Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carnaval Sittard 2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Carnaval Sittard 2010

    Beste mensen,

    Mijn eerste topic op BD is een feit!
    Dit is mijn fotoserie van een stukje carnaval uit Sittard, Limburg, NL. Voor mij als geboren en getogen Groninger is dit feest ieder jaar weer een vreemde ervaring. Dit rare gevoel heb ik geprobeerd vast te leggen.
    Uw tips, commentaren en kritieken alstublieft!
    Gemaakt met een Canon 450d met 18-55 IS kitlens

    1)

    2)

    3)

    4)

    5)

    6)

    7)
    Last edited by SFM; 15 februari 2010, 11:31.

  • #2
    Re: Carnaval Sittard 2010

    een goeie poging maar je kan nog één en ander bijleren en daarvoor moet ik helaas kritiek geven:

    De neuzen van de auto's zijn agesneden. Laat dus meer plaats voor de auto ipv achter de auto.

    Je fotografeert de ruggen en zijkanten van mensen. Probeer hun voorkant, dat is interessanter
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

    Comment


    • #3
      Re: Carnaval Sittard 2010

      De neuzen van de auto's zijn agesneden. Laat dus meer plaats voor de auto ipv achter de auto.
      Je hebt gelijk! dank u.

      Je fotografeert de ruggen en zijkanten van mensen. Probeer hun voorkant, dat is interessanter
      Dit heb ik expres gedaan, ik probeer het carnaval van buitenaf te fotograferen, dus van de zij- of achterkant...

      Comment


      • #4
        Re: Carnaval Sittard 2010

        Oorspronkelijk geplaatst door SFM Bekijk bericht
        Je hebt gelijk! dank u.


        Dit heb ik expres gedaan, ik probeer het carnaval van buitenaf te fotograferen, dus van de zij- of achterkant...
        mss expres gedaan, maar toch een klassieke fout. plaatjes komen ook wat donker over, terwijl carnaval toch een volksfeest is met veel kleuren en zo..

        check je exif of instellingen ook eens, zie iso 800 staan, met diafragmaopeningen, van f/4.5 en zo.. dat geeft nogal uitgebrande luchten. F/11 zie ik ook staan met iso 800, is niet nodig..

        ik heb zelf op iso 200 staan schieten op F/4 tijdens de carnavalsoptocht in mijn stadje, met wat belichtingscompensatie en tussen de 150 en 200mm..(met 70-200 2.8)

        de mensen die meelopen zijn meestal het leukste, ipv de wagens, dus lekker close-up geeft veelal leuke plaatjes..
        Last edited by Sjinouck; 15 februari 2010, 17:21.

        Comment

        Working...
        X