Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opleiding of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opleiding of niet?

    Beste,
    Ik wist niet waar ik het moest plaatsen dus hier dan maar

    Ik wil later fotograaf worden maar ben aan het twijfelen: zou ik de
    1 jarige fotograaf opleiding volgen bij Syntra?

    Sommige zeggen van wel, andere van niet?

    Proffesionele fotografen onder ons, hebben jullie een opleiding gedaan?

    Ik ben aan het twijfelen omdat het verweg is voor mij en het kost zo een 2000€

  • #2
    Re: Opleiding of niet?

    [Mod]
    Sandra


    Heb even je topic verplaatst, staat hier beter op zijn plaats

    SW
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Opleiding of niet?

      Ok dankje !
      Hoop dat er iemand kan helpen!

      Comment


      • #4
        Re: Opleiding of niet?

        bedoel je dag- of avondonderwijs te gaan volgen?

        1 jarige opleiding bij Syntra en dan professioneel fotograaf worden, daar geloof ik niet in hoor.

        Comment


        • #5
          Re: Opleiding of niet?

          Ik blijf erbij dat ervaring véél belangrijker is dan theorie.

          Nu ik weet natuurlijk niet hoe de opleiding in elkaar zit, als er veel praktijk bij zit zal dit best wel meevallen, maar je wordt geen pro fotograaf door een opleiding te volgen, maar door passie en (toch wel) een oog voor compositie.

          Om nu 2000 Euro in een opleiding te steken vind ik persoonlijk veel geld, dat gaat een tijdje duren voordat je dat terugverdient hebt (reken ook op tussen de 5 en de 10 duizend Euro materiaal dat je moet aankopen om als fotograaf te beginnen).

          Je moet zorgen dat je de basis principes onder de knie hebt, maar die kan je op het internet genoeg vinden, en dan veel trial and error ... maar dat kost je enkel wat tijd hé, geen centjes, eens je de basis kent moet je toch je eigen 'stijl' ontwikkelen, er lopen al veel te veel 'dertien in een dozijn' zogenaamde pro's rond, zorg dat je uit de grijze massa springt en het zal wel loslopen ... maar vooral veel geduld, Rome is ook niet op één dag gebouwd hé

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Opleiding of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
            Beste,
            Ik wist niet waar ik het moest plaatsen dus hier dan maar

            Ik wil later fotograaf worden maar ben aan het twijfelen: zou ik de
            1 jarige fotograaf opleiding volgen bij Syntra?

            Sommige zeggen van wel, andere van niet?

            Proffesionele fotografen onder ons, hebben jullie een opleiding gedaan?

            Ik ben aan het twijfelen omdat het verweg is voor mij en het kost zo een 2000€
            Ik heb zelf 4 modules ( = 4 semesters ) fotografie gevolgd aan het CVO te Temse, maar ik durf niet beweren dat ik nu fotograaf ben.
            Ik heb ruim 20 jaar ervaring in fotografie, en leer nog dagelijksbij !
            Geduld en veel passie dus !

            Comment


            • #7
              Re: Opleiding of niet?

              Wat denken jullie van een thuisstudie bij NHA ?
              Maar moet je dan voor de
              Digitale fotografie & beeldbewerking of gewoon voor Fotografie kiezen?

              Comment


              • #8
                Re: Opleiding of niet?

                Draai het eens om:moet je een opleiding volgen om professioneel fotograaf te worden

                Ik ben voor mijzelf heel druk bezig met opleidingen op mijn vakgebied, maar kijk daarbij vooral naar certificering die nodig is om geld te verdienen c.q. mijn tarief te verhogen. In de ICT is dat nu éénmaal een noodzaak. Daar is het hebben van de juiste kreten op het CV momenteel noodzaak. In de fotografie lijkt mij het hebben van een mooi portfolio belangrijker dan heel veel diploma's. Maar misschien vergis ik mij wel?
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #9
                  Re: Opleiding of niet?

                  Ik ga enkel een cursus bedrijfsbeheer volgen denk ik.

                  Die lange wachtlijsten schrikken me af, alsook de takken fotografie die me niet zo boeien, de prijs en het instapniveau.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opleiding of niet?

                    Naast een beetje aanleg, talent en veel inzet is een serieuze cursus nooit weggesmeten
                    geld, al was het maar om net niet te doen wat ze je geleerd hebben.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opleiding of niet?

                      Ja ik heb besloten geen 1 jarige opleiding te doen maar bv de kleine cursusjes van 18u of enkele workshops

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opleiding of niet?

                        wil je commercieel fotograaf of artistiek fotograaf worden?

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opleiding of niet?

                          Goh ik wil later concerten gaan doen, en dan ook zo gewoon shoots met mensen zowat vanalles

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opleiding of niet?

                            zoek eens wat namen van (eigentijdse) fotografen die je voorbeeld zijn,
                            en kijk dan (of vraag) eens of ze, en zo ja, welke opleiding ze volgden.

                            mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                            Comment

                            Working...
                            X