Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR verzekeren...interessant of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSLR verzekeren...interessant of niet ?

    Ik heb bij mijn verzekeringsmakelaar inlichtingen ingewonnen wat een verzekering voor mijn camera betreft.
    Om te beginnen wordt die meestal gekoppeld aan een brandverzekering, wat impliceert dat je enkel terechtkunt bij de maatschappij waar je je brandpolis hebt afgesloten. Op zich is dat niet zo erg, tenzij je reeds ergens klant bent bij een maatschappij die die mogelijkheid niet biedt.
    De premie voor bvb. enkel een 300D van pakweg €1200 komt op ong. €90, voor een bedrag van € 3500 - 4000 (DSLR + lenzen + accessoires) te verzekeren bedraagt de premie €140 à €150. Je moet wel telkens uitgaan van de nieuw vervangingswaarde, zelfs al zijn er zaken tweedehands aan lagere prijs gekocht. De vrijstelling bedraagt €125.
    Dit is een all in dekking, dus diefstal en defecten met uitwendige oorzaak zijn allemaal gedekt, uitgesloten zijn defecten met inwendige oorzaak, deze verzekering is dus geen garantieverlenging.

    Heeft iemand ervaringen/tarieven/bedenkingen hieromtrent ?
    Mark (300D)

  • #2
    Hallo Cyrox,

    Ik heb mijn apparatuur nu verzekerd voor ca €105 op een totaalbedrag van €5100.
    Of het nodig is of niet is iets dat je zelf alleen moet beslissen maar, better save than sorry.

    Herman

    Comment


    • #3
      Hoi, Ik heb mijn Canon G3 ook laten verzekeren tegen diefstal en alle schade net voor ik op reis ging. Gelukkig maar, want op reis kwam ik een schadegeval tegen en de camera was lichtjes beschadigd...

      Was maar een 40,00 euro verzekering.

      Comment


      • #4
        Actua verzekeringen biedt een verzekering/verlengde garantie aan, voor naar keuze 2 of 3 jaar te verlengen tot 5 jaar. Behalve de verlengde garantie ben je verzekerd tegen diefstal, vallen, stoten, enz, enz. Meestal wordt de verzekering via de fotozaken aangeboden, maar het kan ook rechtstreeks. De camera en objectieven mogen maar enkele weken oud zijn, daarna kan het niet meer.

        http://www.actua.nl/

        Comment


        • #5
          hallo,
          net nieuwe pentax optio 555 aangeschaft en zou die ook willen laten verzekeren. deed navraag bij de brandverzekering, maar geen geluk.
          mag ik misschien vragen waar je die verzekering vond, en is er een vrijstelling?
          thanx
          Originally posted by Robby
          Hoi, Ik heb mijn Canon G3 ook laten verzekeren tegen diefstal en alle schade net voor ik op reis ging. Gelukkig maar, want op reis kwam ik een schadegeval tegen en de camera was lichtjes beschadigd...

          Was maar een 40,00 euro verzekering.
          pentax optio 555

          Comment


          • #6
            Hallo,

            Ik heb aan mijn verzekeringsmakelaar gevraagd om mijn camera te verzekeren en die vertelde me dat dit nu als particulier praktisch onmogelijk is.
            Hier zie ik nu dat het op een of ander wel mogelijk is. Laten jullie mij de verzekeringen kennen die het wel verzekeren.
            Website: www.digitimm.be
            Camera: Nikon D700 - Bronica SQ-i 6x6
            De enige constante is de verandering.

            Comment


            • #7
              In mijn geval is dat Fortis AG, dus geen onbekende...
              Mark (300D)

              Comment


              • #8
                Ik heb het ook gevraagd,
                45 euro per 1000euro te verzekeren met een vrijstelling van 125 euro.
                ge moest bij dezelfde maatschapij wel een brandverzekering nemen.
                Maar welke maatschapij dat nu was...?

                Comment


                • #9
                  Blijkbaar is het toch niet zo evident om een digitoestel te verzekeren. Na enige navraag blijkt dat de premie heel wat hoger ligt dan ik hier al hebben kunnen lezen en dat het toestel een BELGISCHE FACTUUR moet hebben...
                  Pech voor wie net een ritje Düren achter de rug heeft!
                  pentax optio 555

                  Comment


                  • #10
                    Ik denk dat veel makelaars hun tijd niet willen steken in zo'n futiele verzekering...dat van die Belgische factuur is bull****, mijn makelaar wist me te vertellen dat ik zelfs tweedehandslenzen kan verzekeren, het enige wat ik moet kunnen aantonen is dat ik ze had, en dat kan door een verklaring van de verkoper, daar moet zelfs geen bedrag op staan omdat men sowieso uitgaat van het bedrag om die lens te vervangen.
                    Mark (300D)

                    Comment


                    • #11
                      Gewoon ter info:

                      Mijn makelaar heeft mij een all-in verzekering voorgesteld die 7000 BEF kost per schijf van 100000 BEF aankoopwaarde. Ik heb nog niet naar de details gevraagd, maar het zou vergelijkbaar zijn met een omnium voor een wagen. Over een vrijstelling heeft hij niet gesproken.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb mijn app. toch maar all-in laten verzekeren bij en OMOB, de prijs viel wel mee, maar weet het niet meer, ergens rond de 100€ voor gans mijne winkel(ben even te lui om het op te zoeken ).

                        Was wel een kleine vrijstelling, maar je bent verzekerd tengen alle onheil +diefstal+eigenschuld, enz.

                        Comment


                        • #13
                          Actua verzekeringen biedt een verzekering/verlengde garantie aan, voor naar keuze 2 of 3 jaar te verlengen tot 5 jaar. Behalve de verlengde garantie ben je verzekerd tegen diefstal, vallen, stoten, enz, enz. Meestal wordt de verzekering via de fotozaken aangeboden, maar het kan ook rechtstreeks. De camera en objectieven mogen maar enkele weken oud zijn, daarna kan het niet meer.

                          http://www.actua.nl/
                          Dit ziet er interessant uit, maar ik heb net een mailtje gekregen waarin ze zeggen dat ze niet actief zijn in België...
                          Mark (300D)

                          Comment


                          • #14
                            de KBC heeft zoiets.
                            kost: 1.7 % van nieuwprijs. gezien ik redelijk wat tweedehands heb (wat geen probleem is) en dus geen betalingsbewijs moest ik gewoon de nieuwprijs opgeven (en navenant betalen).
                            vrijstelling: 175 EUR
                            nog niets aan de hand gehad dus ook geen idee of het de moeite is
                            www.vildaphoto.net

                            Comment

                            Working...
                            X