Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toelichting Yoga houding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toelichting Yoga houding

    Zoals beloofd hier ook even een beetje uitleg over het tot stand komen van deze bijna onmogelijke Yoga houding.

    Het model heeft helemaal geen moeilijke houding moeten aannemen dan sommige onder jullie wel vermoede.

    Als onder/achtergrond is een wit zeil gebruikt. Het model lag plat op haar rug met haar vinger naar achter waardoor ze de achterwand kon raken. Om het gevoel te geven dat ze los kwam van de achtergrond lag ze op een reeks dikke piepschuim blokken. Ook onder en achter haar hoofd lagen een reeks kleinere blokjes om haar haar te kunnen opleggen zodat ook hier het effect gecreëerd werd dat het haar helemaal naar beneden hangt.

    Als verlichting werden een flitsparaplu en softbox gebruikt. Deze stonden aan de twee zijde geplaatst, schuin onder haar gericht om de ondergrond goed te kunnen uitlichten en ook hier het gevoel te geven dat ze volledig los van de achtergrond stond.

    Bij de verklarende foto's ( foto's uit de testfase ) kan je zien dat ze op de blokken ligt en het trapje dat ik gebruikte om mooi recht boven haar de foto te kunnen nemen.




    Grtz Tigo
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

  • #2
    Re: Toelichting Yoga houding

    Knap gedaan en heel inventief. Als je het materiaal hebt kan je veel he

    Comment


    • #3
      Re: Toelichting Yoga houding

      Bedankt voor de uitleg


      Wie op de ingezonden foto goed naar de haarlokken keek (vooral aan de, voor de kijker, linkerkant), kon al zien dat deze niet echt naar beneden vielen.
      Maar toch een mooie illusie opgewekt...
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Toelichting Yoga houding

        Héél creatief
        Maar die haarlokken brachten mij ook op het twijfelpad
        Model had er blijkbaar wel veel plezier in
        Grts Maddy
        zero

        Comment


        • #5
          Re: Toelichting Yoga houding

          Weer een leerzame uitleg met een mooi resultaat.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Toelichting Yoga houding

            op en top leuke vondst! bedankt om dit toe te lichten!

            steyn
            ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef, dat geeft niet, want iedereen kent mij daar....

            www.festeyn.be

            Comment


            • #7
              Re: Toelichting Yoga houding

              Bijzonder boeiende bijdrage aan de challenge

              Comment


              • #8
                Re: Toelichting Yoga houding

                volgens mij ligt ze op een bankje of dergelijke op een vlakke vloer die naar boven is geplooid.doordat ze haar benen optrekt blijft ze goed in balans op het bankje maar als je heel goed oplet zie je dat de haren lichtjes naar achter vallen aan de zijkanten maar die ene lok lijkt wel vastgekleeft aan de witte achtergrond met nog wat losse haren er over.nu nog je camera er mooi recht boven plaatsen wat volgens mij een hele opgave was en dan afdrukken dus een dikke proficiat voor dit mooie beeld en ook voor je model want het zal ook voor haar niet makkelijk zijn geweest om lang in deze ongemakelijk positie te liggen
                dit is wat in in de challenge schreef van je foto
                dan was ik toch niet ver mis hoe je de foto gemaakt hebt
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: Toelichting Yoga houding

                  Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                  dit is wat in in de challenge schreef van je foto
                  dan was ik toch niet ver mis hoe je de foto gemaakt hebt
                  Je zat er inderdaad niet ver naast. Je zat in de juiste richting. Het enige verschil was dat ze wel degelijk volledig plat lag en met haar vinger de achterwand raakt (wat uiteindelijk zogezegd de ondergrond zou worden).

                  Ik moest wel degelijk met dit onderwerp uitkomen vermits jij al heel snel met mijn eerste idee was gaan lopen . Mooie uitvoering trouwens

                  Grtz Tigo
                  To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                  Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toelichting Yoga houding

                    leuke uitleg, goed gevonden
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toelichting Yoga houding

                      Bedankt voor de toelichting, al had ik al een vermoeden dat het zoiets in die aard moest zijn. Maar ik vind het altijd interressant een foto uit een ander standpunt te zien. Het sterke aan de foto vind ik dat er goed op de details gelet is . Vooral het haar en de gelaatsuitdrukking van het meisje en de mooie (perfecte) lijn van het zwaartepunt tegenover de plaatsing van de vinger op de "grond". (dus het model iets schuin).
                      Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toelichting Yoga houding

                        Bedankt voor de toelichting.
                        Alweer een staaltje van creativiteit. Gewoonlijk gaan we het veel te ver zoeken terwijl alles zo simpel en met dagelijkse materialen gedaan kan worden. Knap werk Tigo
                        Nikon D300s met nog wat glas en attributen
                        Foto Lucky

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toelichting Yoga houding

                          Ja, ja. Knap gedaan. En heel nauwkeurig. Bedankt voor de uitleg.
                          Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                          Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                          Laat de commentaren maar komen.

                          Comment

                          Working...
                          X