Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook Pro + XP Pro ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macbook Pro + XP Pro ???

    Hey allemaal,

    Een vraagje, zijn er hier op het forum die een macbook pro hebben die dubbel geboot is en waar er ook XP pro op draait ?

    Zo ja, werkt alles dan nog naar behoren, internet en alle andere software van microsoft?

    Ik heb al via google al wat forums bezocht omtrent deze vraag.
    Maar hoor het liever van een fotograaf hier die er mee werkt

    Ik zou eigenlijk geleidelijk aan willen overstappen op Apple.
    Maar kan voorlopig kwa software XP nog niet missen

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

  • #2
    Re: Macbook Pro + XP Pro ???

    Ik heb windows 7 draaien en dit werkt perfect.
    Ik gebruik parallel's Virtual Machine

    Groeten
    Mipstoo

    Comment


    • #3
      Re: Macbook Pro + XP Pro ???

      Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
      Ik heb windows 7 draaien en dit werkt perfect.
      Ik gebruik parallel's Virtual Machine

      Groeten
      Mipstoo
      same here

      mijn Windows 7 op de Macbook Pro wordt enkel en alleen gebruikt voor BDsizer, niets anders
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Macbook Pro + XP Pro ???

        is er iemand die ook windows games speelt op zijn mac?
        of heb je daar veel ram en een super mac voor nodig?

        Comment


        • #5
          Re: Macbook Pro + XP Pro ???

          Misschien eens laten weten welke xp soft je niet kan missen. Ik heb bij mij overstap ook eerst gedacht om xp naast os-x te gebruiken, maar heb daar wijselijk van afgezien en de weinige programma's die ontbraken voor os-x aangeschaft.

          En voor games?
          Als je zwaar wil gamen op een mac onder windows zal die even performant moeten zijn als een windows bak. Dus een goede grafische processor en voldoende geheugen. Er zijn ook veel games beschikbaar onder os-x.

          Comment


          • #6
            Re: Macbook Pro + XP Pro ???

            Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
            Misschien eens laten weten welke xp soft je niet kan missen. Ik heb bij mij overstap ook eerst gedacht om xp naast os-x te gebruiken, maar heb daar wijselijk van afgezien en de weinige programma's die ontbraken voor os-x aangeschaft.
            ok, als ze bestaan. Maar voor bepaalde dingen is er geen Mac OSX alternatief (BDsizer, fractialis photoshop plugin,...)

            ik heb trouwens elk alternatief voor BDsizer al uitgeprobeerd, en geen enkel komt nog maar aan de kleine teen van BDsizer. Vandaar was mijn keuze voor Parallels + Windows 7 snel gemaakt...
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Macbook Pro + XP Pro ???

              Om te gamen lijkt het mij toch onhandig
              Je verliest een beetje memory met het gebruik van parallels op je macbook pro. Veeleisende games zullen zeker trager lopen.

              groeten
              Mipstoo

              Comment


              • #8
                Re: Macbook Pro + XP Pro ???

                Ik heb op mijn MacBook Pro via bootcamp Windows 7 draaien ... werkt perfect hoor

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Macbook Pro + XP Pro ???

                  Alvast bedankt voor de vele reacties hé.

                  De reden waarom ik Vista of XP zou willen blijven gebruiken:

                  Omdat ik nog steeds verzot ben op Microsoft Digital Image Suite (de vroegere picture !t)
                  Ik ken het programma gewoon vanuit mijn broekzak. En tja mss zullen velen hier zeggen waarom geen CS 4. Wel waarom moeilijk als het simpel kan.
                  Voor Lightroom zie ik geen probleem , maar voor de bovenstaande software wel.

                  Dank u wel
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macbook Pro + XP Pro ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                    Alvast bedankt voor de vele reacties hé.

                    De reden waarom ik Vista of XP zou willen blijven gebruiken:

                    Omdat ik nog steeds verzot ben op Microsoft Digital Image Suite (de vroegere picture !t)
                    Dan vrees ik dat ik slecht nieuws heb voor u.

                    http://www.microsoft.com/products/imaging/default.mspx

                    MS maakt dat al enkele jaren niet meer, zelfs niet voor vista.

                    En ik denk dat iphoto hiervoor een simpele en waardige vervanger is.

                    Lightroom werkt prima en identiek hetzelfde als onder windows. Sterker nog, het is het zowat het enige programma dat voor beide platforms gemaakt is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macbook Pro + XP Pro ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
                      Dan vrees ik dat ik slecht nieuws heb voor u.

                      http://www.microsoft.com/products/imaging/default.mspx

                      MS maakt dat al enkele jaren niet meer, zelfs niet voor vista.

                      En ik denk dat iphoto hiervoor een simpele en waardige vervanger is.

                      Lightroom werkt prima en identiek hetzelfde als onder windows. Sterker nog, het is het zowat het enige programma dat voor beide platforms gemaakt is.
                      Raar , want nochtans werkt mijn "MS digital image suite anniversery edition" perfect op mijn Quad core desktop met VISTA 64bit.

                      Eigenlijk zou er zelfs nog een mogelijkheid zijn om met windows7 te werken.
                      Via de zogenaamde compabiliteits - modus XPte laten draaien.
                      Voorwaarde is echter dat de software niet op C: Program files wordt geïnstalleerd.

                      Mercie voor de reacties hé.
                      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                      Comment


                      • #12
                        Re: Macbook Pro + XP Pro ???

                        Ik heb geen problemen op m'n MacBook Pro om Snowleopard en XP naast elkaar te draaien via bootcamp. Ook speel ik wel eens een spelletje op XP (bv Caesar IV) en behalve dat de ventilator hard moet werken, heb ik geen problemen ondervonden.
                        Groetjes, Linda

                        Comment

                        Working...
                        X