Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help ik ben een beginner!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help ik ben een beginner!!!!!!!!!

    Hey,

    ik ben volledig nieuw hier en ook een volledige beginner in fotografie.
    Ik wil me graag toespitsten in mooie snelbewegende beelden. Maar aangezien ik een een complete leek ben in deze materie zou ik graag hebben dat er iemand me hier de basis kan leren.

    Mijn bedoeling is foto's vast te leggen van motards of zelfs foto's te nemen als meerijdende duo.

    Ik heb een Olympus E 420 en ik hoop dat dit een goeie aankoop geweest is.

    Kan er aub iemand me helpen of me bijstaan om me dit te leren.

    Mel

    [Mod]Post verplaatst van "Gezocht" naar "Cameras".

    Bij nader inzien is "Algemeen" een betere stek, denk ik toch.[/Mod]
    Last edited by LesC; 23 maart 2010, 22:28.

  • #2
    Re: help ik ben een beginner!!!!!!!!!

    Les 1
    Eerst vragen, dan aankopen.
    Zeg al eerst eens welke lens je hebt en welk budget je hebt voor eventuele aankoop van gepaste lens.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: help ik ben een beginner!!!!!!!!!

      Pannen en flitsen op het 2de gordijn.
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

      Comment


      • #4
        Re: help ik ben een beginner!!!!!!!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
        Les 1
        Eerst vragen, dan aankopen.
        Zeg al eerst eens welke lens je hebt en welk budget je hebt voor eventuele aankoop van gepaste lens.

        Ik hoop nu ni dat ik spijt krijg van mijn aankoop.
        Heb 2 lenzen 40-150mm en 14-42mm.
        Budget daar kijk ik niet naar. Ik had al gehoopt om te starten dat hetgeen ik nu heb voldoende is. Al denk ik dat ik direct al veel wil natuurlijk. Ik kan nauwelijks een degelijke foto trekken en wil leren bewegende beelden trekken!!!!! Ik denk dat het voor mij ook aan te raden is om een basisopleiding te doen maar ja waar en wanneer.

        Comment


        • #5
          Re: help ik ben een beginner!!!!!!!!!

          Om bewegende beelden te 'bevriezen' neem je foto's met sluitertijd voorkeuze en zo hoog mogelijke sluitertijd.
          Wil je nog beweging zien, in de wielen van een moto bv., dan zal je moeten zoeken welke voor jou lens de beste sluitertijd is. (waarschijnlijk iets in de buurt van 1/160.)


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: help ik ben een beginner!!!!!!!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Mel Bekijk bericht
            Ik kan nauwelijks een degelijke foto trekken en wil leren bewegende beelden trekken!!!!! Ik denk dat het voor mij ook aan te raden is om een basisopleiding te doen maar ja waar en wanneer.
            Een basisopleiding zou inderdaad een goed idee zijn. Wat je ook kunt proberen is om
            mensen met dezelfde interesse (motors en fotografie) te leren kennen en van hen zo
            veel mogelijk op te steken. En per slot van rekening, oefenen, oefenen en nog eens.
            Voordeel van de digitale fotografie is onder andere dat je eens je je materiaal hebt,
            niet eens meer iets kost. Veel plezier.

            Comment


            • #7
              Re: help ik ben een beginner!!!!!!!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Een basisopleiding zou inderdaad een goed idee zijn. Wat je ook kunt proberen is om
              mensen met dezelfde interesse (motors en fotografie) te leren kennen en van hen zo
              veel mogelijk op te steken. En per slot van rekening, oefenen, oefenen en nog eens.
              Voordeel van de digitale fotografie is onder andere dat je eens je je materiaal hebt,
              niet eens meer iets kost. Veel plezier.
              Wel ja daar ben ik eigenlijk ook naar op zoek naar mensen met dezelfde interesse. Dus ja wie zich aangesproken voelt ben van Antwerpen. hihi
              En inderdaad oefenen da is het belangrijkste. thx

              Comment


              • #8
                Re: help ik ben een beginner!!!!!!!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Mel Bekijk bericht
                Hey,

                ik ben volledig nieuw hier en ook een volledige beginner in fotografie.
                Ik wil me graag toespitsten in mooie snelbewegende beelden. KNIP
                Dat noemt men in het algemeen filmen.

                Comment


                • #9
                  Re: help ik ben een beginner!!!!!!!!!

                  En als je nu nog eens op gaf waar je ongeveer woont kan dat misschien al heel wat helpen ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mel Bekijk bericht
                  Hey,

                  ik ben volledig nieuw hier en ook een volledige beginner in fotografie.
                  Ik wil me graag toespitsten in mooie snelbewegende beelden. Maar aangezien ik een een complete leek ben in deze materie zou ik graag hebben dat er iemand me hier de basis kan leren.

                  Mijn bedoeling is foto's vast te leggen van motards of zelfs foto's te nemen als meerijdende duo.

                  Ik heb een Olympus E 420 en ik hoop dat dit een goeie aankoop geweest is.

                  Kan er aub iemand me helpen of me bijstaan om me dit te leren.

                  Mel

                  [Mod]Post verplaatst van "Gezocht" naar "Cameras".

                  Bij nader inzien is "Algemeen" een betere stek, denk ik toch.[/Mod]
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: help ik ben een beginner!!!!!!!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    En als je nu nog eens op gaf waar je ongeveer woont kan dat misschien al heel wat helpen ...
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mel Bekijk bericht
                    Dus ja wie zich aangesproken voelt ben van Antwerpen



                    Mel, ik zou je heel graag willen helpen. Ik heb zelf geen ervaring met het onderwerp, maar ik kan me wel voorstellen hoe ik het zou aanpakken
                    Ik heb er de laatste tijd ook aan zitten denken om mijnen brommer mooi te kunnen vastleggen maar dat kan je dus niet alleen hé.
                    Ik ben van Gent, maar in het weekend zit ik soms wel in Sint-Niklaas dus dat is al wat minder ver van Antwerpen.
                    Als je wil kan je altijd een pm sturen met wat details
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment

                    Working...
                    X