Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huren of lenen van materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huren of lenen van materiaal

    Ik heb de opdracht gekregen om in juli tijdens het WK lacrosse 2010 te Manchester foto's van het event te maken om vooral de sport in ons eigen land te promoten. Ikzelf werk met een Canon 50D met een 70-200mm f/2.8-objectief. Ik zou graag een paar betere telezoomobjectieven gebruiken om nog betere resultaten te bekomen. Ze aankopen vind ik gek (vooral gezien de prijs).
    Ik waag me nu op glad ijs. Is er ergens een mogelijkheid om dat materiaal te huren of te lenen?

  • #2
    Re: Huren of lenen van materiaal

    huren, kijk es bij konijnenberg, kameraexpress, ...
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Huren of lenen van materiaal

      ... of bij Calumet (op 't zuid in Antwerpen).

      Guy
      www.guydewestelinckfotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Huren of lenen van materiaal

        Oorspronkelijk geplaatst door Ragabash Bekijk bericht
        Ikzelf werk met een Canon 50D met een 70-200mm f/2.8-objectief. Ik zou graag een paar betere telezoomobjectieven gebruiken om nog betere resultaten te bekomen.
        En welke zou je dan willen huren ? Een 100-400 zal niet echt beter zijn dan de lens die je al hebt hoor, alleen meer bereik ... of denk je aan primes ? Zo'n 500mm of 600mm is wel indrukwekkend hé ... maar zeer beperkt inzetbaar vrees ik.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Huren of lenen van materiaal

          Ik had inderdaad zo'n prime in gedachten, een 500mm zou al veel helpen. Maar als hij inderdaad zo beperkt inzetbaar is, zal ik moeten zoeken naar een alternatief. De vraag is natuurlijk: welk alternatief?

          Comment


          • #6
            Re: Huren of lenen van materiaal

            Oorspronkelijk geplaatst door Ragabash Bekijk bericht
            Ik had inderdaad zo'n prime in gedachten, een 500mm zou al veel helpen. Maar als hij inderdaad zo beperkt inzetbaar is, zal ik moeten zoeken naar een alternatief. De vraag is natuurlijk: welk alternatief?
            sigma 120-300 f2.8 (desnoods met 1.4x TC)
            maar als er genoeg licht is, waarom niet gewoon de 100-400 van Canon?
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Huren of lenen van materiaal

              Het hangt er allemaal vanaf hoeveel licht er voorhanden is (is dat binnen of buiten) en hoeveel afstand je nodig hebt;

              Bij voldoende licht heb je met 100-400mm al een erg goed bereik.
              In een zaal is die lens niet zo handig en heb je voor een shot vanop afstand waarschijnlijk meer aan een prime. Meer dan 400mm is echt wel lang hoor, dan zit je ook al enorm gekluisterd aan je statief.

              (sorry, behalve dat het iets sportachtigs is, heb ik geen idee wat lacrosse inhoudt)

              Comment


              • #8
                Re: Huren of lenen van materiaal

                ik ken het ook niet, maar als ik op google kijk, lijkt het mij een verzachte versie van Hurling.
                waarschijnlijk lijkt het er op zoals american football en rugby op elkaar lijken
                maar het is volgens mij wel een sport voor buiten en is 2.8 dus meestal niet echt nodig? Of zijn de wedstrijden vaak 's nachts/ 's avonds?
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #9
                  Re: Huren of lenen van materiaal

                  Lacrosse wordt vooral buiten gespeeld. En op het WK zal het niet anders zijn. Dus inderdaad een f 2.8 is niet echt nodig. Maar het spel wordt op een veld gespeeld ter groote van een voetbalveld. Het is daarom dat ik een beter objectief wil, want als er een mooie actie (een lekkere harde check) aan de andere kant van het veld gebeurd, wil ik ze wel mooi meehebben.
                  Lacrosse is een kruissing tussen American football (strategie), ijshockey (checking) en basketball (uithouding en behendigheid). Het is een full-contact sport. Ik speel ze zelf ook hier in België.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Huren of lenen van materiaal

                    Je zal ondertussen al wel weten wat je nodig hebt zeker.
                    Aangezien kopen een te dure oplossing is voor die enkele keer dat je het materiaal nodig hebt is huren een haalbaar alternatief.
                    Ik zou zeggen vraag zeker eens na bij calumet, zij hebben vestigingen in Belgie, NL, Duitsland, UK en USA, misschien interessant om via een vestiging hier materiaal ter plaatse te reserveren.
                    Vriendelijke groeten,Raf

                    www.rafvandenbogaert.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Huren of lenen van materiaal

                      Bedankt Raf voor de tip, ga ik zeker doen. Bedankt

                      Comment

                      Working...
                      X