Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NSFW berichten op de home page

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NSFW berichten op de home page

    Hey juppekes

    Ik heb hier vandaag iets opgemerkt op de home page van BD

    De berichten met de melding NSFW, die de aanduiding 18+ vervangt krijg je niet te zien op de home page.

    Dus nu kan je toch 18+ berichten openen zonder dat je het weet
    Bootjes

  • #2
    Re: NSFW berichten op de home page

    Hey Mriya,

    Eh, ik neem aan dat je bedoelt dat je die wél te zien krijgt.
    Dat was mij ook al opgevallen

    Gr. X.

    Comment


    • #3
      Re: NSFW berichten op de home page

      Hey juppekes

      Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
      Hey Mriya,

      Eh, ik neem aan dat je bedoelt dat je die wél te zien krijgt.
      Dat was mij ook al opgevallen

      Gr. X.
      Ja eigenlijk heb ik me een beetje verkeerd uitgedrukt

      Je krijgt die berichten dus wel te zien maar de vermelding NSFW staat er niet bij.
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: NSFW berichten op de home page

        De foto wordt getoond zonder dat je er iets aan kunt doen. De topics met NSFW kan ik gesloten houden. Als ik via de homepage binnen kom niet. Dus die melding hoeft er niet bij want dat heeft geen enkele zin. De foto staat al te prijken .

        Gr. X.

        Comment


        • #5
          Re: NSFW berichten op de home page

          Hey juppekes

          Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
          De foto wordt getoond zonder dat je er iets aan kunt doen. De topics met NSFW kan ik gesloten houden. Als ik via de homepage binnen kom niet. Dus die melding hoeft er niet bij want dat heeft geen enkele zin. De foto staat al te prijken .

          Gr. X.
          Maar ik bedoelde eigenlijk in het lijstje met laatste forumtopics, dus enkel de titels zie je dan
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: NSFW berichten op de home page

            Ahaaaaa
            Het dus nog veel erger
            Laatst opende ik dus de homepage en daar prijkte een 18+ foto
            Niet dat ik dat vervelend vindt maar ja, waar is dan die melding voor nodig

            Gr. X.

            Comment


            • #7
              Re: NSFW berichten op de home page

              Ik weet "de ballen, nothing, rien,..." van de technische kant van het forum
              Maar het is inderdaad zo dat er soms op de homepage NSFW foto's prijken in al hun glorie. Meestal zeer mooie foto's ook, die in de HoF staan (anders zouden ze er niet verschijnen).

              Misschien is een mogelijke oplossing om niet via de homepage BD te openen, maar rechtstreeks een link naar het forum in je favorieten plaatsen?

              Comment


              • #8
                Re: NSFW berichten op de home page

                Ja tuurlijk was ik daar al opgekomen . Daarbij, het maakt mij niet uit, ik heb op mijn werk geen tijd om op BD te komen maar het is gewoon "geweldig" dat er zoveel ophef wordt gemaakt over het feit dat 18+ foto's nu als NSFW aangemerkt moeten worden (terwijl 18+ voor mijn kinderen beter te begrijpen is) en die foto's dus in al hun glorie kunnen verschijnen als een niets vermoedende bezoeker belgiumdigital.com of .be opent. En je er dus geen f*****r opgeschoten bent.

                Gr. X.

                Comment


                • #9
                  Re: NSFW berichten op de home page

                  Hey juppekes

                  Ik denk dat jullie mij niet goed begrijpen

                  Ik heb het niet op de foto's die daar passeren

                  Maar wel op de links waar je op kan klikken van de laatste forumtopics, daar zie je die vermelding NSFW niet bijstaan
                  Bootjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: NSFW berichten op de home page

                    hhhhhhhhhhhhhh
                    Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 19:19. Reden: yyyyyyy

                    Comment


                    • #11
                      Re: NSFW berichten op de home page

                      hey Mriya

                      Ik begrijp jouw punt wel degelijk. Maar het is niet het énige punt. Er zijn er zo dus nog meer. Wat al aangeeft dat de oplossing die er nu is niet dát doet wat hij zou moeten doen en dus is al die heisa voor niets geweest.

                      Gr. X.

                      Comment


                      • #12
                        Re: NSFW berichten op de home page

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                        hey Mriya

                        Ik begrijp jouw punt wel degelijk. Maar het is niet het énige punt. Er zijn er zo dus nog meer. Wat al aangeeft dat de oplossing die er nu is niet dát doet wat hij zou moeten doen en dus is al die heisa voor niets geweest.

                        Gr. X.
                        Het plan om een apart 18+ forum in te voeren is afgevoerd, niet alleen omdat we op een aantal technische en organisatorische problemen gestuit zijn (o.m. foto’s in de Hall of Fame en publieke albums), maar vooral omdat we vinden dat de (nu wat meer uitgewerkte) definitie van welke foto’s op het forum toelaatbaar zijn en welke niet voldoende het beoogde gebied afbakent.

                        Wel vragen we voortaan bij het posten van foto’s die door sommigen als 'ongepast' of 'schokkend' kunnen worden ervaren een 'Not-Suitable-For-Work' [NSFW] prefix aan de topictitel toe te voegen. Ook moderators kunnen, wanneer zij dit nodig achten, die [NSFW] aanduiding toevoegen.
                        De NSFW aanduiding is er gekomen om een uniforme aanduiding voor niet alleen naakt maar ook schokkend beeldmateriaal te hebben.

                        toegegeven dat de bedenkers ervan blijkbaar niet aan de links op de homepage hebben gedacht.

                        De enige mogelijkheid zou zijn om naaktfoto's volledig af te schermen (eigen afgeschermd forum) geen opname in HOF en BOF en verboden naaktfoto's te posten in private albums.

                        De Forumleiding heeft in deze besloten dit niet te doen omdat we foto's (die binnen de reglementering vallen) niet willen discrimineren.
                        ZE maken al tien jaar deel uit van BD, waarom zouden we ons nu preutser dienen op te stellen dan vroeger.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: NSFW berichten op de home page

                          Hey juppekes

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht

                          toegegeven dat de bedenkers ervan blijkbaar niet aan de links op de homepage hebben gedacht.
                          Nu heb ik eindelijk een klaar antwoord

                          Die foto' moeten voor mij zeker niet afgeschermd worden, integendeel
                          Last edited by Mriya; 7 februari 2010, 08:36.
                          Bootjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: NSFW berichten op de home page

                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            ZE maken al tien jaar deel uit van BD, waarom zouden we ons nu preutser dienen op te stellen dan vroeger.
                            heeft niets met meer of minder preutsheid te maken maar met de nieuwe regels.
                            grt,bouk.

                            7.2. Ongepaste afbeeldingen

                            Als liefhebbers en beoefenaars van fotografie hebben we geen moeite met smaakvolle foto's van mooie dames of heren, of met een realistische afbeelding van de werkelijkheid rondom ons. Maar we houden het graag beschaafd en netjes. Bovendien moeten we als organisatie rekening houden met onze wettelijke verplichtingen en aansprakelijkheden ter zake.




                            7.2.3. [NSFW] aanduiding

                            Ook wat volgens de hierboven vermelde criteria op het forum toegelaten is, kan voor anderen moeilijk aanvaardbaar zijn, of is niet geschikt om bijv. in aanwezigheid van jonge kinderen of in een werkomgeving te bekijken.

                            Hieronder vallen bijvoorbeeld:
                            - al dan niet geposeerde naaktfoto’s
                            - erotische of suggestieve afbeeldingen, incl. lingerie, SM en bondage
                            - afbeeldingen van gruwelijke scčnes met mensen, dieren enz.

                            Gebruik daarom je gezond verstand en voeg de [NSFW] aanduiding toe aan de titels van topics die dergelijke afbeeldingen bevatten (zie 2.8). Je bewijst er een dienst mee aan diegenen die willen vermijden deze foto’s onopzettelijk of ongewenst op het scherm te krijgen.

                            De beheerders en moderators van het forum hebben op elk moment het recht om de [NSFW] aanduiding aan een topic toe te voegen, of te verwijderen (in geval van misbruik).
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: NSFW berichten op de home page

                              Even op een rijtje hoe het voor de aanpassingen in de forumstructuur ging en nu:

                              Homepage: Vroeger werden er 2 geselecteerde foto's getoond. Nu gebeurt dit random vanuit de HOF en albums van leden van BD en is er dus geen controle meer op.

                              Nieuwe berichten : gebruik ik nooit weet niet of dat er al eerder was maar dan stond er in de topictitel zélf 18+ aangegeven door de TS. Nu is dat vervangen door een geautomatiseerde aanduiding die TS al dan niet kan inschakelen welke niet weergegeven wordt.

                              Eigenlijk is dat blijkbaar ook nooit goed geweest in de HOF, ook hier kunnen 18+ foto's in voorkomen en zou dus door de forumleiding aangegeven moeten worden indien dat het geval is.

                              Het enige dat er in de regels veranderd is, is dat er nu NSFW gebruikt wordt ipv 18+ (in mijn ogen nog steeds een belachelijk besluit maar dat terzijde). De regels over de inhoud waren er al veel langer.

                              Ergo, dit heeft dus niets te maken met preutser worden of niet maar met IT Solutions waar niet over doorgedacht is bij het veranderen van de forum mogelijkheden.

                              Gr. X.

                              Comment

                              Working...
                              X