Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

    De titel omvat eigenlijk mijn volledige vraag:
    Ik zou de D700 willen aanschaffen maar zou ik deze in een fotospeciaalzaak aankopen waar deze een goede €200 duurder is (lees €2000 euro voor de body) of zou ik deze op fotokonijnenberg aankopen? Daar staat hij €1880.

    Ik twijfel sterk...
    En een bijkomende vraag, zou ik wachten op (volgens de geruchten) de opvolger van de D700?

    Thx,
    Next Generation
    Next generation fotografeert met:
    Nikon D700 + batterypack, Nikkor 24-70mm f2.8, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 28-200mm 3.5-5.6, Sigma 12-24mm F4.5-5.6 EX DG ASP HSM en wat filtsen...

  • #2
    Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

    Konijnenberg is ook een fotospeciaalzaak dacht ik toch?
    Overigens beweerde OTTO KNAP hier een week of wat terug dat de D700 voor 1700 euro over de toonbank gaat. Dat heb ik niet terug kunnen vinden maar ik denk dat de D700 nog wel goedkoper te vinden is:
    http://tweakers.net/pricewatch/218151/nikon-d700.html
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

      Ik denk toch dat Konijn een redelijke (ahum) speciaalzaak is, ik denk dat je wil zeggen een foto zaak in de buurt, of hoe noem jij dan een zaak als Konijnenberg, grt ?
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

        welja ik wil eigenlijk niet zeggen dat fotokonijnenberg geen speciaal zaak is maar ik bedoel gewoon een shop in de buurt (ik woon in de regio gent) het gaat eigenlijk qua klantenservice achteraf.
        Next generation fotografeert met:
        Nikon D700 + batterypack, Nikkor 24-70mm f2.8, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 28-200mm 3.5-5.6, Sigma 12-24mm F4.5-5.6 EX DG ASP HSM en wat filtsen...

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

          Oorspronkelijk geplaatst door Nextgeneration Bekijk bericht
          welja ik wil eigenlijk niet zeggen dat fotokonijnenberg geen speciaal zaak is maar ik bedoel gewoon een shop in de buurt (ik woon in de regio gent) het gaat eigenlijk qua klantenservice achteraf.

          Art & Craft in Mariakerke?

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Overigens beweerde OTTO KNAP hier een week of wat terug dat de D700 voor 1700 euro over de toonbank gaat.
            Daar heeft de D700 zelfs in de 1600 en iets euro gestaan.


            Konijnenberg is toch goed?
            Ik hoor toch dat vele mensen tevreden zijn van Konijn...

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

              Konijnenberg is een bonafide fotospeciaal zaak. Heb daar ook het e.e.a. gekocht.
              In dit geval kan ik me voorstellen dat de afstand in voorkomende gevallen een bezwaar kan zijn.
              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

                Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                Art & Craft in Mariakerke?
                Hier heb ik de mijne ook gekocht. Vergeet niet dat hier de Nikon 60 dagen actie geldt, bij Konijnenberg niet!
                http://www.flickr.com/jonasla

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  Art & Craft in Mariakerke?
                  Ik heb er ook net iets aan besteld.
                  Zeer vriendelijke service!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

                    Konijnenberg en Art&Craft zijn niet echt te vergelijken.

                    Art & craft houden een heel uitgebreid assortiment bij (jammer genoeg slechts beperkt voor Pentax) en bieden een heel goede service (uitleg - opvolging -...) met redelijk scherpe prijzen

                    Konijnenberg: extreem uitgebreid assortiment (wat kun je er niet vinden) en stock.
                    Heel vlotte service. heel scherpe prijzen (maar in nederland camera exprex, cameranu,...nog scherper) maar zeer onpersoonlijk. Bv het nummertje trekken en in de rij wachten en dan snel bedient worden.
                    Je krijgt er op zaterdag wel de indruk dat het best niet te lang duurt bij de verkopers.

                    Sinds vorig jaar enkel nog naar Art&Craft en de iets hogere prijzen erbij nemen.
                    Maar het is wel 100km dichter voor iemand uit Kortrijk - Heule.

                    mvg

                    franky

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

                      Gezien het kleine prijsverschil met cameraexpress (80€) en cameranu (40€) zou ik toch opteren voor een fotozaak in België. Het is toch een eindje rijden naar beide winkels in NL. Je kan bij Konijnenberg trouwens ook online bestellen en thuis laten leveren. Meestal vergelijk ik de prijzen van Konijnenberg en Studio73 maar de laatste tijd stel ik vast dat Konijnenberg steeds goedkoper is. Zijn de prijzen van Nikon net voor de 60 dagen actie niet verhoogd? Ik dacht dat de D700 daarvoor bijna 200€ goedkoper was dan nu.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

                        Art & Craft is inderdaad een goeie winkel. Gigantisch assortiment Nikon.
                        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nextgeneration Bekijk bericht
                          welja ik wil eigenlijk niet zeggen dat fotokonijnenberg geen speciaal zaak is maar ik bedoel gewoon een shop in de buurt (ik woon in de regio gent) het gaat eigenlijk qua klantenservice achteraf.
                          Als het inderdaad art en craft is zoals hier al gezegd werd, dan is de kans zeer groot dat je jouw camera aan dezelfde prijs krijgt als je het gewoon zegt OF onder de vorm van accessoires/kortingen op accessoires!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

                            Meestal vergelijk ik de prijzen van Konijnenberg en Studio73 maar de laatste tijd stel ik vast dat Konijnenberg steeds goedkoper is
                            Ahum... dan zit jij ofwel in Nikon (die prijzen volg ik niet), ofwel in instap Canon, maar ik postte elders reeds tegen deze 'zaak A is goedkoper dan zaak B'. Dat is niet voor alles en altijd. Je moet ofwel altijd vergelijken, en anders naar één zaak gaan en blijven gaan. En daarbij dan bvb. kiezen voor die die het dichtst bij je in de buurt is.

                            Zoek de prijzen maar eens op voor Canon 5DII +24-105 in kit, 70-200 2.8 L IS II, de beide Canon 1.4 en 2.0 extenders,... en Fotorubens is steeds goedkoper. Alleen voor de 35 1.4 zijn ze iets duurder.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop fotokonijnenberg of speciaalzaak

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
                              Je krijgt er op zaterdag wel de indruk dat het best niet te lang duurt bij de verkopers.
                              Kijk, dat vind ik nu net niet. Ook al regelmatig naar konijn geweest op zaterdag.... inderdaad nummertje trekken en dan maar wachten. Wanneer ik na een tijdje rondkijken een plaatsje inneem in de buurt van de toonbank valt het me op dat niettegenstaande er een hele boel mensen staan ze toch tijd nemen voor de klanten.
                              Heb daar al verschillende objectieven gekocht en heb deze altijd mogen testen niettegenstaande er nog vele wachtenden achter mij waren en er zelfs mensen weg gingen wegens TE veel volk.
                              Ik mag er niet van klagen maar het zal waarschijnlijk ook wel afhangen welke verkoper je hebt.
                              I love my D500

                              Comment

                              Working...
                              X