Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sportfotograaf

    Ik ben al een klein jaartje bezig met fotografie maar zou liefst in de sportrichting willen fotograferen.
    Mijn vraag was of het soms mogelijk is om met een professionele sportfotograaf mee te gaan. Want dit zou mij wel zéér goed op weg helpen qua ervaring.
    Want ik heb al veel sportevenement bijgewoond ( AS Roma, E3 prijs, Beker van Frankrijk ijshockey,...) maar ik krijg geen specifieke opmerkingen.
    Vandaar mijn berichtje
    Indien het mogelijk zou zijn stuur mij gerust een berichtje

    Groeten
    Tom

  • #2
    Re: Sportfotograaf

    Tom,
    Toen ik besloten had mij specifiek toe te leggen op sportfotografie(in mijn geval autosport) heb ik ook een tijdje zitten uitkijken naar cursussen en workshops over sportfotografie.
    Ik zeg niet dat ze niet bestaan maar je zult er toch hard moeten achter zoeken.
    Het beste is gewoon naar een evenement gaan en uitkijken naar een hobbyfotograaf die een beetje gesteld is ivm met materiaal, daar een praatje mee slaan en wat uitleg vragen.
    Voor de rest alle instellingen uitproberen en thuis op de pc kijken wat het beste resultaat geeft
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

    Comment


    • #3
      Re: Sportfotograaf

      Bedankt alvast voor de tips maar als amateurfotograaf is het wel moeilijk om goede fotos te maken.
      Om maar een paar voorbeelden te geven, in het voetbalstadion zit je in de tribune ipv op het veld, formule 1 ( hetzelfde) alles is gewoon veel moeilijker als je niet de juiste plaats hebt...

      Comment


      • #4
        Re: Sportfotograaf

        Oorspronkelijk geplaatst door tom034 Bekijk bericht
        Bedankt alvast voor de tips maar als amateurfotograaf is het wel moeilijk om goede fotos te maken.
        Om maar een paar voorbeelden te geven, in het voetbalstadion zit je in de tribune ipv op het veld, formule 1 ( hetzelfde) alles is gewoon veel moeilijker als je niet de juiste plaats hebt...


        Ik dacht dit in het begin ook maar als je pas begint dan heeft de plaats er echt niets mee te maken.Er zijn altijd wel plaatsen waar je foto's kan nemen met een mooie compo.
        www.fotojoel.be
        7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

        Comment


        • #5
          Re: Sportfotograaf

          Iedereen wil altijd direct de topsport in beeld hebben... maar probeer gewoon eens foto's te schieten bij een lokale voetbalclub in de provinciale reeksen? Een lokale wielerwedstrijd? Op die kleine evenementen kan je vaak wel gaan en staan waar je wil en kan je naar hartelust proberen en blijven proberen.

          grtz
          Tom
          | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
          100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

          Comment


          • #6
            Re: Sportfotograaf

            Oorspronkelijk geplaatst door TBR Bekijk bericht
            Iedereen wil altijd direct de topsport in beeld hebben... maar probeer gewoon eens foto's te schieten bij een lokale voetbalclub in de provinciale reeksen?
            precies... ga eens naar een jeugd basketbal/voetbal match en leer daar de stiel... je kan daar zowaar aan de zijlijn gaan zitten...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Sportfotograaf

              Ook leuk is een verslag maken van een zeilwagenwedstrijd in De Panne.
              Niet evident om zeilwagens aan 80 à 100 km/uur te spotten.

              zie maar op www.pbase.com/waltercarels

              Comment

              Working...
              X