Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canvas afdruk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canvas afdruk

    Ik heb een bestelling om grote canvassen..of andere, af te laten drukken voor een meubelbedrijf.
    Iets voor kids kamers.
    Normaal laat ik dit bij fotoposter.be maken, en ben ik uiterst tevreden over de prints.
    Maar nu is het voor enkele digitale arts, en die zou veel feller van kleur moeten zijn, bv. rood en groen moeten eraf knallen, wat bij de afdruk van portretten en landschappen niet het geval is bij fotoposter (ook niet wenselijk).
    Iemand een idee waar ik dit kan laten doen, en die ook professioneel werk levert.
    Merci voor eigen ervaring tips
    Imac en Canon... de max

  • #2
    Re: canvas afdruk

    Mijn ervaring is dat je dan best een bedrijfje in je buurt zoekt dat digitaal drukwerk aflevert. Foto's van betere kwaliteit laat ik afdrukken bij een fotograaf nieuwe generatie, maar voor wat jij wil ga ik naar een kopieercentrum / digitaal drukwerk center. Hier om de hoek is er eentje, maar in Antwerpen weet ik ook eentje. Hangt er wel vanaf over welke afmetingen je het hebt: wil je een 'muur' hebben in stroken van pakweg 1 meter of moet het echt één groot canvas zijn? En welke ondergrond bedoel je met canvas? Echt linnendoek? Voor kinderkamers misschien beter polyester bvb.?
    Nu ja, mijn ervaring: voor zoiets naar een digitale drukker, niet een fotograaf.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #3
      Re: canvas afdruk

      Een 30 tal van 80x140 ongeveer.
      Er zijn natuurlijk veel afdrukcentra, maar de kleur moet er vanaf knallen, dat is het meest nadrukkelijk gevraagd.
      Dat moet denk ik, op iets anders dan canvas.
      Voor de klant speelt het geen rol, afgewerkt op dat formaat, op plastiek of iets anders, maar moet licht afwasbaar, kleurrijk , zonder glas! en stevig zijn.
      Test prints kan ik niet meer laten doen, want het is weer eens dringend.
      Imac en Canon... de max

      Comment


      • #4
        Re: canvas afdruk

        Als de kleur echt moet opvallen, best geen canvas gebruiken, dit medium heeft de neiging om alles iets softer te maken.

        Afhankelijk van de toepassing en montage, vinyl doek of folie gebruiken.

        Tevens zorgen voor een medium met een glossy basis (dus geen mat) en eventueel een glossy coating aanbrengen na afdruk.

        P.S. je mag me altijd contacteren voor meer info.

        Comment


        • #5
          Re: canvas afdruk

          Oke, zal het proberen op buitendoek, zou goede resultaten geven.
          Bedankt.
          Imac en Canon... de max

          Comment


          • #6
            Re: canvas afdruk

            Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
            Als de kleur echt moet opvallen, best geen canvas gebruiken, dit medium heeft de neiging om alles iets softer te maken.

            Afhankelijk van de toepassing en montage, vinyl doek of folie gebruiken.

            Tevens zorgen voor een medium met een glossy basis (dus geen mat) en eventueel een glossy coating aanbrengen na afdruk.

            P.S. je mag me altijd contacteren voor meer info.
            Of misschien op plexi (pixum of foto.com), aluminium (pixum of foto.com) of forex (extrafilm)? Dat zijn ook glanzende prints, maar toch zo wat steviger en deftiger dan een poster.
            http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
            http://foto-actiecode.be

            Comment

            Working...
            X