Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

indelen op A4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • indelen op A4

    Ik durf het eigenlijk bijna niet te vragen omdat ik vrees dat dit misschien wel echt een domme vraag is ... maar ik doe toch maar een poging.
    Stel ik heb 3 foto's van 10x15 en ik wil die op een A4 afdrukken om dan uit te snijden. Bestaat er zo geen programmatje dat dit voor u doet? Zo ook voor andere formaten. Ik heb dat ooit eens gezien bij een vriend van mij die een HP camera had en daar was zo een progje bij.
    Ik ben nog maar een paar weken geleden begonnen met avondlessen photoshop elements 2.0 en ik vroeg me dit zo af.

    Groetjes
    Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

  • #2
    Bij de Canon fotoprinters wordt een heel handig progje bijgeleverd : Easy Photoprint. Daarmee kan je zelfs nog croppen als je slechts een gedeelte van een foto wil printen. Ik print bijna uitsluitend met dit programma.
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Hallo Erwin,

      Met Adobe PhotoShop Album kan je foto's selecteren en laten afdrukken. 1, 2, 3 of 4 stuks op een A4.
      Er zullen zeker meerdere programma's zijn die het zelfde doen. Trouwens in PhotoShop (ook Elements) is het mij ook gelukt met een beetje meer moeite en passen en meten. De eerste twee foto's staand zetten en dan in print / preview de eertse foto links bovenin plaasten en afdrukken.
      Na drogen het zelfde vel opnieuw de printer in en de tweede foto ook staand in print preview rechts bovenin plaatsen en afdrukken.
      Dan het vel omdraaien en de laatste foto liggend op de lege plek.
      Je kan het ook uitmeten en bv. 0,5 cm from top en 0,5 cm from left ingeven enz bij de andere foto's.
      Beetje omslachtig maar het lukt wel.
      Succes.
      Andrew

      p.s. PhotoShop Album vind ik overigens een leuk programma om te archiveren. Kan er ook slideshows en albums mee maken zelfs op *.PDF formaat.

      Comment


      • #4
        Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, maar de wizard "Afbeeldingen afdrukken" in windows XP kan dit ook.

        Comment


        • #5
          Idd. Wizard afdrukken uit XP is daar wel handig voor. Je hebt trouwens een hele reeks mogelijkheden van hoeveel foto's je op 1 blad wil printen... Het leukste komt pas daarna, het uitknippen/-snijden/-bijten/...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Bij de HP 612 camera die ik inderdaad ooit had, zat het leuke programma HP Photoprinting, dat ik nog altijd gebruik .. je kiest een layout van je blad, en daar sleep je dan je foto's in ... heel praktisch. Heeft een hele resem layouts.. Als je kopietje van die CD wil, roep maar.
            Albums : http://fotografiepeterderycke.be
            Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

            Comment


            • #7
              Qimage doet een fantastische job.


              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Met Easy JPEG Printer krijg je 4 foto's van (bijna) 10 x 15 op een A4-tje. Als ik het progje naar je moet mailen moet je het maar even laten weten (424 kB)

                Comment


                • #9
                  lightyear ; dat was het inderdaad. Ik heb ondertussen even naar mijne maat gebeld en da komt wel in orde hoor .Vreselijk bedankt ondertussen aan iedereen.
                  Ondertussen ga ik eens op zoek naar Qimage, kzal da wel via google vinden zeker.

                  Erwin
                  Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                  http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                  Comment

                  Working...
                  X