Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm websites

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje ivm websites

    Als ik een foto-website wil maken met mijn naam erin (bv www.garfield007.be), hoe begin ik er dan aan? Ik heb wat ervaring met HTML, PHP en soorten, maar hoe vraag ik een domeinnaam aan en wat kost het bv?

    Groetjes.
    Garfield007 **BD0188BE**
    Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

  • #2
    Om geen reclame te maken , vraag een domein naam aan waar je denkt dat die servers steeds werken. (zoals 2Go.be)
    Ga daar maar eens kijken voor een domeinnaam.

    Comment


    • #3
      Ik heb twee sites die gehost zijn bij www.jouwachternaam.com . Nog geen klagen gehad, en vallen goed mee qua prijs.
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #4
        Originally posted by The_End
        Om geen reclame te maken , vraag een domein naam aan waar je denkt dat die servers steeds werken. (zoals 2Go.be)
        Ga daar maar eens kijken voor een domeinnaam.
        En iets voor het plaatsen van de fotos? Ergens onbeperkte ruimte ofzo. Als lid van BD kan ik ergens mijn album zetten (met onbeperkte ruimte), maar kan ik daar enne verwijzen ofzo?
        Garfield007 **BD0188BE**
        Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

        Comment


        • #5
          Ja, verwijzen naar een bestaande website kan.
          Je moet deze service wel aanvragen. Het heet over het algemeen forwarding of aliassing.

          Je kan dan bijvoorbeeld www.jouwdomeinnaam.be naar je ruimte laten verwijzen. Hierbij kan je hetgeen vóór jouwdomeinnaam.be komt vrij kiezen. mijnongeloofelijkmooiefotos.jouwdommeinnaam.be is dus perfect mogelijk.

          Als je vragen hebt, laat het dan maar weten, dan geef ik een iets uitgebreidere uitleg.

          Groeten,
          Christopher
          A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

          Comment


          • #6
            Hallo,
            Ik raad je aan eens gaan kijken bij priorweb (www.priorweb.be) ze geven super goede support en zijn niet te duur. ik ben daar nu gehost en ik heb nog geen klachen gehad

            Greetz Wouter

            Comment


            • #7
              Originally posted by Psycho Duck
              Hallo,
              Ik raad je aan eens gaan kijken bij priorweb (www.priorweb.be) ze geven super goede support en zijn niet te duur. ik ben daar nu gehost en ik heb nog geen klachen gehad

              Greetz Wouter
              Ok, heb me net een domein aangevraagd bij priorweb
              Morgen gaan betalen en dan kunnen we beginnen met frullen
              Garfield007 **BD0188BE**
              Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

              Comment


              • #8
                Als er nog mensen zijn die intresse hebben in een .be domeinnaam, ik kan dit ook voor u doen tegen voordelige prijzen, alsook hosting.
                Voor mee info kan je een mailtje doen.
                Dit is alleen maar bedoelt om de mensen hier te helpen, niet dat ik hier een reclame campagne wil opzetten hoor.

                greetz
                My Flickr

                Comment


                • #9
                  Originally posted by garfield007


                  Ok, heb me net een domein aangevraagd bij priorweb
                  Morgen gaan betalen en dan kunnen we beginnen met frullen

                  Je gaat het je niet beklagen als je problemen zou hebben met je website kan je altijd op hun forum terecht http://forum.priorweb.be
                  Dit forum is natuurlijk niet zo goed als BD

                  Greetz Wouter

                  Comment


                  • #10
                    Ik gebruik gewoon de 50MB van telenet.
                    Maar ik heb bij www.Computools.be een domeinregistratie gedaan van een vrije .be domeinnaam (deze kan je zoeken via www.dns.be )zonder hosting. In plaats van voor de DNS forwarding te betalen ga ik via www.zoneedit.com en daar doe ik de dns hosting voor de website en mailing gratis. Deze methode kost me 8,5 euro per jaar.


                    Groetjes
                    W@nnes

                    Comment


                    • #11
                      Indien je telenet of skynet hebt kan je dat gebruiken. Maar als je niet in het bezit bent van webspace kan je natuurlijk altijd een hosting aanvragen maar dat kost veel dus je moet het zelf zien.
                      De prijzen bij 2go.be zijn schappelijk.
                      Onbeperte ruimte heb je nergens anders zou niemand een hosting aangaan.
                      Als je dan éénmaal een domeinnaam hebt kan je gewoon verwijzen naar je webspace(waar je een aantal Mb's van gebruikt).
                      Kun je er nog aan uit?
                      Als je een domeinnaam koopt, heb je geen webspace.
                      Originally posted by garfield007
                      Originally posted by The_End
                      Om geen reclame te maken , vraag een domein naam aan waar je denkt dat die servers steeds werken. (zoals 2Go.be)
                      Ga daar maar eens kijken voor een domeinnaam.
                      En iets voor het plaatsen van de fotos? Ergens onbeperkte ruimte ofzo. Als lid van BD kan ik ergens mijn album zetten (met onbeperkte ruimte), maar kan ik daar enne verwijzen ofzo?

                      Comment


                      • #12
                        Ken er zeker aan uit. Heb wat ervaring met het hele internetgebeuren zenne
                        Dit is hoe ik het ga doen:
                        Heb m'n domein+webspace aangevraagd bij priorweb. Daar heb ik 50Mb ter beschikking, maar zit ik ook met een limiet van een aantal Gig dataverkeer. Mijn fotos zullen op mijn telenet-site (kiekjes) staan en ook op de pixagogo-site (albums). Zodoende komt er niet al te veel verkeer via priorweb

                        Alvast iedereen bedankt!!
                        Garfield007 **BD0188BE**
                        Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

                        Comment


                        • #13
                          Wat noem jij voordelige prijzen?

                          Originally posted by DaVa
                          Als er nog mensen zijn die intresse hebben in een .be domeinnaam, ik kan dit ook voor u doen tegen voordelige prijzen, alsook hosting.
                          Voor mee info kan je een mailtje doen.
                          Dit is alleen maar bedoelt om de mensen hier te helpen, niet dat ik hier een reclame campagne wil opzetten hoor.

                          greetz

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Sorki
                            Wat noem jij voordelige prijzen?
                            Ik had hem eens een mail gestuurd, maar hij heeft er niet op geantwoord...
                            Garfield007 **BD0188BE**
                            Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by garfield007
                              Originally posted by Sorki
                              Wat noem jij voordelige prijzen?
                              Ik had hem eens een mail gestuurd, maar hij heeft er niet op geantwoord...
                              Sorry dat het zolang duurt eer ik antwoord, maar we zijn momenteel de prijzen en de paketten voor de hosting aan het herzien. Van zodra ik met zekerheid weet wat de prijzen zijn stuur ik je een mail en geef ik je een website met de informatie.

                              greetz
                              My Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X