Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotomateriaal gestolen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotomateriaal gestolen

    Mijn zoon is gisteren een dagje naar zee geweest met de trein.In brussel bij het overstappen tussen noord en zuid liet er een man plots geld vallen naast hen op de trein, en hop het was gebeurd,fotozak weg.Afleiding natuurlijk.
    betreft een d300/17-55/18-70 en een d40 en nog wat spullen.
    Van terugvinden zal wel nooit sprake zijn maar bij deze wil ik toch aan anderen de raad geven je nooit te laten afleiden van je materiaal!!

  • #2
    Re: fotomateriaal gestolen

    Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
    Mijn zoon is gisteren een dagje naar zee geweest met de trein.In brussel bij het overstappen tussen noord en zuid liet er een man plots geld vallen naast hen op de trein, en hop het was gebeurd,fotozak weg.Afleiding natuurlijk.
    betreft een d300/17-55/18-70 en een d40 en nog wat spullen.
    Van terugvinden zal wel nooit sprake zijn maar bij deze wil ik toch aan anderen de raad geven je nooit te laten afleiden van je materiaal!!
    man man man, je kan echt niets of niemand meer vertrouwen. En ze vinden altijd iets nieuws...
    Terugvinden zal inderdaad niks worden, maar heel voorzichtig zullen we wel moeten worden.

    Nu zie je waarom ik zo "minimalistisch" op pad ga tegenwoordig. eigenlijk moet je een bommetje in je zak steken, die je op afstand kan onsteken. is dat geen idee ?
    Hmmm....

    Comment


    • #3
      Re: fotomateriaal gestolen

      idem als het appelsienen verhaal elders gelezen.

      Comment


      • #4
        Re: fotomateriaal gestolen

        Ik steek mijn fototas altijd in een oude rugzak, zo lijkt het alsof ik van mijn werk kom of zo.

        Erg voor je zoon ! Was t verzekerd ?
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: fotomateriaal gestolen

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Ik steek mijn fototas altijd in een oude rugzak, zo lijkt het alsof ik van mijn werk kom of zo.

          Erg voor je zoon ! Was t verzekerd ?
          Nee De rugzak was zelfs geen lowepro maar een delsey maar ja da stoort die mannen toch niet.

          Comment


          • #6
            Re: fotomateriaal gestolen

            maar het kan nog erger.
            verleden week lapten ze me een variant van het appelsienen of muntstukkenverhaal :
            in de trein stond een slonzige man met een zak patatten op de rug.
            vlak voor de de trein stopte en we wilden uitstappen, scheurde de zak en rolden de patatten ten allen kant.
            ik hielp ze mee oprapen.
            toen dat grotendeels gebeurd was, stond ik met die zak patatten in de hand
            en was de man er met mijn vrouw vandoor.

            sorry voor dit grapje rikketik.
            ik kon het niet laten.
            als ik ergens onderweg ben, hou ik steeds een riem van mn rugzak vast.
            als ze dat zien, weten ze al dat je geen gemakkelijke prooi bent.
            Maar dan nog, op straat gebeurt het dat ze je tas met riem en al van je lijf sleuren.
            het gaat er niet op vooruit met de samenleving.

            Comment


            • #7
              Re: fotomateriaal gestolen

              Vanaf vandaag is het bij mij bij zulke gevallen gedaan met helpen. !!!
              Het word tijd dat men camera's gaat voorzien van een code,zonder code,gedaan met fotograferen en desnoods nog met een chip die op te sporen valt.
              ja Eric,wat kan ik hier meer op zeggen maat.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: fotomateriaal gestolen

                het gebeurt meer en meer...
                een goeie 4 weken geleden is Alex Vanhee (fotograaf de Morgen) op bijna gelijk aardige manier (bijna) beroofd geweest. Het enige verschil is, die mens zijn rugzak weegt meer dan 35kilogram en die persoon die er mee weg liep geraakte niet zo ver.

                Er zijn 2 kerels die veel in Gent staan, maar ondertussen ook al gesignaleerd zijn in Brussel-centraal en zuid. ze gebruiken trukjes als voor je raam komen staan zwaaien met een ticket en een 2e persoon die je dan passeert in de trein en je rugzak meeneemt...
                enz...

                ik vind het enorm rot voor je zoon! maar dit zal hem nu nooit meer overkomen! Als ik op de trein zit (klink misschien een beetje onnozel) gesp ik mijn rugzak altijd vast aan mijn been, als ze hem dan echt willen gaan ze mijn been moeten meenemen.

                Comment


                • #9
                  Re: fotomateriaal gestolen

                  godsamme zeg... da's keihard balen!!

                  ik mag er niet aan denken dat ze met mijne rugzak gaan lopen...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotomateriaal gestolen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    toen dat grotendeels gebeurd was, stond ik met die zak patatten in de hand
                    en was de man er met mijn vrouw vandoor.
                    tja.. sommigen hebben ook altijd geluk.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotomateriaal gestolen

                      Een héél spijtige zaak. Jammer dat het meer en meer voorkomt.
                      Gezien ik nogal veel op pad ben (internationaal) en niet altijd in de meest veilige buurten heb ik me ooit eens een persoonlijk alarm systeempje aangeschaft. 't is kleiner dan een pakje sigaretten, maar geeft een sirene van meer dan 100dB. Het wordt geactiveert wanneer de pin uit het toestelletje getrokken wordt. Het toestel zelf heb ik altijd vastgemaakt aan m'n foto (of andere) tas en een kabeltje naar mezelf. Als er iemand de zak ongemerkt meegrist wordt die pin eruit getrokken en loopt de dief rond met een zak met extreem luide sirenen. Ver lopen ze er niet mee. Heeft me al twee keer geholpen en dat ding koste me maar 10$ of zo. Een aanrader.
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotomateriaal gestolen

                        Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                        Een héél spijtige zaak. Jammer dat het meer en meer voorkomt.
                        Gezien ik nogal veel op pad ben (internationaal) en niet altijd in de meest veilige buurten heb ik me ooit eens een persoonlijk alarm systeempje aangeschaft. 't is kleiner dan een pakje sigaretten, maar geeft een sirene van meer dan 100dB. Het wordt geactiveert wanneer de pin uit het toestelletje getrokken wordt. Het toestel zelf heb ik altijd vastgemaakt aan m'n foto (of andere) tas en een kabeltje naar mezelf. Als er iemand de zak ongemerkt meegrist wordt die pin eruit getrokken en loopt de dief rond met een zak met extreem luide sirenen. Ver lopen ze er niet mee. Heeft me al twee keer geholpen en dat ding koste me maar 10$ of zo. Een aanrader.
                        Klinkt niet verkeerd. Waar koop je zoiets?
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotomateriaal gestolen

                          Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                          Een héél spijtige zaak. Jammer dat het meer en meer voorkomt.
                          Gezien ik nogal veel op pad ben (internationaal) en niet altijd in de meest veilige buurten heb ik me ooit eens een persoonlijk alarm systeempje aangeschaft. 't is kleiner dan een pakje sigaretten, maar geeft een sirene van meer dan 100dB. Het wordt geactiveert wanneer de pin uit het toestelletje getrokken wordt. Het toestel zelf heb ik altijd vastgemaakt aan m'n foto (of andere) tas en een kabeltje naar mezelf. Als er iemand de zak ongemerkt meegrist wordt die pin eruit getrokken en loopt de dief rond met een zak met extreem luide sirenen. Ver lopen ze er niet mee. Heeft me al twee keer geholpen en dat ding koste me maar 10$ of zo. Een aanrader.
                          Klinkt handig, zeker voor op de trein of metro.
                          Ooit problemen mee gehad dat het per ongeluk is afgegaan?

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotomateriaal gestolen

                            Zoiets misschien ???

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotomateriaal gestolen

                              Ik laat altijd een arm in de draagriem van mijn tas wanneer ik ergens zit: trein, terrasje, op een bank, of wanneer de tas op de grond staat steek ik mijn been erdoor. Indien ze mijn tas willen "ratten" moeten ze mij erbij nemen, en dat is niet altijd evident gezien mij omvang
                              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                              Comment

                              Working...
                              X