Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel ruis Panasonic DMC-FZ38

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel ruis Panasonic DMC-FZ38

    Even mezelf voorstellen bij mijn eerste post op BD:
    Ik ben Joeri, amateur huis-tuin-en keukenfotograaf
    Gebruik mijn FZ38 voorlopig nog in automatische stand maar leer elke dag bij...vooral via dit forum.

    Sinds enkele maanden ben ik een tevreden bezitter van een Lumix FZ38
    Ik kocht het toestel vlak voor mijn reis naar Australië.
    Ter plaatse heb ik ettelijke 8GB-kaartjes volgeschoten met prachtige foto's als resultaat.(prachtige foto's naar mijn normen als amateur natuurlijk )



    Na mijn reis gebruikte ik mijn toestel op een receptie van het werk....
    Resultaat: alle foto's waren onscherp en/of hadden veel ruis.



    Omdat ik een tragere 4GB-kaart van een minder bekend merk gebruikte, dacht ik dat het probleem daar lag.
    Niets was minder waar want met andere kaartjes had ik hetzelfde (slechte) resultaat.
    Het lijkt wel of er fijne blauwe streepjes op de lens zitten.....
    Wie weet hier raad mee?

    Alvast bedankt!
    Met vriendelijke groeten,
    Joeri

  • #2
    Re: Veel ruis Panasonic DMC-FZ38

    Vanaf 400 asa en hoger geeft mijn toestel ook ruis. Lichtgevoeligheid instellen kan afwijkingen veroorzaken (was vroeger met filmgebruik evenzo). Voor de rest : heb je slechte resultaten niet gezien en weet je instellingen niet, dus moeilijk te beoordelen.
    Mvg.hogteneer
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Veel ruis Panasonic DMC-FZ38

      Hallo,

      Voor wat het waard is, mijn verklaring

      Een van de kenmerken van de compacte camera's of bridge camera's is hun kleinere sensor in vergelijking met de meeste DSLR's.
      Bij voldoende licht levert dat niet zo'n problemen op, maar naarmate er minder licht is wordt er ook meer ruis zichtbaar, zelfs bij lage ISO waarden (ook bij bv ISO100).