Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoolse locatie gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schoolse locatie gezocht

    Ik heb binnen enkele weken een fotoshoot die, bij voorkeur in een school (kleuter-/lager onderwijs) zou moeten doorgaan. Weet iemand een dergelijke locatie (bij voorkeur tussen Antwerpen en Gent). Het mag eventueel ook een niet meer gebruikte school zijn, maar met nog 'schoolse elementen' (bord, kastjes, tafels/stoelen, toiletten, ...).
    Alvast dank.

    Guy De Westelinck
    www.guydewestelinckfotografie.be

  • #2
    Re: Schoolse locatie gezocht

    Eender welke school binnenstappen en gewoon vragen?

    L.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      Re: Schoolse locatie gezocht

      Persoonlijk heb ik een paar jaar geleden gehad om samen met een groep andere creativelingen (vooral mensen uit de theater- en danswereld) voor ongeveer een half jaar een heel lagere schoolgebouw te kunnen afhuren. De enige voorwaarden waren dat we de boel wat proper zouden achterlaten en een maandelijke huurprijs van iets van 100 euro (voor een groep van 12 mensen in totaal). Heerlijk in kunnen uitleven...

      Als je zelf kinderen van die leeftijd hebt zou ik de directeur van hun school er eens over aanspreken. Of die van je eigen vroegere lagere school.

      Comment


      • #4
        Re: Schoolse locatie gezocht

        Inderdaad, vragen was ik van plan. Maar ik veronderstelde dat scholen e.d. de laatste maanden/jaren wat terughoudend zouden zijn omwille van enkele gebeurtenissen.
        Daarom wou ik even informeren of er mensen waren die hiermee reeds ervaring hadden.

        Bedankt voor de info.

        P.S. Mijn dochter haar 'lagere schoolperiode' is ook al weer zo'n 20 jaar geleden, en die van mij ... :-)
        www.guydewestelinckfotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: Schoolse locatie gezocht

          Ik weet niet goed wat voor shoot het is maar misschien "de school van toen" (museum) in Gent... http://www2.gent.be/schoolvantoen/

          gr, Olivier

          Comment


          • #6
            Re: Schoolse locatie gezocht

            @viero: die tip kan wel eens interessant zijn. Ik ga daar zeker eens informatie inwinnen. Bedankt.

            Guy
            www.guydewestelinckfotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Schoolse locatie gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
              Inderdaad, vragen was ik van plan. Maar ik veronderstelde dat scholen e.d. de laatste maanden/jaren wat terughoudend zouden zijn omwille van enkele gebeurtenissen.
              Daarom wou ik even informeren of er mensen waren die hiermee reeds ervaring hadden.

              Bedankt voor de info.

              P.S. Mijn dochter haar 'lagere schoolperiode' is ook al weer zo'n 20 jaar geleden, en die van mij ... :-)
              Ok, dan zie je er op dat kleine zwartwitfotootje ongeveer 20 jaar jonger uit dan je eigenlijk bent

              En eigenlijk kan ik echt niks anders verzinnen dan het te vragen. Ik weet dat in mijn vroegere lagere school de zaterdag een typische dag is dat de klusjesman er met vanalles en nog wat in de weer is. En de verantwoordelijke van de school en die klusjesman kennende krijg je die voor een flesje wijn (bij wijze van spreken) best wel mee in zo'n verhaal/idee.

              Wat je met 'enkele gebeurtenissen' bedoelt kan ik even niet volgen, maar dat zullen wel mijn zaken niet zijn, vermoed ik.

              Comment


              • #8
                Re: Schoolse locatie gezocht

                @al murphy: dank voor het compliment en de tip.
                Het is nogthans een recente foto (van december 2009) en ... geen photoshop-beautyretouche toegepast :-).

                Met die 'gebeurtenissen' bedoel ik dat een schooldirectie van een basisschool voor dergelijke foto/shootaanvragen waarschijnlijk wat voorzichtiger/sceptischer/weigerachtig is geworden n.a.v. feiten in bv. Dendermonde, Brussel, ...?

                Guy
                www.guydewestelinckfotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Schoolse locatie gezocht

                  Hou wel in't oog dat je de toestemming moet hebben van de ouders. Privacy! De directeur alleen om toestemming vragen is niet voldoende. Niet elke ouder heeft nl. graag dat een "vreemde" foto's komt nemen van hun kind ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schoolse locatie gezocht

                    @zilverberg: dank voor jouw opmerking, maar het wordt (waarschijlijk) een shoot met een model in een klaslokaal/schoolomgeving. Er komen dus geen kinderen bij te pas.

                    Guy
                    www.guydewestelinckfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schoolse locatie gezocht

                      ik heb al regelmatig een klaslokaal gehuurd. het helpt natuurlijk als je de school via een relatie kent: je kids lopen er school, je was oud leerling, je geeft er les, je bent leverancier, sponsor van hun schoolfeest .. als ze je kennen, is het eenvoudig om te huren. Soms moet je via de gemeente passeren als de lokalen van de gemeente zijn

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schoolse locatie gezocht

                        Gewoon ter info: ik had gisteren twee kleuter-/basisscholen in de buurt via een mailtje aangeschreven, met een klaar-en-duidelijke uitleg van de bedoelingen en mijn concrete vraag.
                        Vandaag reeds een positief antwoord ontvangen, dat een fotoshoot voor hen geen probleem was. Fijn om te merken dat er nog mensen zijn die zomaar, belangeloos een 'wildvreemde fotograaf + model' willen helpen.

                        Guy
                        www.guydewestelinckfotografie.be

                        Comment

                        Working...
                        X