rechtopstaande foto op LCD scherm Canon G3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rechtopstaande foto op LCD scherm Canon G3

    Hoi,

    Blijkbaar heb ik mijn instellingen van mijn Canon G3 onbewust veranderd. Als ik een rechtstaande foto neem, staat mijn foto steeds als een horizontale foto. Terwijl vroeger bij het nemen van de foto dit direct automatisch werd gedaan. Nu moet ik steeds de foto manueel kantelen.

    Bij het opladen van de foto's kregen die rechtstaande foto's direct een extensie _r1 mee bij de bestandsnaam. Da's ook nu niet meer het geval?

    Sorry dat de uitleg nogal vaag klinkt, maar als iemand weet hoe die instelling weer in te stellen, graag een antwoordje.

    Robby

  • #2
    Misschien een dom antwoord, maar kijk eens even in je handleiding. Ik vond die toch vrij duidelijk en toegankelijk.
    This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
    My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

    Comment


    • #3
      Waarschijnlijk vind je het antwoord in de handleiding op p.111 of p.121.
      EOS 80D

      Comment


      • #4
        idd, je vind het terug in de handleiding.
        Canon Powershot G5 !

        Comment


        • #5
          Ja, manueel kantelen, dat weet ik ook. Maar zelfs bij beeldomkering aan, wordt de foto nog steeds horizontaal weergegeven i.p.v. vertikaal als ik een "rechtopstaand beeld" maak.

          Help ???

          Comment


          • #6
            Als de auto-rotate functie aan staat, zou je wanneer je je toestel draait of het LCD scherm ook moeten zien dat het icoontje meedraait. Het driehoekje geeft de bovenkant van de camera aan zoals door de sensor weergegeven. Indien dit icoontje niet "meedraait" dan is er misschien iets mis met de sensor.
            Of heb je misschien de wijze waarop je foto's van je toestel naar je computer overzet veranderd? Andere software?

            Comment


            • #7
              Bedoel je dat, als je een verticale foto hebt genomen en je bekijkt die op het LCD_scherm, dat die als een horizontale foto verschijnt? Dat doet ie bij mij ook hoor, en dat is net de bedoeling, geloof ik. Welke software gebruik je om je foto's naar je PC te uploaden?
              EOS 80D

              Comment


              • #8
                Ik gebruik de Canon Zoombrowser EX software. Het is wel zo dat mijn camera en ik op reis van de trap gedonderd zijn. Ze hebben hem bij Canon hersteld. Dus ik vrees dat ze de sensor vergeten te checken zijn. De beeldomkering staat aan maar het icoontje beweegt niet mee...

                Aan de software heb ik niets veranderd. Het is de weergave van rechtopstaande foto's op het LCD scherm. Vroeger als die genomen waren stond het hele beeld in het LCD scherm iets kleiner met twee zwarte randen ernaast. Nu staat zo een foto net zoals een horizontale foto beeldvullend in het LCD scherm.

                Ribs, met auto-rotate bedoel je toch de beeldomkering?

                Robby

                Comment


                • #9
                  Dan is er inderdaad iets met de sensor verkeerd denk ik ...
                  EOS 80D

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Robby

                    Ribs, met auto-rotate bedoel je toch de beeldomkering?

                    Robby

                    Inderdaad... dat komt ervan als je de engelse handleiding leest

                    Nu, indien het icoontje niet meer beweegt vrees ik dat er iets met de sensor zelf is. Meestal hoor/voel je die sensor bewegen wanneer je het toestel draait. Gebeurt dat nog? Voor het geval het toch iets met de interne software zou te maken hebben zou je nog kunnen proberen om het toestel eens te resetten. (herstellen fabrieksinstellingen en batterij er even uit)

                    Comment


                    • #11
                      Hoi Rob,

                      Wil je automatisch roteren weer aanzetten, doe dan het volgende.

                      1. Druk op MENU
                      2. Ga naar het middelste menu waar het hamertje bij staat (Instellen)
                      3. Druk op het pijltje naar beneden tot je bij de keuze "Auto Rotate" bent
                      4. Druk op SET en kies voor de keuze "On"
                      5. Druk nogmaals op SET om dit te bevestigen.
                      6. Druk op MENU om het menu weer te sluiten.

                      Als het goed is heb je je oude instellingen weer terug.

                      Groetjes,
                      Paul
                      Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II | EF 50 1.8 II | Canon Powershot G3 | Speedlite 420EX | Velbon CX-640 | Elinchrom Minilite Kit II
                      (Portretwebsite)

                      Comment


                      • #12
                        Ik vrees dat het de sensor is. Nog eens een maand naar Canon...Konden ze dat niet controleren toen ze hem testen op de gevolgen van de val? GRRRRRRRRR

                        Comment

                        Working...
                        X