Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste fotopapier?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste fotopapier?

    Ben op zoek naar een goed fotopapier voor mijn net aangeschafte Canon i560 printer.
    Het belgische Testaankoop heeft voorkeur voor Avery premium photo, gevolgd door XHP everyday photopaper, TDK premium inkjet paper, Easy computing fotopapier glanzend.
    Graag jullie goede raad aub.

  • #2
    Ik kan daar niet onmiddelijk raad in geven, het papier in combinatie met de gebruikte inkt is voor iedere printer verschillend. ik zou zeker starten met alles origineel, dus zowel het papier en de patroon origineel van Canon. De resultaten daarvan zijn getest door de maker van de printer, Canon in dit geval. Na verloop van tijd kan je dan trachten een goedkoper papier te zoeken in combinatie met de originele patroon van Canon
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      in mijn HP printer heb ik bijna alle soorten en merken getest, van FUJI tot TDK ( en alles daartussen ), van DIK tot DUN, van GLANS tot MAT en wat blijkt .
      zelfs met navulinkt ( die ik nu al 2 1/2 jaar gebruik )bijft voor mij, HP papier het best .
      door al dat getest zit ik nu wel nog met nen pak fotopapier over zulle maar alle !!!
      op al de voorgaande merken waren de kleuren niet goed, of het zwart was niet echt zwart (blauwe waas ), of was de kleur na 2 dagen bruin, ik heb echt van alles mee gemaakt.

      enfin op mijn inkt kan ik besparen maar niet op mijn fotopapier !!!
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Ik heb een epson stylus photo 2100
        en na veel testen gebruik ik steeds fuji hunt glossy paper
        http://home.tiscali.be/lucclottemans

        Comment


        • #5
          Blijkbaar niemand hier die fotopapier gebruikt?
          Alleszins bedankt, Lieven en Luc en ??

          Comment


          • #6
            Originally posted by reneke
            Blijkbaar niemand hier die fotopapier gebruikt?
            Alleszins bedankt, Lieven en Luc en ??
            Omdat er zoweinig antwoord komt ga ik er op reageren zie, en het simpel houden, er zijn teveel factoren die een, rol spelen, en zoals reeds aangehaald zal je zelf best uitproberen.
            Ergens heeft er ooit iemand gesproken van een soort van papier, op een beurs gekocht, en meerderen vonden het prima, ik heb ook van dat papier, en vind het maar niks, een vriend van mij heeft op dat papier echt prachtig resultaat, hij heeft me eens zijn papier meegegeven waarop hij een nog veel beter resultaat had, bij mij was het nog slechter dan op doodgewoon normaal papier! Zo zie je maar dat er enorm veel een rol kan spelen en dikwijls is het papier dat door een fabrikant word aangeraden een van de beste.
            Tussen vershillende merken van printers is er verschik, zo ook met papier. Wat goed is voor de ene hoeft niet noodzakelijk goed te zijn voor een andere dus.... proberen is vrij natuurlijk.

            Comment


            • #7
              OK,ik begrijp je.... maar als je een bepaald papier gebruikt op een bepaalde printer en je bent daar tevreden over, dan is het toch een kleine moeite om dat even te posten en alzo veel nutteloss geprobeer en bijbehorende kosten te voorkomen

              Comment


              • #8
                Originally posted by reneke
                OK,ik begrijp je.... maar als je een bepaald papier gebruikt op een bepaalde printer en je bent daar tevreden over, dan is het toch een kleine moeite om dat even te posten en alzo veel nutteloss geprobeer en bijbehorende kosten te voorkomen
                Dus bij deze kunnen we afleiden dat zeer weinig mensen effectief hun foto's zelf printen, ik heb zelf nog nooit een foto afgeprint of laten afprinten. Misschien dat ik er mij in de volgend maanden eens mee ga bezighouden.
                ik ga het ook eens proberen op de plotter van mijn werk, e posterke van 1350 op 900mm moet toch te doen zijn
                Grtz

                Comment


                • #9
                  ik print wel veel met de canon i9100.
                  steeds op canon-papier, canon photo paper pro, canon glossy photo paper en canon photo paper plus glossy

                  het eerste is het dikste en het glanzendste, het tweede is vnl. wat dunner en iets minder glanzend, en het derde is iets tussenin, zowel qua dikte en glans, en is mijn favoriet op de moment.
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    Ik gebruik alleen Epson papier voor mijn Epson printer - ik heb ooit papier op een beurs gekocht, maar dat gaf geen goede resultaten.

                    Niet alle papier van Epson is goed: Epson Photo Satin paper geeft nu eens goede resultaten, dan weer slechte.

                    Comment


                    • #11
                      Voor mijn HP P1000 printer, lijkt mijn beste resultaat gehaald te worden op 'HP Prenium Plus Photo Paper'. Nog iemand ervaring op HP printer en papiersoorten?

                      Comment


                      • #12
                        ik gebruik voor mijn canon i950 pr101 en pp101 van canon

                        Comment


                        • #13
                          Hallo

                          Ik heb destijds voor mezelf eens alle soorten fotopapier gekocht (bij Strobbe, bij AVA, etc). Eerst en vooral kun je vaststellen dat er een zeer groot verschil is in prijs per blad.
                          Ik haal heel goede resultaten met KODAK PRIEMIUM PICTURE PAPER, ULTRA GLOSSY (A4). Zit verpakt in dozen van 50 stuks.
                          Ik gebruik deze én op een EPSON (ouder type 740) en op een HP 970 CXi en ben zeer tevreden over het resultaat.
                          Om achteraf de foto te beschermen (o.a. tegen vingerafdrukken) besproei ik deze met een spuitbus genaamd PERMAFIFX van Perma Jet. Dit is speciaal gemaakt om foto's die met een inkjet gedrukt werden te beschermen tegen UV en water. (www.permajet.com) Heb die spuitbus een maand of 4 geleden gekocht in een PC winkel in Brugge, maar weet de prijs niet meer. Was niet echt goedkoop, maar de werking is zeer efficient zonder de kwaliteit van de foto aan te tasten (kleuren of contrast).
                          Hopelijk heb je iets aan deze uitleg.

                          Groetjes,

                          Marc

                          NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                          Comment


                          • #14
                            <font face="Arial">Ben ook in bezit van canon i9100, daarvoor HP-printer. Het papier dat ik daarvan nog heb (HP premium plus photopaper glossy) en dat goed resultaat gaf op HP, voldoet niet voor de canon (te korrelig, niet scherp).
                            Zoals in een ander topic vermeld heb ik papier van Symbio(via SD-card) en het dikker glanzende en matte geeft heel goed resultaat (www.symbiopaper.com). Dezelfde foto's heb ik laten afdrukken via www.photobox.ie en een leek ziet het verschil niet. De kleuren zijn wel iets warmer, maar dat kan ook aan mijn instellingen van adobe liggen.
                            Ik kan nog niet vergelijken met origineel canonpapier, maar ga dit binnenkort wel kopen.
                            Maar ik zou mijn fotomontages (A3/a4) zo economisch mogelijk willen afdrukken, blijvende foto's laat ik via fotograaf of afdrukcentrale doen.
                            Doei. </font id="Arial">
                            lijn
                            canon eos 350d

                            Comment

                            Working...
                            X