Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwartwit toetsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwartwit toetsen

    Gisteren organiseerde Heartbreak tunes in Trix een optreden van Hepcat (met Deadline uit ENgeland in voorprogramma). De belichting was best goed, en vanmorgen zag ik tussen de foto's eentje die het in kleur ook wel zou doen, maar die zich leende om ZW gezet te worden,e n qua compo beter zou uitkomen in 't vierkant (terwijl ik nogal stevig vasthoudt aan 2/3 verhoudingen).
    Ik zet hem dan maar gelijk eens hier in showcase, wel onder evenementen (bij ZW forum zitten hoofdzakelijk landschappen precies ).

    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

  • #2
    Re: zwartwit toetsen

    Omzetting kan me niet bekoren, sorry... te weinig contrast...
    Dare to be different than the pack...
    https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

    Comment


    • #3
      Re: zwartwit toetsen

      vind het wel goed gedaan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: zwartwit toetsen

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
        Omzetting kan me niet bekoren, sorry... te weinig contrast...
        Ik kan er meer contrast in steken natuurlijk, door bij de omzetting bvb. voor max. wit te kiezen (in black & white presets). Maar dan denk ik dat er ook persoonlijke smaak komt bij kijken. Zelfde als met die high keys. Daar ben ik zo niet voor. Theoretisch gesproken leent een low key zich voor harde mannengezichten met veel contrast, terwijl een zachte highkey goed bij baby's past. Technisch gesproken echter zit het meeste detail bij een digitale foto echter net in de de highkey (waar je'm eruit gaat knikkeren, los van een beperkte DOF met veel scherpte rond de ogen). Dat strookt niet dus.

        Maar om te vergelijken effe met meer contrast dmv contrastcurve en min of meer 'roodfilter' met de kanaalmixer (nen high key zit er niet in natuurlijk), die - ik spreek voor mezelf dan - in d'ogen pikt op mijn gecalibreerd scherm, met uitgebrande handen en zwartgeblakerd armhaar, plus detailverlies in de pet,....:


        Misschien moet ik wat meer tijd uittrekken en iets meer contrast erin proberen te krijgen. Maar ik wil in elk geval geen details verliezen.
        Verdere tips en visies altijd welkom, vooral praktisch in CS bewerking (mss. beter toch in ZW gepost).
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: zwartwit toetsen

          de eerste te weinig en de tweede teveel contrast naar mijn smaak

          het beeld leent zich inderdaad wel naar een z-w omzetting...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: zwartwit toetsen

            Originele is beter als de update voor mij...
            Ook mss toch net iets te weinig contrast, maar is wel een mooie foto!

            Comment


            • #7
              Re: zwartwit toetsen

              thx voor de comments. De tweede was natuurlijk wat overdreven (om detailverlies en uitbranden te tonen). Misschien moet ik nog eens proberen om iets meer dan de originele er uit te halen. Probleem is dat in dat truitje nergens wit zat, terwijl je dat wel zou kunnen gaan denken.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment

              Working...
              X