Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doel in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doel in België

    Hallo forummensen,
    ik wil 25 april naar Doel in België afreizen, nu is mijn vraag is dat nog steeds de moeite waard?
    Of is het niet meer zo als op de foto's?
    Ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen!
    Groetjes Perry
    Een dag niet geschoten is mooi mis.
    www.perryvdleuvert.com

  • #2
    Re: Doel in België

    Er is steeds minder te zien, vorig jaar hebben ze er weer verschillende huizen afgebroken.

    Als je nog langer wacht, dan zal het een lege vlakte worden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Doel in België

      maar is het nog wel de moeite waard? staat het tankstationetje er nog?
      Gr. Perry
      Een dag niet geschoten is mooi mis.
      www.perryvdleuvert.com

      Comment


      • #4
        Re: Doel in België

        Op 31 mei vorig jaar stond het tankstation er nog (ik heb even mijn foto's van toen bekeken), maar ik weet niet hoe het er nu op dit ogenblik uitziet.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Doel in België

          Oorspronkelijk geplaatst door perry74 Bekijk bericht
          ik wil 25 april naar Doel in België afreizen, nu is mijn vraag is dat nog steeds de moeite waard?
          niet echt de moeite waard hoor, er wonen daar bijna geen mensen meer.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Doel in België

            Oorspronkelijk geplaatst door perry74 Bekijk bericht
            maar is het nog wel de moeite waard? staat het tankstationetje er nog?
            Gr. Perry
            Hangt er vanaf welk tankstation je bedoelt...
            Deze stond er met Kerst 2009 nog...



            grtz,
            JeS

            Comment


            • #7
              Re: Doel in België

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              niet echt de moeite waard hoor, er wonen daar bijna geen mensen meer.
              Het gaat me niet om die mensen maar de woningen enzo kun je daar ook zo binnen gaan? en ja dat tankstation!
              Wat gaan ze met dat stadje doen dan?
              Sorry voor de vele vragen maar ik heb een top team bij een goede visagiste en 2 hele goede modellen en ik wil daar niet voor niets komen.
              Een dag niet geschoten is mooi mis.
              www.perryvdleuvert.com

              Comment


              • #8
                Re: Doel in België

                Nee, het is de moeite niet meer waard.
                De lokale bewoners appreciëren het ook niet dat je de leegstaande gebouwen binnenbreekt om foto's te nemen. Ze worden heel erg kwaad. Want stel dat er een ongeluk gebeurt daarbinnen, dan is dat weer een reden om het gebouw af te breken.
                Ik vind dat je de eisen van de bewoners daar moet respecteren. Je mag dus niet meer in de leegstaande gebouwen gaan.
                Dus ik raad je af om daar te komen.

                Comment


                • #9
                  Re: Doel in België

                  oke en weet jij nog een mooie lokatie in de buurt bijv. een leegstaand gebouw of pand?
                  Een dag niet geschoten is mooi mis.
                  www.perryvdleuvert.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doel in België

                    vele locaties in de haven zelf zijn interessant.
                    Jammer dat er nu wel veel afgesloten is. Ook de sluizen.
                    Voorheen (voor 11 september 2001) kon je zowat overal vrij rondlopen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doel in België

                      Oorspronkelijk geplaatst door perry74 Bekijk bericht
                      Het gaat me niet om die mensen maar de woningen enzo kun je daar ook zo binnen gaan? en ja dat tankstation!
                      Wat gaan ze met dat stadje doen dan?
                      Sorry voor de vele vragen maar ik heb een top team bij een goede visagiste en 2 hele goede modellen en ik wil daar niet voor niets komen.
                      Dat dorpje gaat verdwijnen... ik dacht tegen 2012.
                      Uit principe ga ik de huizen ook niet binnen... ben enkel op straat gebleven...
                      Er hangen nu trouwens over papiertjes op de lege huizen van de politie...
                      "dat je de eigendommen niet mag betreden" of iets dergelijks.
                      Weet het niet meer juist van buiten.
                      Maw als er iets gebeurd, draai je op voor alle kosten, denk ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Doel in België

                        Het laatst dat ik naar Doel ben geweest ben was op 25 september. Die dag was er wat leven te bespeuren, omdat er een school op bezoek kwam. Voor de rest trof ik op straat nog één van de weinige bewoners aan. Ook een paar kunstenaars, die op de plaats van één van de gesloopte huizen, hun werkje in elkaar timmerde. Een groot deel van het dorpje was al tegen de grond. In de meeste huizen die leegstonden, kon ik zo binnen. Maar veelal was daar enkel maar rommel en vandalisme te bespeuren. Je kan er makkelijk binnen, maar het is op eigen risico, en niet zo bijster interessant meer. Van buitenaf kan je er veel interessantere opnamen maken, naar mijn gevoel. Wat ik zeer boeiend vind, is de spanning rond de verdwijning van het dorpje, die letterlijk op de muren af te lezen is. Als ik Doel voor de eerste keer binnenreed, had ik al direct een zeer vreemd gevoel. Zo'n desolaat dorpje kom je nagenoeg nooit tegen, zeker niet in België. Dit in combinatie met de verhaallijn en de kunst, die de woede uitdrukt, maakt het een zéér unieke plek voor mij. Een plek waar de tijd lijkt stil te staan en je de dagelijkse sleur voor eventjes vergeet. Da's mijn gevoel althans. Zeker een bezoekje waard
                        Jochenvde Photography
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Doel in België

                          Oorspronkelijk geplaatst door perry74 Bekijk bericht
                          oke en weet jij nog een mooie lokatie in de buurt bijv. een leegstaand gebouw of pand?
                          Als je in het bezit bent van GPS laat hem je dan navigeren naar " Muggenhoek" in Prosperpolder
                          Daar staat een mooi oud leegstaand boerderijtje
                          Ideaal om portretfoto's te nemen,...ongestoord !

                          Comment

                          Working...
                          X