Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e D100 kopen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2e D100 kopen of niet?

    Wat vinden jullie?
    Als kermisfotograaf loop ik nogal eens tegen een dilemma. In heel veel gevallen bevind ik mij op lokatie in verschillende situaties.
    De ene keer wil ik een foto schieten met mijn groothoek (17-35) en de andere keer weer met mijn tele (80-200) Daarom loop ik meestal meerdere rondes met telkens een andere lens of ik verwissel tussendoor. Daar wil ik eigenlijk vanaf dus dacht ik er aan om een 2e body van een D100 bij te kopen vooral omdat die toch wel akelig goedkoop begint te worden. Daarbij komt dat ik dik tevreden ben met deze camera.

    Vraag is dus; zou ik hier een goede keuze maken of moet ik wachten op de release van de Nikon D2H die overigens royaal het dubbele kost.
    What do you think? Groetjes Eugene
    Eugene

    Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

  • #2
    Is moeilijk hé, ik ben een Canon-werker maar volg de evolutie van Nikon eveneens, als buitenstaander zou ik dus zeggen indien je het er voor over hebt ga voor de D2H. Is duur maar geen vergelijk met de D100 mogelijk. Je D 100 blijft dienen en je krijgt er een betere bij. Ik denk dat je er nooit spijt zult van hebben. Ik heb met de D1 ook is op pad geweest en een wereld van verschil met mijn D60 van Canon.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Ik zou voor eenzelfde body gaan, anders heb je eop het moment suprème nog de stress van welke body je beter kon gebruiken. Je kent deze, en dus is een 2de body een heerlijke aanvulling om zonder aanpassing lekker snel paraat te zijn met de gewenste lens. Ook geen gezeur dat er per ongeluk stof naar binnenkomt door de lens wissel. Wat kun je nog meer wensen?

      Dus 2e D100 zal je alleen maar gemak brengen denk ik.

      Comment


      • #4
        Ook geen gezeur dat er per ongeluk stof naar binnenkomt door de lens wissel. Wat kun je nog meer wensen?
        Een derde body

        Comment


        • #5
          Voila, ik dacht hetzelfde als Plofkop.
          Neem dan 2 dezelfde body's, anders loop je daar idd van: maar hier heb ik die optie en als dan en had ik maar
          Ik ken de prijzen niet maar als ze dan toch aan het zakken zijn zou ik voor hetzelfde toestel gaan.

          Groetjes!

          Comment


          • #6
            ik zou me de vraag stellen : wat is het belangrijkste, het gebruiksgemak en opgedane kennis die je daarom best spreidt over twee dezelfde D100's of heb je behoefte aan snelheid en opslag in een groot buffer (ik bedoel daarmee dat je bv nood hebt aan snel 12 beelden maaken binnen de 3 seconden).

            indien je echt zeer snel wil werken, dan ging ik voor de tweede optie, anders bleef ik bij de twee D100's waarbij nog voordelen spelen :

            - uitwisselbaarheid opties
            - kennis apparaat
            - vervanging onderdeel A-B bij panne tijdens opdracht
            - kostprijs werd zeer aantrekkelijk
            - geheugen (opslag) direct verwisselbaar
            - sensor cleaning pads geen extra kost
            - batterijen uitwisselbaar
            - MB100 verwisselbaar

            Dus je argumentatie moet al heel sterk zijn om de D2H te kopen naast je D100. Persoonlijk zou ik het wel aandurven omdat ik regelmatig actiewerk doe, maar voor hetgeen jij aanhaalt zou ik niet twijfelen : D100

            Comment


            • #7
              Iedereen bedankt voor de goede adviezen.
              Inderdaad de keren dat ik echt meerdere aktiebeelden achtereen wil schieten zijn op een hand te tellen. Daarbij komt ook dat wil je boven in de markt zitten (dus steeds het allernieuwste) je de allergrootste afschrijving hebt. Ik wacht in elk geval nog heel even de prijsontwikkelingen in de komende twee maanden af. Het kermisseizoen gaat toch pas weer in April van start dus...

              Groetjes Eugene
              Eugene

              Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

              Comment

              Working...
              X