Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bliksem in't Tydeeh (Mol)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bliksem in't Tydeeh (Mol)

    Dag iedereen,

    Het is altijd al mijn bedoeling geweest om te beginnen met concertfoto's te maken.. Sinds
    de aanschaf van mijn 70-200mm f2.8 heb ik eindelijk ietwat degelijk materiaal om bij
    geringe licht-omstandigheden foto's te maken, en dus heb ik mij enkele weken terug voor
    een eerste keer een concert bijgewoond om foto's te maken.

    Ik post slechts 1 foto (en meteen in showcase) omdat ik liefst zoveel mogelijk commentaar
    wil krijgen op deze foto.. Waar ik op moet letten, of er nog iets kan aan worden gewijzigd
    in de nabewerking in Lightroom, ...
    De foto is een ZW omzetting omdat het ganse optreden er enkel rood licht was en dat
    scheen langst 1 kant.


    70mm, f/2.8, 1/80sec, ISO 1600
    Follow me on neonpxl.com

  • #2
    Re: Bliksem in't Tydeeh (Mol)

    Hmmm... bedoeling is goed, de uitwerking wat minder...

    Ten eerste heel veel ruis en ruisbanden. Waarschijnlijk he je de foto wat proberen oplichten in photoshop? Iso 1600 kan perfect op een 50D, maar je moet dan wel een goede belichting proberen bekomen. Een te donkere foto oplichten accentueert alleem maar de ruis.

    Probeer ook een moment te vangen waarop de artiest zijn/haar mond niet afdekt met de micro. Dat oogt een pak eleganter en estetischer. Niet evident, maar al doende leert men.

    Bij hele kleine concerten zijn de omstandigheden soms ondermaats, rood licht is een hel, want het vervaagt heel veel details. Dat zie je hier ook. Omzetten naar zwartwit wil soms helpen, maar niet altijd.



    Tenslotte ook even melden dat deze foto niet echt showcase materiaal is, maar eerder in fotobeoordeling hoort. Ik weet dat men vroeger meer respons kreeg hier, maar sinds series naar fotobeoordeling verhuist zijn, is er daar ook meer leven in de brouwerij. ;-)

    Hoop dat je er iets aan hebt!
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Bliksem in't Tydeeh (Mol)

      Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
      Tenslotte ook even melden dat deze foto niet echt showcase materiaal is, maar eerder in fotobeoordeling hoort. Ik weet dat men vroeger meer respons kreeg hier, maar sinds series naar fotobeoordeling verhuist zijn, is er daar ook meer leven in de brouwerij. ;-)

      Hoop dat je er iets aan hebt!
      Bedankt alvast Omag voor de responce.. ik ben gisteren nog naar andere optredens
      geweest en heb met je raad proberen rekening te houden! Wel moet ik zeggen dat de
      laatste posts in fotobeoordeling niet echt veel meer nuttige commentaren hebben
      opgeleverd (buiten ok, tof, goede foto.. waar niemand iets mee is)!

      Ik heb de foto ook nog even opnieuw bewerkt (begonnen vanaf de basix) en dit is het
      resultaat waar ik meer tevreden mee ben dan mijn eerste post.. Minder ruis ook (dankzij
      een mindere bijlichting in lightroom). Maar je ziet nog een deel van de ruisbanden in
      het opgelichte deel van Peggy haar gezicht.

      Follow me on neonpxl.com

      Comment

      Working...
      X