Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help: inspiratie is op!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help: inspiratie is op!

    Ik heb nu twee weken verlof... maar geen enkel idee waar ik eens foto's van kan gaan maken.

    Dit is echt frustrerend... Ik heb de hond al op foto staan van kop tot kont, elke paasbloem staat er al op, en zelfs de mussen en de koolmeesjes zijn me al beu. "Mijn dorp" is ook al een thema waarvan mijn harde schijf depressief wordt.

    Heeft er iemand een idee wat ik eens kan doen, of een voorstel om me mee te nemen? (een modellenshoot of zo?)

    Ik zit vol goesting! (om foto's te maken welteverstaan!)

    Elk voorstel wordt geapprecieerd...


  • #2
    Re: Help: inspiratie is op!

    Hi Galdie,

    Ik zie dat je van Neerpelt bent...

    Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat je interesses zijn he :
    - Duits Militair kerkhof te Lommel... vooral 's morgens vroeg op een mooie dag een heel interessante plek, dan heb je ook nog het Pools Militair kerkhof.
    - Overpelt, de molen die langs de Breugelweg ligt, leuk om te combineren met een model
    - De Wedelse Molen
    - Hoksent Kapelletje in Eksel (1 van de oudste kapelletjes uit de regio)
    - Je kan misschien een thema doen en bvb eens wat opzoekingen doen ivm de echte Teutenhuizen die er nog zijn in de regio en daar een reportage van maken.
    - ...

    Dit is ongeveer wat er onmiddellijk in gedachten springt.
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: Help: inspiratie is op!

      Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
      Hi Galdie,

      Ik zie dat je van Neerpelt bent...

      Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat je interesses zijn he :
      - Duits Militair kerkhof te Lommel... vooral 's morgens vroeg op een mooie dag een heel interessante plek, dan heb je ook nog het Pools Militair kerkhof.
      - Overpelt, de molen die langs de Breugelweg ligt, leuk om te combineren met een model
      - De Wedelse Molen
      - Hoksent Kapelletje in Eksel (1 van de oudste kapelletjes uit de regio)
      - Je kan misschien een thema doen en bvb eens wat opzoekingen doen ivm de echte Teutenhuizen die er nog zijn in de regio en daar een reportage van maken.
      - ...

      Dit is ongeveer wat er onmiddellijk in gedachten springt.
      Hmmm, dit is verdacht! Je bent van Lovenjoel en je weet die dingen allemaal over Noord-Limburg? Daar zit een reukje aan

      Die Teutenhuizen vind ik wel een prima plan! Alleen, daar kruipt veel tijd in denk ik... Ik zou dan liefst wat meer in de foto's willen leggen dan louter een registratie van een gebouw dat er staat. Hmm, 't is er wel een om te onthouden! VOORBEELD

      Wat die modellen betreft... hoe kom je daar aan? Ik heb dat nog nooit gedaan. Ik ben dus completen leek wat dat betreft. Maar hoe langer hoe meer spreekt het me wel aan om modelfotografie te gaan doen... qua interesse dan toch. Qua kunde zit ik op level O.

      De molens en het kerkhof spreken me minder aan eerlijk gezegd. Een molen hebben we bij ons ook (Sint-Huibrechts-Lille), tja en een kerkhof daar wordt je niet vrolijk van hè!

      Alvast bedankt voor de tips!

      Nog iemand een idee?
      Last edited by Galdie; 6 april 2010, 12:10.

      Comment


      • #4
        Re: Help: inspiratie is op!

        misschien nog eens een WC rolletje fotograferen?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Help: inspiratie is op!

          Wow, dat is lang geleden! Heb je dat ergens opgezocht Bouk? Of wist je dat nog?

          Comment


          • #6
            Re: Help: inspiratie is op!

            Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
            Wow, dat is lang geleden! Heb je dat ergens opgezocht Bouk? Of wist je dat nog?
            je bent niet de enige die onderzoekt hoor)(
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Help: inspiratie is op!

              Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
              Hmmm, dit is verdacht! Je bent van Lovenjoel en je weet die dingen allemaal over Noord-Limburg? Daar zit een reukje aan
              Inderdaad woonachtig in Lovenjoel maar een geboren en getogen Ekselaar hoor , de eerste 21 jaren van mijn leven heb ik daar doorgebracht.
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

              Comment


              • #8
                Re: Help: inspiratie is op!

                Een dagpas kopen voor de trein en in wel willekeurig plaatsje uitstappen. Heb je later op
                de dag geen mooie, goede of speciale foto's, je hebt dan toch een fijne wandeling gehad.
                En meestal valt het dik mee.

                Comment


                • #9
                  Re: Help: inspiratie is op!

                  Ik heb gisteren al een plezante namiddag gehad... ik heb de batterijen van mijn 7D opgeladen en ben vertrokken. Een tochtje langs het kanaal Bocholt-Herentals, van Neerpelt richting Mol en terug. Dat ging lekker met dit weer, te meer omdat ik met mijn "ei" geweest ben... dat bolt toch zo'n 35km/h gemiddeld.

                  Ik heb wel geen enkele foto getrokken, maar dat deert me niet... het was plezant! En eigenlijk was het licht veel te hard, daar was toch geen mooie foto uit voort gekomen.

                  Dus volgende keer (nog) beter!
                  Last edited by Galdie; 7 april 2010, 09:05.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help: inspiratie is op!

                    Alle mogelijke bloemetjes en beelden: Keukenhof en misschien een rond ritje in de bollenstreek.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help: inspiratie is op!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                      Ik heb gisteren al een plezante namiddag gehad... ik heb de batterijen van mijn 7D opgeladen en ben vertrokken. Een tochtje langs het kanaal Bocholt-Herentals, van Neerpelt richting Mol en terug. Dat ging lekker met dit weer, te meer omdat ik met mijn "ei" geweest ben... dat bolt toch zo'n 35km/h gemiddeld.

                      Ik heb wel geen enkele foto getrokken, maar dat deert me niet... het was plezant! En eigenlijk was het licht veel te hard, daar was toch geen mooie foto uit voort gekomen.

                      Dus volgende keer (nog) beter!
                      heel goed gedaan hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help: inspiratie is op!

                        Ok hier gaan we:

                        3 foto's rond
                        - ritme
                        - licht
                        - vlakverdeling
                        - drieluik
                        - beweging
                        - mens
                        - nachtfotografie
                        - landschap
                        - kleur

                        Wil je nog iets?
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help: inspiratie is op!

                          Niet al te moeilijk doen, maak gewoon een uitgebreide studie van je grote teen.

                          Groeten,
                          Geert

                          Comment

                          Working...
                          X